Stiri

Happy Tour estimează o creștere de 2 cifre procentuale

23 mai 2023 3 min

Happy Tour estimează o creștere de 2 cifre procentuale

Reading Time: 3 minute

Happy Tour, deținută de compania Dokia Invest AG, al cărei unic acționar e Javier Garcia del Valle, a raportat o cifră de afaceri cumulată la nivel de grup (România, Bulgaria și Turcia) de 214 milioane de lei, iar estimările pentru 2023 arată o creștere de 2 cifre procentuale. Cifra de afaceri la nivel de România a fost de 168,7 milioane de lei, iar capitalul social a fost crescut la aproape 8 milioane de lei, acest lucru poziționând Happy Tour ca agenția de turism cu unul dintre cele mai mari capitaluri sociale subscrise.

La începutul anului, Happy Tour s-a mutat într-un sediu nou, iar planurile de dezvoltare vizează consolidarea și extinderea echipei, precum și noi investiții în tehnologie.  

După doi ani de restricții impuse de pandemia de Covid19, anul 2022 a fost, pentru industria turistică, semnalul că volumele de vânzări, atât de pe zona de leisure, cât și de business, încep să-și revină și chiar să se apropie de nivelul de grație din 2019.

Happy Tour a avut o cifră de afaceri apropiată de valoarea din 2019, 70% din volumul de vânzări provenind din turismul de business. Iar anul acesta, compania mizează pe o creștere de 2 cifre, depășind astfel cifra de afaceri din 2022, respectiv cea din 2019.

„Anul 2022 a fost un bun, nu și lipsit de evenimente care să afecteze industria turistică, dar raportat la anii de pandemie a fost momentul când oamenii au început să călătorească din nou. Iar pentru turismul de business, 2022 a fost anul de repornire când companiile au simțit iar nevoia de a organiza călătorii de business, fie pentru top sau middle management, de avea evenimente MICE sau evenimente de team building, care anul trecut au înregistrat un adevărat boom. Pentru noi, acest semnal este extrem de important pentru că 70% din business-ul Happy Tour provine din zona de business travel, având anual zeci de mii de turiști care călătoresc cu noi în interes de serviciu. Trăgând linie, faptul că ne-am apropiat de cifrele din 2019, ultimul an când turismul nu s-a confruntat cu evenimente majore, ne arată că piața a repornit și ne ajută să mizăm, bazându-ne și pe rezultatele din primele cinci luni ale anului, pentru 2023, pe o cifră de afaceri mai mare”, spune Javier Garcia del Valle, CEO Happy Tour.


Tot anul trecut, Happy Tour a avut o capitalizare de aproximativ 8 milioane de lei, iar la nivel de resurse umane agenția și-a reîntregit echipa după ce în 2020 și 2021, la fel ca și ceilalți jucători de pe piață, a fost nevoit să renunțe la o parte din angajați. De altfel, procesul de recrutare este în desfășurare, numărul angajaților urmând a crește cu cel puțin 10% până la final de an. Debutul acestui an a adus și o schimbare de sediu, noile birouri Happy Tour fiind acum într-o clădire nouă, clasa A, în Bucharest Business Garden, de pe Calea Plevnei.


„Anul 2023 a debutat într-un trend ascendent și sperăm, dacă nu se mai întâmplă niciun eveniment care să bulverseze industria, să avem o creștere de 2 cifre până la finalul anului. Ne-am extins portofoliul de business travel și am preluat conturi regionale ale marilor companii cu activitate și în România. Iar parteneriatul cu FCM, cea mai mare companie de travel management din lume, este un element cheie al activității noastre de business. Vrem să ne consolidăm clienții corporate și să extindem portofoliul de clienți locali, prin preluarea conturilor companiilor românești. În plus, vom continua trendul impus de pandemie de a investi permanent în tehnologii și țintim să fim, cât de curând, o companie paperless, o companie sustenabilă. Primul pas a fost făcut cu mutarea în noul sediu, unde avem un spațiu mult mai mare și mai friendly pentru angajați”, spune Javier Garcia del Valle


Happy Tour este și turoperator oficial al Disneyland Paris în România, destinație care a contribuit semnificativ la creșterea vânzărilor leisure.

Array

Articole pe aceeași temă: