Hornbach, creștere a afacerilor cu 7,8% în primele 9 luni
Reading Time: 4 minuteGrupul Hornbach a înregistrat o creștere a cifrei de afaceri cu 7,8% în primele 9 luni ale anului financiar 2019 – 2020, atingând pragul de 3.745,3 milioane euro, comparativ cu 3.475,5 milioane euro cât a fost în anul precedent.
Grupul și-a majorat rezultatul operațional EBIT ajustat cu 33%, ajungând la 240,2 milioane euro, spre deosebire de anul precedent când EBIT a fost 180,6 milioane euro. Rezultatul per acțiune a holdingului se află după 9 luni la 8,02 euro, de la 6,26 euro cât a fost anul trecut.
Creșterea rezultatelor în cel de-al treilea trimestru a majorat veniturile prognozate de către Consiliul de Administrație pentru întregul an financiar 2019 – 2020.
Hornbach Baumarkt AG opera, la data de 30 noiembrie 2019, un total 159 de magazine de materiale de construcții și grădinărit, precum și magazine online în nouă țări europene. Cifra de afaceri a magazinelor, ajustată în funcție de suprafață, a crescut cu 7,1%, comparativ cu 3,8% cât a crescut în anul precedent.
Pe piața din Germania, magazinele de materiale de construcții și magazinul online Hornbach și-au crescut afacerile, în primele trei trimestre din 2019 – 2020 cu 5,6%, ajungând la 1.782,1 milioane euro, anul precedent înregistrându-se o cifră de afaceri de 1.687,7 milioane euro.
Cifra de afaceri în Germania a crescut cu 6,2%, în condițiile în care anul precedent a crescut cu 1,6%, la o suprafață de vânzare comparabilă iar în cele opt țări din restul Europei cifra de afaceri a crescut cu 9,5%, ajungând la 1.717,2 milioane euro, spre deosebire 1.568,3 milioane euro cât a fost în anul precedent.
Ponderea vânzărilor magazinelor din afara Germaniei la totalul cifrei de afaceri a subgrupului Hornbach Baumarkt AG s-a majorat de la 48,2% la 49,1% iar cifra de afaceri din restul Europei a crescut cu 8,1% (anul precedent 6,3%), la o suprafață de vânzare comparabilă și eliminând efectele cursului valutar.
Subgrupul Hornbach Baustoff Union GmbH operează în prezent 31 de magazine de materiale de construcții în sud-vestul Germaniei și două magazine în Franța, afacerile unităților înregistrând o creștere cu 12,4% în primele 9 luni cu 12,4%, atingând pragul de 244,8 milioane euro, de la 217,7 milioane euro cât au fost în anul precedent.
EBIT ajustat crește semnificativ
Rezultatul operațional (EBIT) ajustat al grupului a depășit de peste două ori valoarea în cel de-al treilea trimestru, ajungând la 41,8 milioane euro, față de 19,7 milioane de euro cât a fost trecut.
În total, EBIT ajustat a crescut în primele 9 luni cu 33%, adică un plus de 59,6 milioane euro, ajungând la 240,2 milioane euro (anul precedent 180,6 milioane euro). Activitatea operativă a avut cea mai mare pondere la creșterea cu peste 50 milioane euro, restul rezultând din prima aplicare a standardelor contabile IFRS 16 (leasing).
La nivelul Hornbach Baumarkt AG, EBIT ajustat a urcat în primele 9 luni din 2019 -2020 cu 49,5%, ajungând la 200,9 milioane euro (anul precedent 134,3 milioane euro).
Rezultatul per acțiune al magazinelor de materiale de construcții și grădinărit a fost de 3,72 euro (anul precedent 2,89 euro) iar Hornbach Baustoff Union GmbH și Hornbach Immobilien AG au contribuit la rezultatul concernului cu 5,5 milioane euro (anul precedent 6,6 milioane euro), respectiv 43,1 milioane euro (anul precedent 42,3 milioane euro).
Prognoza creșterii rezultatelor pentru exercițiul financiar 2019 – 2020
Pe fondul creșterii semnificative a veniturilor din cel de-al treilea trimestru și în primele 9 luni, a fost reevaluată prognoza rezultatelor. Astfel, se așteaptă ca EBIT-ul ajustat (anul precedent 134,9 milioane euro) al grupului Hornbach să se majoreze cu un procent de două cifre iar cifra de afaceri este estimată a crește cu un procent de o cifră, în intervalul mediu spre superior.
Indicatorii Hornbach pentru cel de-al 3-lea trimestru și primele 9 luni ale exercițiului financiar 2019 – 2020
Concernul HORNBACH Holding AG & Co. KGaA | Trim. III 2019/20 1) | Trim. III 2018/19 | ± în % | 9 luni 2019/20 1) | 9 luni 2018/19 | ± în % |
Cifra de afaceri netă | 1.139,4 | 1.084,9 | 5,0 | 3.745,3 | 3.475,5 | 7,8 |
Cifră de afaceri netă subgrup | 1.054,5 | 1.006,4 | 4,8 | 3.499,3 | 3.256,1 | 7,5 |
– din care Germania | 526,2 | 513,8 | 2,4 | 1.782,1 | 1.687,7 | 5,6 |
– din care restul Europei | 528,3 | 492,6 | 7,2 | 1.717,2 | 1.568,3 | 9,5 |
Creșterea cifrei de afaceri raportată la aceeași suprafață de vânzări (DIY) | 4,6% | 6,2% |
| 7,1% | 3,8% |
|
– din care Germania | 3,3% | 4,4% |
| 6,2% | 1,6% |
|
– din care restul Europei | 5,9% | 8,2% |
| 8,1% | 6,3% |
|
Cifră de afaceri netă subgrup | 84,5 | 77,9 | 8,5 | 244,8 | 217,7 | 12,4 |
Marja brută (în % din cifra de afaceri netă) | 35,0% | 35,0% |
| 35,6% | 35,8% |
|
EBIT | 41,3 | 20,9 | 97,7 | 240,6 | 181,7 | 32,5 |
EBIT ajustat | 41,8 | 19,7 | >100 | 240,2 | 180,6 | 33,0 |
Profitul concernului înainte de impozitare (EBIT) | 30,4 | 16,1 | 89,1 | 205,9 | 165,8 | 24,2 |
Excedent la nivel de perioadă | 23,4 | 11,8 | 98,3 | 156,1 | 122,1 | 27,9 |
Profit per acțiune (în euro) | 1,30 | 0,72 | 80,6 | 8,02 | 6,26 | 28,1 |
Investiții | 24,7 | 21,7 | 13,7 | 104,2 | 158,3 | -34,2 |
Alți indicatori Hornbach | 30 Noiembrie 2019 | 28 Februarie 2019 | ± în % |
Capital social în % din totalul bilanțului | 40,4% | 50,0% |
|
Numărul magazinelor de materiale de construcții și grădinărit | 159 | 158 | 0,6 |
Suprafaţa de vânzare a magazinelor de materiale de construcții și grădinărit conform BHB (în mii mp) | 1.874 | 1.853 | 1,1 |
Numărul de filiale de comerț cu materiale de construcții | 33 | 30 | 10,0 |
Angajați (total) | 21.465 | 21.055 | 1,9 |
În cazul informațiilor procentuale și al cifrelor pot interveni diferențe din rotunjiri, informațiile procentuale fiind calculate pe bază de mii euro.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz