H&M a depăşit pandemia, raportând un profit peste cel de dinaintea crizei COVID
Reading Time: < 1 minutH&M a depăşit pandemia, raportând pentru perioada iunie-august 2021, un profit peste cel de dinaintea crizei COVID.
H&M, al doilea retailer de îmbrăcăminte la nivel mondial a anunţat joi că profitul înainte de taxe a urcat cu 158%, la 6,09 miliarde de coroane suedeze. Comparativ cu aceeaşi perioadă din 2019 – înaintea pandemiei – profitul a crescut cu 22%.
„Majorarea profitului este în principal rezultatul succesului noilor colecţii de toamnă, al reducerii stocurilor şi al controlului costurilor”, a afirmat directorul general, Helena Helmersson.
Compania suedeză a propus pentru noiembrie plata unor dividende de 6,50 coroane pe acţiune pentru câştigurile din 2020.
„Vânzările din septembrie în monedă locală sunt uşor mai ridicate decât în perioada similară din 2020, chiar dacă suntem afectaţi de perturbările şi întârzierile din lanţurile de aprovizionare”, se arată într-un comunicat al H&M.
H&M a informat că aproximativ 50 din cele 5.000 de magazine sunt temporar închise, faţă de 180 în iunie. În perioada de vârf a pandemiei, cele mai multe magazine au fost închise în urma restricţiilor.
Și Inditex, cel mai mare retailer de îmbrăcăminte la nivel mondial, a raportat luna aceasta profituri trimestriale peste nivelul de dinaintea pandemiei.
În ultimii ani, profitul H&M a scăzut, iar stocurile de haine nevândute au crescut, în condiţiile în care grupul nu a reacţionat suficient de rapid la modificarea cererii şi explozia comerţului electronic.
Primele magazine H&M din România au fost inaugurate în primăvara anului 2011. Compania H&M (Hennes & Mauritz) a fost înfiinţată în 1947, în Vasterls, Suedia.
Grupul suedez are şapte branduri: H&M, COS & Other Stories, Monki, Weekday, Arket şi H&M Home.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz