Stiri Companii Interviuri

Mondelez România, gustul dulce al creșterii

9 ian. 2019 6 min

Mondelez România, gustul dulce al creșterii

Reading Time: 6 minute

Ce legătură este între ciocolată și sustenabilitate? O abordare durabilă legată de cultivarea boabelor de cacao și de modul în care se raportează la consumatori, care au devenit mai atenți la aceste aspecte. Ivaylo Naydenov, Director General pentru Mondelez România, Bulgaria și Estul Adriaticii, explică care este abordarea companiei în acest domeniu, dar și strategia generală a Mondelez România.

 

Ivaylo NaydenovCum a fost ultima perioadă pentru Mondelez România?

În România, Mondelez este liderul piețelor de ciocolată și de biscuiți. Am crescut peste piață, cu principalele branduri, în ambele categorii, creștere raportată la anul precedent, și intenționăm să păstrăm această tendință. Consumul a avut o evoluție bună, atât în categoria de ciocolată, cât și în cea de biscuiți, iar noi am venit constant cu inovații care răspund preferințelor consumatorilor. Preferințele acestora se rafinează, consumatorii trec de la sortimente mai simple sau clasice spre opțiuni mai sofisticate, mai deosebite. Chiar dacă biscuiții simpli sau ciocolata cu lapte continuă să fie printre alegerile preferate pentru majoritatea românilor, segmentele care au început ca nișe se extind an după an, cu potențial de creștere pe termen lung. De exemplu, Mondelez a intrat anul trecut cu brandul Poiana pe segmentul ciocolatei negre, un segment în creștere în România, în care vrem să continuăm să investim în viitor.

Conduceți compania de aproape patru ani. Cum vedeți piața din România, comparativ cu alte piețe pe care le cunoașteți?

Avem perspective bune în ceea ce privește creșterea piețelor de ciocolată și biscuiți din România, mai ales dacă ne uităm la rata de consum pe segmentul snack-urilor, care este în creștere. Consumatorii din România preferă brandurile cunoscute, care le oferă o experiență de consum memorabilă, și, deși sunt încă interesați de promoții, interesul este relativ scăzut comparativ cu alte țări europene. După cum menționam, consumatorii noștri sunt, în general, interesați de variantele clasice, dar începe să se dezvolte accelerat și segmentul alegerilor mai sofisticate, mai rafinate, pe măsură ce consumatorii sunt din ce în ce mai atrași de inovații, așteaptă noi sortimente, oferte mai variate, gusturi noi și își doresc alegeri premium.

Strategii de creștere

Care au fost provocările în acești ani? Care sunt provocările cu care vă confruntați pe această piață?

România este încă una dintre țările în care există un mare potențial de investiții și de dezvoltare economică, însă ne confruntăm, ca întreg mediul de afaceri, cu lipsa de predictibilitatea și stabilitate ale mediului legislativ din România. Continuăm să fim parteneri de dialog pentru a contribui la un mediu de afaceri mai predictibil prin intermediul asociațiilor în care suntem membri și care participă la procesele consultative, promovând un comportament responsabil în afaceri, prin autoreglementare.

Care sunt cele mai importante branduri pentru Mondelez în România?

Mărcile din portofoliul companiei Mondelēz International comercializate în România sunt: Milka, Poiana, Africana, Barni, OREO, Tuc, Belvita, LU Pepito, LU Pim`s. Însă din acest an, avem noi propuneri interesante pentru consumatorii din România.

În luna octombrie am intrat pe o nouă categorie, cu dropsurile și guma de mestecat Halls. Brandul Halls aduce varietate consumatorilor noștri români pe o piață care are potențial de creștere. În ambele categorii – gumă de mestecat și bomboane – produsele Halls sunt disponibile în 4 sortimente. Aromele de mentă/ eucalipt răspund preferințelor majorității consumatorilor, deoarece sunt preferate atunci consumatorii își doresc o pauză de prospețime, iar variantele cu arome de fructe devin din ce în ce mai atractive pentru consumatorii români. De asemenea, pentru iubitorii brandurilor Milka și Oreo, am lansat Joy Fills – gustări cremoase și delicioase în interior și crocante la exterior, intrând astfel pe un nou segment de piață.

Care sunt cele mai importante repere în viața companiei în ultimii 2 ani?

Din poziția noastră de lider în categoriile de snack-uri, împreună cu partenerii noștri, continuăm să inovăm și să aducem valoare în categoriile noastre, să extindem portofoliul cu noi alegeri pentru consumatorii moderni, care caută oferte premium, naturale și autentice, dar în același timp să avem o propunere interesantă în ceea ce privește sortimentele clasice, apreciate încă de mulți dintre consumatorii noștri loiali. Mondelez continuă să investească în cercetare și dezvoltare pentru a aduce noi produse care să abordeze tendințele și preferințele viitoare ale consumatorilor.

De exemplu, avem în portofoliu alegeri pentru consumatorii preocupați de stil de viață sănătos, well-being. Astfel, am redus progresiv conținutul de zahăr, grăsimi sau sare al produselor noastre pentru a ne atinge obiectivele stabilite la nivel global de companie. Am făcut progrese semnificative dacă ne raportăm la obiectivele noastre globale de well-being. De exemplu, ne-am îndeplinit obiectivul global de a crește conținutul de cereale integrale cu 25% și de a reduce grăsimile saturate cu 6%, respectiv sodiul cu 5% pe întreg portofoliul.

Reformularea produselor este un proces condus în principal de inovație, deoarece, schimbând rețeta trebuie să păstrăm textura și gustul pe care consumatorii le cunosc și le iubesc. De asemenea, avem în vedere interesul crescut al consumatorilor față de controlul porțiilor, de exemplu prin ambalarea individuală a porțiilor. Pe lângă reformularea și controlul porțiilor, ne concentrăm pe furnizarea de informații nutriționale relevante pentru consumatori, informându-i corect, astfel încât să poată avea un stil de viață echilibrat.

Abordare globală, efecte locale

Mondelez a lansat recent o nouă strategie globală. Despre ce este vorba?

Fiind una dintre cele mai importante companii în industria de snacking, ne-am luat angajamentul de a ajuta consumatorii să se bucure de gustările pe care le iubesc și să rămână în echilibru. Încrederea consumatorilor noștri în calitatea produselor noastre este cea mai mare prioritate a noastră. Având în vedere că există produse diferite pentru diferite momente ale zilei și diferiți consumatori, am denumit strategia Mondelez – „Snacking made right”. Gustarea potrivită la momentul potrivit, într-un mod corect.

Aceasta înseamnă să oferim o gamă mai largă de gustări delicioase, de înaltă calitate, care potențează momentele vieții, produse realizate din ingrediente și ambalaje sustenabile, cu care consumatorii se simt confortabil. Avem un portofoliu important de produse și ne dorim să lăsăm fiecărui consumator în parte posibilitatea de a alege potrivit momentului în care se află: își dorește un moment de răsfăț cu Milka sau o pauză de prospețime cu Halls sau să împartă o gustare cu prietenii, cu Joy Fills.

Ce s-a schimbat la consumator în ultimii ani?

Piața FMCG din România a evoluat semnificativ în ultimii 10 ani, iar Mondelez România a jucat un rol inovator în categoriile de ciocolată și biscuiți. Am adus pe piață alegeri mai sofisticate, arome și ingrediente noi, pe care consumatorii le căutau.

Este datoria noastră să cunoaștem consumatorii și nevoile lor în schimbare și să ne adaptăm portofoliul și mijloacele de comunicare, fiind prezenți acolo unde sunt consumatorii – în supermarketuri sau în magazine de cartier, cumpărând în fața calculatoarelor sau de pe mobil.

Dacă ne uităm la cum a evoluat piața în ultimii 5 ani, avem noi ocazii de consum, deoarece oamenii sunt din ce în ce mai activi, iau din ce în ce mai puține pauze clasice, nevoile lor sunt mai diverse. Din ce în ce mai mulți consumatori, în special cei mai tineri, sunt interesați de sustenabilitatea produselor, de exemplu de modul în care sunt procurate materiile prime. Astfel, certificările precum cacao sustenabilă, grâul sustenabil sau afirmații ca „fără arome artificiale”, „fără coloranți artificiali” devin importante în procesul de achiziție. Puteți vedea în magazin ciocolata Milka într-un ambalaj nou, cu un design redesenat. De asemenea, ciocolata nu conține coloranți, conservanți și arome artificiale și comunicăm pe ambalaj certificarea Cocoa Life pentru cacao sustenabilă.

Ce planuri aveți pentru următorii ani?

Ne așteptăm ca piețele pe care suntem activi să continue să crească și avem un plan strategic pentru a asigura o creștere organică sănătoasă a brandurilor noastre, peste creșterea pieței. Vom continua să susținem portofoliul nostru de bază, dar desigur, vom veni constant cu inovații care urmăresc îndeaproape zonele de interes ale consumatorilor noștri, susținând astfel dezvoltarea piețelor din regiune, cu brandurile noastre locale și globale atât de îndrăgite.


Ivaylo Naydenov featuredIvaylo Naydenov a fost numit Director General pentru Mondelez România, Bulgaria şi pieţele din Estul Adriaticii în luna martie 2015. Pe parcursul carierei sale în cadrul companiei, din anul 2004, Ivaylo Naydenov a deţinut mai multe funcţii cu atribuţii importante. După o perioadă în care a activat ca Director de Vânzări şi Marketing în Bulgaria, în anul 2013 a preluat funcția de Director General Mondelez Bulgaria. Ivaylo Naydenov a dezvoltat compania cu succes la nivelul regiunii South Central Europe, alături de echipa sa, axându-se pe consolidarea organizației locale şi pe stimularea dezvoltării afacerii și a brandurilor importante din portofoliu. Înainte de a se alătura companiei Mondelez, Ivaylo Naydenov a lucrat pentru companiile Wrigley și Strauss.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: