Hotelul de acasă
Reading Time: 3 minuteOpt mii de români și-au deschis casele pentru turiști prin aderarea la platforma Airbnb. Andrew Verbitsky, Country Manager la Airbnb Rusia și Europa Centrală și de Est, ne dezvăluie următorii pași ai companiei în regiune.
Cum este privită platforma Airbnb în Europa?
Cu toate că a fost fondat în San Francisco, jumătate din acest business se desfășoară, în prezent, în Europa. Acest lucru se datorează, în mare măsură, deschiderii cu care ideea a fost adoptată de europeni, atât de gazde, cât și de oaspeți, și ospitalității incredibile care îi caracterizează pe aceștia. Avem peste 157.000 de gazde, în acest moment, doar în Europa Centrală și de Est, acestea fiind repartizate în absolut toate statele din regiune. În România sunt circa 8.000 de gazde.
Care sunt avantajele modelului propus de Airbnb, în comparație cu serviciile hoteliere tradiționale?
Airbnb a democratizat călătoriile și a permis oamenilor obișnuiți să își împartă spațiul cu cei care au nevoie de cazare. Aceștia din urmă beneficiază de o mare posibilitate de alegere. Au la dispoziție peste 3 milioane de case care își deschid ușile pentru ei. Camere în locuințele personale ale gazdelor, vile de lux, care se închiriază integral, chiar și iurte sau castele. Recenziile autentice ale celor care au trecut pragul acestor variante de cazare ne ajută să ne îndeplinim misiunea, aceea de a crea o lume în care să simți că aparții oriunde te-ai afla. Într-o eră în care politicienii vorbesc despre construirea de ziduri care să izoleze comunitățile, modelul de shared economy poate juca un rol important în a-i aduce pe oameni mai aproape unul de celălalt folosind tehnologia.
Poate oricine să își înregistreze oferta pe site?
Da, condiționat de anumite verificări. Pe platforma noastră, rezervările efectuate nu sunt, practic, între străini. Oferim instrumentele necesare astfel încât să creăm o comunitate, în cadrul căreia gazdele și oaspeții pot fi verificați și evaluați înainte de a încheia o rezervare. Este disponibil profilul persoanei, poți vedea evaluările pe care le-a primit, precum și dacă a fost sau nu verificată de noi.
Cum împărțiți cu gazdele veniturile încasate de la utilizatori?
Gazdelor le revine un procent din venituri situat între 95% și 97%. Ele se află în centrul businessului și sunt prioritare. De regulă, tariful pe care îl percepem noi este de 3% din valoarea rezervării, dar poate urca până la 5%, în funcție de politica de anulare pentru care optează gazda.
În multe țări, modelul pe care îl propuneți a fost contestat din punct de vedere juridic.
Airbnb există de doar nouă ani. Este responsabilitatea noastră să educăm autoritățile locale în legătură cu beneficiile pe care le putem aduce orașului. Ne luăm foarte în serios această responsabilitate. Există orașe și state care au avut deschiderea de a reglementa modelul de home sharing. În anul 2015, am lansat platforma Airbnb Community Compact, unde am conturat o serie de principii și politici pe care le aplicăm în relație cu întreaga comunitate pe care am format-o. Această platformă reflectă intenția noastră de a fi partenerii autorităților locale și de a crea împreună un set de reguli care să fie corecte pentru ambele părți. Toate informațiile pe care le-am strâns de-a lungul timpului, din interacțiunile cu autoritățile din Europa, au fost centralizate într-o bază de date disponibilă online, Airbnb Policy Tool Chest. Aceasta poate constitui o resursă utilă pentru legiuitori în demersurile lor de legiferare a sistemului de home sharing. Mai devreme sau mai târziu autoritățile vor înțelege că Airbnb reprezintă un mijloc de existență pentru foarte multe familii. Prin urmare, ceea ce facem este benefic localnicilor priviți individual, comunităților și chiar afacerilor din zonă. Aceste închirieri de locuințe susțin și diversifică turismul.
Ce sfaturi privind siguranța aveți pentru utilizatori?
Încurajăm utilizatorii să verifice profilurile și recenziile potențialelor gazde înainte de a face o rezervare. De asemenea, este important să se asigure că numerele de telefon sunt verificate de noi și că profilului gazdei îi este asociat un cont de pe rețelele de socializare. Dacă suspiciunile persistă, pot solicita gazdei să se supună unei verificări sau pot căuta o altă gazdă cu o reputație mai solidă pe platforma noastră.
Cum arată viitorul pentru Airbnb? Veti extinde paleta de servicii oferite și la altceva decât cazare?
În ceea ce privește volumul, ne așteptăm ca până în anul 2020 să atingem un număr de 24 de milioane de rezervări efectuate doar în Europa. Cât despre serviciile oferite, lansarea platformei Trips a fost momentul cel mai semnificativ din istoria companiei și reprezintă următorul pas. Destinația finală este crearea unei platforme complete, pe care utilizatorii vor putea găsi toată gama de servicii referitoare la călătorii. Trips este despre locul în care stai, lucrurile pe care le faci și oamenii pe care îi cunoști în călătoria ta. Și se bazează, desigur, pe contribuția localnicilor, ei fiind furnizorii tuturor serviciilor de pe platformă.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz