Gustul dulce de acasă (P)
Reading Time: 3 minuteCare sunt ingredientele unui business de succes în domeniul cofetăriilor? Răbdare și încredere, că faci un lucru bun, crede Răzvan Cușu, Managing Partner al Dulce Boutique.
Care este povestea Dulce Boutique?
Povestea Dulce Boutique este una lungă, dar extrem de frumoasă. Pe scurt, este povestea unor oameni curajoși, încăpățânați și neobosiți care au făcut totul cu suflet și dăruire pentru a o ”scrie”. A început acum trei ani în București, având inițial puncte de vânzare. Am realizat însă că majoritatea cofetăriilor se încadrează într-un anumit tipar, produc cam același lucru și ne-am dorit să oferim consumatorilor ceva diferit, mai exact un produs autentic, proaspăt, preparat ca acasă, fără premixuri sau produse asemănătoare ce sunt folosite pe post de materii prime pentru că ar fi mai ”convenabil”. În același timp, am realizat că un consumator care apreciază acest gen de produs este diferit față de clientul clasic al cofetăriilor din mai multe puncte de vedere: nu achiziționează impulsiv, nu este impresionat neapărat de aspect, este circumspect față de prospețimea produsului și, nu în ultimul rând, este privat de timp. Stabilind aceste coordonate și cântărind, am hotărât să schimbăm canalul de vânzare, optând pentru mediul online, care ne ajută să satisfacem nevoile acestui tip de client într-o măsură mult mai mare. Astfel putem lucra fără un stoc de produse, executând fiecare comandă de la zero și livrând-o acolo unde se dorește: acasă, la birou sau într-o locație anume.
Câte game de produse aveți în portofoliu?
În acest moment există două game: torturi și produse pentru candy bar, care includ atât produse tradiționale (eclere, miniprăjituri), cât și produse specifice (macarons, cakepop, cupcake), dar pregătim și două game noi pentru anul 2018.
Cât reprezintă din totalul businessului segmentul produselor pentru evenimente corporate?
Foarte mult, pentru că majoritatea clienților noștri provin din această zonă. De cele mai multe ori, ajung să ne aprecieze în cadrul evenimentelor.
Dar cele pentru evenimente private?
Reprezintă un segment foarte important pentru noi. La fel ca și în cadrul unui eveniment corporate, avem ocazia să arătăm unui număr foarte mare de oameni cu ce ne ocupăm. Totodată, în cadrul evenimentului există un moment în care beneficiem de toată atenția publicului. Prezentarea tortului și imediat după, servirea, care nu este un act voluntar :). Toți invitații primesc câte o porție de tort pe care o vor încerca.
Unde sunt produse dulciurile marca Dulce Boutique?
Avem propriul laborator, fără de care nimic nu ar fi posibil din tot ce am menționat mai sus. Ne desfășurăm activitatea în sectorul 1, iar aprovizionarea se face diferit în funcâie de produs. Există anumite produse pe care le găsim la furnizori, iar altele la retailerii existenți pe piață.
Ce preferă bucureștenii în materie de dulciuri? Cum s-au schimbat aceste preferințe în ultimii ani?
În mod categoric mereu va exista o predispoziție spre a încerca lucruri noi sau în tendințe. Iar în acest moment consider că cea mai puternică tendință este aceea de a consuma cât mai natural, lucru pe care noi mizăm cu încredere. Piața dulciurilor este saturată de produse de import cu termen de valabilitate XXL. Dacă în anii ’90 piața absorbea orice produs dulce și cu ambalaj colorat sau orice ”inovație” în domeniul producției de prăjituri, astăzi bucureștenii sunt mult mai atenți la ce consumă și, mai ales, la ce oferă copiilor lor spre consum.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz