Grupul PPC prezintă noile obiective, actualizate și majorate, din Planul Strategic pentru perioada 2025-2027, cu scopul de a deveni o companie de utilități modernă, digitalizată și sustenabilă din punct de vedere financiar și ecologic, cu rol de lider în Europa de Sud-Est. Planul strategic revizuit include investiții de 10,1 miliarde de euro în următorii trei ani, axate în principal pe proiecte de energie regenerabilă (RES), dezvoltarea rețelelor, generare flexibilă și soluții noi pentru clienții săi din Grecia și Europa de Sud-Est. Aceste inițiative, alături de obiectivul PPC de a elimina complet centralele pe cărbune până în 2026, vor contribui la creșterea profitului operațional înainte de dobânzi, taxe, depreciere și amortizări (Earnings before Interest, Taxes, Depreciation and Amortisation – EBITDA) a Grupului până la 2,7 miliarde de euro în 2027.
Georgios Stassis, președinte și CEO al PPC, a declarat: „Planul Strategic al Grupului PPC pentru perioada 2025-2027 pune un accent clar pe creștere. Investim peste 10 miliarde de euro pentru a conduce tranziția energetică în Europa de Sud-Est. Facem investiții semnificative în energie verde și generare flexibilă, precum și în modernizarea rețelelor noastre. De asemenea, ne concentrăm pe dezvoltarea de soluții energetice moderne și pe servicii cu valoare adăugată pentru clienții noștri. Investim în servicii și produse noi, concentrându-ne pe proiecte cu randament ridicat și îndepărtându-ne de producția ineficientă pe bază de lignit, pentru a crea valoare pentru toate părțile interesate – clienți, acționari, angajați – într-un mod responsabil din punct de vedere social și al mediului. Creșterea noastră financiară solidă ne va duce la un nivel al EBITDA de peste 2,7 miliarde de euro în 2027 și peste 3 miliarde de euro în 2030. Grupul PPC își accelerează expansiunea, valorificând oportunitățile oferite de tranziția verde. Printr-o viziune și o strategie clară, devenim liderul energetic al regiunii extinse din Europa de Sud-Est.”
Construind pe fundamentul solid pus în ultimii ani, Grupul PPC își continuă transformarea într-un lider regional verde și orientat către client, stabilind obiective ambițioase pentru următorii trei ani:
Obiectivele financiare ale Grupului PPC pentru perioada 2025-2027 subliniază o creștere robustă și crearea de valoare adăugată semnificativă:
PPC este cea mai importantă companie de utilități electrice din Europa de Sud-Est, cu activități în domeniul producerii, distribuției, operării rețelei și vânzării de produse și servicii energetice avansate în Grecia, România și Macedonia de Nord.
PPC are o capacitate totală instalată de 11,6GW, constând din instalații termale, hidro și RES cu o producție anuală totală de aproximativ 21TWh, în timp ce în rețele, baza totală de active reglementate se ridică la aproximativ 4,3 miliarde de euro.
Grupul PPC este principalul furnizor de energie electrică din Grecia și România, deservind 8,8 milioane de clienți în total, oferindu-le peste 33TWh de energie și o gamă largă de produse și servicii energetice.
PPC a fost fondată în 1950 și este listată la Bursa din Atena din 2001.
Asociația OvidiuRO a lansat de curând, împreună cu Kaufland România, inițiativa națională „Prinde gustul lecturii”, o campanie dedicată cultivării obiceiului…
Dental Elite, lanț de clinici ce oferă tratamente dentare complete în București și Brașov, se extinde prin lansarea celei de-a…
Unul dintre cele mai așteptate filme ale anului, Moromeții 3, a avut premiera miercuri 13 noiembrie, în Sala „Ion Caramitru”…
YouTube anunță acordarea celui de-al doilea „buton de diamant” pentru LooLoo Kids, de această dată pentru canalul său în limba…
JGV și Asociații este societatea de avocatură care și-a orientat activitatea spre arii de practică specifice, creând echipe mixte și…
Grupul de companii farmaceutice Direct Pharma Logistics, format din Direct Pharma Logistics, Pharmalink și Farmatop, estimează vânzări de 37 de…