High Impact Friends
Reading Time: 3 minuteA doua editie a High Impact Friends a fost un bun context de discutii despre viitorul social media, al colaborarii dintre branduri si bloggeri, dar si despre noile forme pe care le-ar putea lua editia a treia.
Trei zile intense cu oameni pasionati de social media, deschisi fata de provocarile dar si oportunitatile pe care noile modalitati de comunicare le ofera. Asa s-ar defini, pe scurt, experient a celei de-a doua editii a High Impact Friends, ce a avut loc pe 20 – 22 aprilie la Amsterdam, la initiativa revistei Biz. Atmosfera, legaturile care s-au stabilit intre participanti, discutiile si concluziile la care am ajuns cu greu pot fi exprimate in cuvinte.
Prezentarile din prima zi au fost un bun prilej pentru reprezentantii KLM, Premium Communication, EcoRom, Pepsico, BCR si Staropramen de a afla cu cine aveau sa vorbeasca pe parcursul celor trei zile: Cristian China-Birta, Cristian Manafu, Adrian Ciubotaru, Alex Negrea, Costin Cocioaba, Victor Kapra, Cristian Sutu, Sebastian Bargau, Cristi Dorombach si Bobby Voicu. Vedeta primei zile a fost Anna Ketting, Social Media Manager la KLM, care ne-a vorbit despre modul in care compania si-a structurat eforturile de social media, ajungand la un departament de 14 oameni.
A doua zi a insemnat o vizita la Keukenhof chiar in ziua Paradei Florilor, un bun prilej de relaxare si pregatire pentru cea de-a treia zi, cea mai intensa din punctul de vedere al interactiunii. Prezentarile bloggerilor au fost prilej de discutii aprinse, mai ales ca Robert Zanescu propusese un exercitiu live de colaborare si comunicare intre companii si bloggeri.
Victor Kapra a oferit reguli extrem de eficiente privind modul in care companiile trebuie sa discute cu creatorii de continut. Chinezu a promovat comunitatile locale de bloggeri, contorizand in jur de 3.000 de bloguri locale active. Cristian Sutu a declarat ca doreste sa participe doar la proiecte care produc rezultate concrete, cu impact in viata oamenilor. Cristi Dorombach a prezentat asteptarile unui blogger de la companii, in timp ce Sebastian Bargau a vorbit de spre amurgul erei advertorialelor, lucru ce a declansat o dezbatere aprinsa, care era cat pe ce sa se soldeze cu “Procla matia de la Amsterdam” pe aceasta tema.
Bobby Voicu a facut o diferentiere utila intre indicatorii de performanta cu adevarat utili din social media si cei care tin mai mult de gadilarea orgoliului. Adrian Ciubotaru a vorbit despre managementul reputatiei in social media, in timp ce Cristian Manafu a remarcat important a interactiunii directe dintre bloggeri si companii. La final, fiecare dintre participanti a plecat cu un set de idei pe care ulterior ni le-a impartasit. Pentru Nicoleta Visan, E-Commerce Manager la Air France KLM Romania, dincolo de networking, beneficiul adus de discutiile deschise in zilele de conferinta la care au participat la aceeasi masa bloggeri de top si companii active in social media este nemasurabil.
Daca pentru Gabriela Neacsu experienta High Impact Friends a insemnat deschiderea catre new media, un domeniu inca neexplorat de Eco-Rom Ambalaje, pentru unii dintre bloggerii participanti a fost momentul unor decizii. “Dupa HIF am luat o decizie importanta: sa nu mai scriu niciodata despre un brand pana nu vorbesc cu cineva care se ocupa de brandul acela, pentru ca brandurile nu exista fara oamenii din spatele lor”. Importanta relatiilor offline dintre oameni este si concluzia celor trei zile petrecute de Bobby Voicu la Amsterdam.
Si pentru Alexandru Negrea, cele trei zile au avut un impact, prin faptul ca a inceput sa cei care tin mai mult de gadilarea orgoliului. Adrian Ciubotaru a vorbit despre managementul reputatiei in social media, in timp ce Cristian Manafu a remarcat important a interactiunii directe dintre bloggeri si companii. La final, fiecare dintre participanti a plecat cu un set de idei pe care ulterior ni le-a impartasit. Pentru Nicoleta Visan, E-Commerce Manager la Air France KLM Romania, dincolo de networking, beneficiul adus de discutiile deschise in zilele de conferinta la care au participat la aceeasi masa bloggeri de top si companii active in social media este nemasurabil.
Daca pentru Gabriela Neacsu experienta High Impact Friends a insemnat deschiderea catre new media, un domeniu inca neexplorat de Eco-Rom Ambalaje, pentru unii dintre bloggerii participanti a fost momentul unor decizii. “Dupa HIF am luat o decizie importanta: sa nu mai scriu niciodata despre un brand pana nu vorbesc cu cineva care se ocupa de brandul acela, pentru ca brandurile nu exista fara oamenii din spatele lor”. Importanta relatiilor offline dintre oameni este si concluzia celor trei zile petrecute de Bobby Voicu la Amsterdam.
Si pentru Alexandru Negrea, cele trei zile au avut un impact, prin faptul ca a inceput sa aiba o alta abordare in articolele pe care le scrie despre blogosfera dar si in cele pe care le scrie in colaborare cu diverse companii, iar pentru Sebastian Bargau cele trei zile au marcat luarea unei decizii personale importante: a anuntat ca renunta la VisUrat si urmeaza sa se relanseze cu sebastianbargau.ro. Tot cu ideea unor schimbari de fond au plecat de la Amsterdam si alti doi participanti. “Calitatea evenimentelor se judeca si dupa urmarile lor – pentru mine, High Impact Friends a avut o urmare pozitiva chiar in lunea urma toare, de cum am revenit la birou”, ne-a povestit Sorana Savu, Senior Partner, Premium Communication. Extrapoland la un impact mai de ansamblu, Robert Zanescu considera ca daca spiritul HIF se va pastra in tot ceea ce facem, atunci cu totii vom avea de castigat.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz