Interviuri

Gun Media: Drumul de la 0 la 80 de clienți pentru o agenție de marketing

25 mart. 2022 4 min

Gun Media: Drumul de la 0 la 80 de clienți pentru o agenție de marketing

Reading Time: 4 minute

Au pornit de la zero, fără investiții, doar cu know-how în marketing digital, iar în 2021 au închis anul cu o cifră de afaceri de peste 600.000 de euro, 80 de clienți și o echipă de 15 oameni. Secretul lor? Focusul pe dezvoltarea oamenilor din interior. Despre importanța echipei și despre cum creezi o cultură bazată pe încredere și respect între companie și clienți ne vorbește Robert Trandafir, Founder și Online Marketing Manager, Gun Media.    

Anul acesta se împlinesc nouă ani de la lansarea agenției Gun Media. Cum a evoluat businessul în tot acest timp și care au fost cele mai importante momente din istoria companiei?

Mă bucur să mă uit în spate și să vad că am evo­luat de la freelanceri cu ajutoare la o agenție de performance. Acum ne concentrăm să devenim o agenție de marketing online cu servicii integrate. Agenția a pornit în 2013 cu servicii de Google Ads (Adwords la acel moment) sub alt brand creat de Ana și Florin, partenerii mei. Eu am început cu o agenție bazată exclusiv pe SEO. Brandul Gun Media a apărut mai târziu, în 2015. Începutul a fost greu, dar cel mai important moment a fost când am decis să unim cele două mici agenții pe principiul că decât singur pe o nucă mai bine mai mulți pe un pe­pene. Iar această mișcare a fost o alegere excelentă.

Fiecare dintre noi a pornit de la zero, fără investiții, având doar know-how în digital marketing. La momentul fuziunii oficiale, încheiaserăm 2016 cu un total de 140.000 de euro cifră de afa­ceri. Anul 2021 l-am încheiat cu venituri de aproape 600.000 de euro, 80 de clienți și o echipă totală de 15 oameni și diverși colaboratori. Am crescut cam de patru ori în cinci ani și sunt premise că vom mai crește dacă facem lucrurile corect în continuare, față de clienții noștri, față de colegii noștri și față de noi înșine.

În pandemie multe companii mici și mijlocii au realizat importanța marketingului online. Ce a însemnat asta pentru businessul agenției?

Da, se împlinesc fix doi ani de când a debutat pandemia, o perioadă foarte intensă pentru orice business cu care am interacționat. Cronologic, pentru noi a debutat cu panica din piață și cu pierdere de business în perioada de lockdown. Brusc, am pierdut cam 30% din revenue pentru că au fost mulți clienți care s-au speriat. Imediat după lockdown clienții au început să înțeleagă unde se îndreaptă cererea din piață, au prioritizat online-ul și industria noastră a fost avantajată. Toată piața de digital a crescut. Strict pentru businessul nostru, pandemia a dat o mână de ajutor. Pot spune acum că am fost industria câștigătoare.

Care sunt planurile de dezvoltare pentru Gun Media?

În primul rând, să ne consolidăm poziția de agenție de performance de top și să creștem veniturile. Suntem în top 3% agenții partenere ale Google din România, suntem agenție parteneră a Facebook, iar anul trecut am gestionat anul bugete de apoximativ 2,5 milioane de euro. Tot anul trecut am investit în dezvoltarea unui departament de conținut care să ne ajute să devenim mai creativi pentru clienții noștri. Suntem foarte mândri de acest departament, pentru că face o treabă excelentă și pentru noi. Noi vrem să ușurăm cât mai mult viața clienților noștri. Vrem să preluăm mai mult din comunicarea corporate, mai ales a celor pe care îi cunoaștem foarte bine și să păstrăm unitatea mesajelor lor pe toate canalele. Investim mult în înțelegerea businessurilor pe care le promovăm și vrem să devenim pe cât posibil o extensie a departamentului lor digital.

Cei care vor avea curiozitatea să intre pe site-ul gun.ro vor putea observa focusul pe echipă. Cum ați reușit să construiți această cultură organizațională?

Ne concentrăm pe dezvoltarea colegilor noștri. Am mers pe ideea că angajații fericiți fac clienții fericiți, iar clienții fericiți plătesc facturile la timp. Pe de altă parte, eu văd normal să se vadă cine sunt oamenii din interiorul agenției cu care ar urma să interacționeze clienții. Avem o politică transparentă cu toată lumea și eu mi-aș dori ca toți oamenii din interior să își pună amprenta cât de puțin pe dezvoltarea mediului digital de la noi. 

Datorită faptului ca nu există o tradiție în aceste servicii și este o piață în formare cu mult zgomot în jur, eu vreau să fie cât mai multe voci Gun Media care sa transmită filosofia noastră de digital ­marketing.

Rolul meu vizavi de oameni este de a le oferi încredere și a-i ajuta să se dezvolte, pentru că orice skill adăugat la un om din companie e un asset în plus al organizației. Alocăm buget de traininguri, îi încurajăm pe colegi să aibă inițiativă și testăm idei diverse. Eu văd normal ca oamenii să aibă autonomie, nu avem politici de control intruzive, deși avem multe proceduri prin care ne asigurăm că livrăm ce trebuie până să ajungă în spațiul public sau la client.

Cât de mult contează colaborările pe termen lung și cunoașterea clientului?

Încrederea e cuvântul care răspun­de la întrebare. Trăiești mai multe împreună, crești nivelul de încredere. Deși contractele sunt între două SRL-uri, relațiile sunt între oameni. Unii de la noi, alții de la client. Eu cred că înțelegem asta foarte bine și ne ajută să avem o rată de retenție extraordinară. Suntem extrem de bucuroși că avem în portofoliu clienți mari care sunt cu noi de nouă ani, de opt ani și observăm că reușim în continuare să ne ținem aproape clienții cu care rezonăm. Eu plec de la ideea că toată lumea poate face greșeli în campanii. Important e să le recunoști, să înveți din ele și în următoarea situație similară să arăți clienților că știi ce să faci pentru ca brandul lor să beneficieze de cea mai bună imagine. Cu cât cunoaștem un brand mai bine, cu cât îi rulăm mai multe campanii, cu atât putem să fim mai valoroși pentru ei. Un alt lucru pe care îl știu din sport este faptul că echipa câștigătoare nu se schimbă. Dacă partenerii noștri simt că facem echipă bună, vor rămâne cu noi.  

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: