Companii Interviuri Management

Hub cultural de cinci stele

16 sept. 2019 5 min

Hub cultural de cinci stele

Reading Time: 5 minute

Dora Morhan este General Manager al singurului hotel de cinci stele din Iași. Alături de echipă, în mai puțin de jumătate de an, a dezvoltat și pus la cale proiecte prin care să crească imaginea Iașiului cultural, turistic, istoric. Practic, singurul hotel de cinci stele din regiunea Moldovei, este acum la un nivel în care poate să acceadă la linia de trendsetter cultural ieșean.

Ați fost numită General Manager al Pleiada Boutique Hotel la începutul acestui an. Cum au fost aceste câteva luni pentru dumneavoastră? Cum a fost această primă jumătate de an din punct de vedere al businessului pentru Pleiada Boutique Hotel? 

Îmi amintesc de planul de început, pe care îl concepusem încă de pe vremea când eram Manager de dezvoltare aici. Am inclus punctele tari și punctele slabe și am realizat că avem de muncă, dar că nimic nu crește peste noapte. Am început să-mi dau seama de faptul că resursele umane și deciziile bune sunt cele care cresc un brand. Așa cum îmi place mie să spun, este un brand făcut de oameni, pentru oameni. Cel mai important este că Pleiada este realizat după conceptul de boutique hotel, ceea ce-l face foarte special și ne apropie de o intimitate a ospitalității. În plus, ne inspiră elementele esențiale ale naturii: apa, aerul, focul, lemnul, pământul, iar sloganul nostru este “inspired by nature”. Cred că ceea ce facem noi este să readucem armonia acasă, să-i facem pe oaspeți să se simtă ca acasă, poate chiar mai bine.

Pleiada Boutique Hotel poate fi privit ca business, ca motor de creștere a resurselor umane din domeniu, ca dezvoltator al zonei turismului ieșean, ca promotor al acesteia. Când vorbim de business, atunci aducem la un loc toate specificitățile proiectului Pleiada, care cresc în mod organic și pe termen lung numele, afacerea. Spun asta pentru că am înființat o asociație socio-culturală – Checkin Pleiada, avem propria revistă lunară despre Iași și actualitatea orașului, completăm cu Serviciul integrat Concierge, care, la rându-i, are o revistă proprie. De asemenea, proiectele pe care le inițiem (Conferințele Pleiada, Pleiada Corporate Events, Expozițiile Pleiada) și evenimentele mari pe care le susținem aduc o notă de rafinament în ceea ce privește implicarea noastră în societate. Parteneriatul cu Opera Națională Română Iași este cireașa de pe tortul nostru, atunci când ne privim dintr-o parte, detașați, ca brand.

Pe lângă parteneriatul cu Opera Națională din Iași, Pleiada este, de asemenea și unul dintre sponsorii Serilor Filmului Românesc. De ce ați optat să vă implicați în piața culturală? Care sunt principalele beneficii ale acestei implicări?

Zona culturală oferă ceva ce nu are conversie imediată, pe termen scurt. Cum investițiile pe termen lung sunt trainice, cred că este cea mai sigură pistă de branding pe care puteam să mergem. Practic, asocierea cu proiecte ce aduc Iașiului imagine și valoare ne aduce garanția faptului că peste ani ni se vor întoarce aceste investiții. Pe termen scurt, indiscutabil, este vorba despre personalitățile cu care ne place să ne asociem, dacă vorbim de festivalul Serile Filmului Românesc. Dacă vorbim de Opera ieșeană, este vorba desprea acel plus de lux prin cultură, prin spectacolele la care ne invităm oaspeții și pentru care, de la ușa camerei până la operă și înapoi, facem totul ca să se simtă adevărate VIP-uri. Mai este ceva: suntem singurii din domeniu, în ultimul an, care am investit atât în proiectele culturale ieșene.

1 1

Având în vedere background-ul dumneavoastră din domeniul cultural, vor mai urma și alte asemenea proiecte? Ne puteți da mai multe informații despre planurile pe care le aveți în această direcție?

Cu siguranță nu ne oprim aici, pentru că chiar la asta lucrăm acum: o nouă serie de produse culturale originale Pleiada sau în colaborare cu parteneri de încredere. Ceea ce dezvoltăm vine în plin acord cu pulsul Iașiului, cu ceea ce observăm la turiștii ce ajung la Iași sau se pregătesc s-o facă. Vom dezvolta relația cu Opera Națională Română Iași, vom investi în câteva puncte importante ale culturii de stat, tocmai pentru că ne asumăm prezentul și viitorul orașului. Dacă am face asta cu toții, cu siguranță și traficul de turiști la Iași ar fi și mai mare. Turismul cultural este una dintre priorități și vom iniția și aici campanii și proiecte.

Ne puteți spune câteva cuvinte despre strategia pe care o aveți în ceea ce privește creșterea numărului de turiști prin intermediul turismului cultural? TEAMBUILDING

Turismul cultural crește odată ce și infrastructura este la un nivel destul de bun. Să spunem că aici am început să stăm bine. Mai avem nevoie de o rețea puternică de oameni care să creadă în turismul cultural cu adevărat și să ne putem mobiliza forțele. Se întâmplă ceva în acest sens, însă cred că ne-ar mai trebui timp.

3 1

Pleiada are însă planuri în zona de business, practic, o fuziune între cultură și business, pe care o exploatăm în ofertele de Teambuilding Pleiada, care includ trasee culturale. Practic, atragem oamenii de business la Iași, pentru relaxare și refacere a spiritului echipei și, pentru că merită, îi ademenim cu traseele culturale unice. Este foarte nouă abordarea și cred că suntem în zona potrivită cu aceasta.

Care sunt planurile pe care le aveți ca General Manager al Pleiada?

Mi-am propus, alături de echipă, să creștem altfel acest brand: prin evenimente, prin oamenii care se alătură inițiativelor. Practic, ambasadorul nostru unic este cultura. Cred că foarte repede ne-am detașat cu o imagine aparte, ca hotel și ca reprezentant al Iașiului de business & travel. Apoi, sunt sigură că prin planurile pe termen lung nu ai cum să nu ajungi un punct de referință în oraș, în țară. Acesta este, să spunem, deja un obiectiv, nu un plan – un obiectiv pe care zilnic îl atingem tot mai mult prin ceea ce facem.

Cum ați descis să faceți pasul spre o carieră în business, după un parcurs profesional mai mult în zona creative (Creative Director, moderator și producător TV, Marketing Coordinator)? 

Cred că toate vin firesc într-o zi, pentru că orice parcurs este legat de altul. Poziția actuală mă face să avansez în relațiile mele cu cele mai înalte structuri culturale ieșene sau naționale, mă alimentează cu energia de care am nevoie pentru a face din Pleiada un „hub cultural & de turism” de cinci stele. Practic, am decis să vin în zona de business pentru a coordona oameni creativi, alături de care să cresc un brand local, pentru că este zona care mă reprezintă cel mai bine. Să știți că acum diferența este că le fac pe toate în același „pachet”. Doar că toate vin cu 200% mai multă responsabilitate.

4 1

Cât la sută din totalul cifrei de afaceri din anul 2018 revine turiștilor culturali? Cât la sută credeți că vor însuma aceștia din cifra de afaceri pentru anul 2019?

Cred că acum ne aflăm pe la 15%, iar din 2020, preconizăm să ajungem măcar la 25%, implicând toate proiectele de care v-am povestit mai sus. Ar fi un rezultat echitabil pentru anul-pilot al proiectului meu de manageriat.

7
Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: