Gustul călătoriilor visate
Reading Time: 5 minuteCălătoriile sunt unul dintre lucrurile care mi-au lipsit cel mai tare în această perioadă. Visez să mă plimb pe o stradă însorită din Roma, să simt gustul unei cafele la Paris sau să văd un Rembrandt la Amsterdam.
De fapt, cred că unul dintre cele mai așteptate momente ale reîntoarcerii la posibila normalitate este legat de momentul în care vom putea călători oriunde. Plăcerea de ne simți din nou în zbor, de a ne cufunda în alte culturi, în alte civilizații va fi una profundă pentru foarte mulți oameni.
Dar, până atunci, putem să visăm cu ochii deschiși la acel moment sau putem să călătorim „virtual” cu ajutorul diferitelor aplicații.
Există și alte moduri de a călători, unele legate de simțuri și de gusturi. Nespresso ne invită să descoperim lumea cu ajutorul cafelelor specifice diferitelor culturi din întreaga lume, chiar de la noi de acasă. Iar acest lucru este posibil pentru că specialiștii Nespresso au cercetat ritualuri și preferințe din întreaga lume și au reinventat și redenumit gama existentă de sortimente Lungo în World Explorations. Astfel, ei au reușit să pună în valoare și să redea într-un mod autentic gustul specific al cafelei din diferite colțuri ale lumii.
Un concept unic
Nespresso a reușit prin noua gamă World Explorations să completeze subgama Lungo prin adăugarea a două sortimente lejere. Iar acum există o paletă întreagă de gusturi pentru pasionații de cafea care au la dispoziție 2 sortimente intense, 2 medii și 2 lejere.
Călătoria în lumea gusturilor fine ne va purta în două orașe iconice, de unde a provenit inspirația pentru cele două noi sortimente lejere: Shanghai și Buenos Aires.
Cu un profil fin, cele două noi sortimente propun două gusturi extrem de diferite: o cafea cu note dulci și de cereale pentru Buenos Aires și o cafea cu note fructate, cu o aciditate fină pentru Shanghai.
Gama completă ne va purta într-un ocol în jurul lumii. Astfel de la Buenos Aires și Shanghai, ajungem la Cape Town și Stockholm, dar și de la Viena la Tokyo.
Cultura cafelei din țările nordice este puternic asociata conceptului de “Fika” – acele momente petrecute alături de cei dragi, savurând o cafea, de obicei cu ceva bun alături. Nordicii apreciază cafeaua corpolentă, cu un nivel ridicat de prăjire, cu un gust amar pronunțat, dar plăcut. Suedia se numără printre țările cu cel mai mare consum al acestei băuturi din lume, suedezii preferând gustul amestecurilor de cafea arabica, mai exact Monsoon Malabar, cu note ușor dulci, de malț.
În istoria culturii japoneze, cafeaua a pătruns destul de recent: la finalul secolului al 19-lea, când în Tokyo s-a deschis prima cafenea. În numai câteva decenii, cafeaua s-a răspândit în toată Japonia, aceasta devenind una dintre principalele țări importatoare de cafea de înaltă calitate cu calificative ridicate din Africa. Termenul sofisticat este de bază în Japonia, ei creând chiar și cel de-al 5-lea simț recunoscut la nivel de gust: Umami, tradus prin “delicios”. Gusturile lor rafinate influențează în mare măsură preferințele în materie de cafea, mergând către sortimente cu un echilibru între gustul amar și aciditate. Metodele de extracție prin picurare (pour-over, filtru) sunt cele mai populare.
Africa de Sud a fost un punct de tranzit pentru ambarcațiunile care călătoreau între Asia și Europa. În momentul în care cafeaua Robusta a început să-și piardă valoarea, echipajele au început să descarce încărcătura pentru a nu pierde mai mulți bani. Din secolul al 17-lea, Africa de Sud nu a mai fost doar o rută pentru comerțul cu cafea, ci aceasta a început să fie și cultivată și consumată. Gustul cafelei din Capetown a fost conturat de Robusta (și cicoare când era lipsa de cafea), întotdeauna amestecată cu un strop de Arabica pentru un plus de finețe. Importul de cafea a crescut mult la finalul secolului al 20-lea, la fel și cafenelele de specialitate.
Cultura cafelei în Viena are o istorie extrem de bogată. Cafeaua a ajuns în Austria în secolul al 17-lea prin intermediul otomanilor și de atunci popularitatea ei a crescut. Cafenelele au devenit un loc de adunare al intelectualilor. O pauză de cafea tipică în cafenelele vieneze constă într-o cafea lungă, simplă, uneori completată de puțin lapte sau un desert local. Cafeaua îndrăgită în Viena este una echilibrată, savurată de obicei într-o variantă lungo, creată cu grijă, din cele mai fine boabe din America de Sud. Pe lângă cafenele, această băutură este savurată și acasă, fiind un motiv de reunire cu cei dragi.
Shanghai Lungo (un nou sortiment în gamă)
Arborii de cafea și-au făcut apariția pentru prima dată în China în secolul al 19- lea, aduși de misionarii francezi în Yunnan datorită solului fertil. Cafeaua se cultivă de secole, dar în cazul Chinei vorbim despre o istorie recentă, influențată în mare de Occident. Consumatorii chinezi preferă atât sortimente lejere, cât și sortimente mai intense. Variantele lejere se beau de obicei simple, în timp ce pentru cele intense consumatorii optează să adauge și lapte. În cultura modernă din Shanghai, cafeaua poate avea multe roluri: sursă de energie, prilej de răsfăț sau o ocazie de întâlnire cu cei apropiați și de a socializa în afara locuinței.
Buenos Aires Lungo (sortiment nou în gamă)
Argentina este recunoscută ca o destinație pentru adevărații gurmanzi, fiind un amestec dintre cele mai bune tradiții culinare mediteraneene și sud americane. Chiar dacă italienii au fost cei care au adus cafeaua în Argentina, pasiunea lor pentru răsfățuri și dulciuri au transformat espresso-ul scurt și intens într-o variantă lungo dulce și cu lapte. Dragostea lor pentru dulce este recunoscută mai ales prin cel mai popular desert din Argentina, dulce de leche, care este adăugat și în cafea. Licoarea „magică” este extrem de importantă în Argentina, fiind țara cu cea mai mare creștere a consumului de cafea din toată America Latină.
Vă invităm cu drag să savurați noile sortimente de cafea și să visați cu ochii deschiși la viitoarele călătorii, unde puteți bea cafeaua preferată în locul în care vă simțiți foarte bine.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz