Stiri

Grupul Nestlé a anunțat situația vânzărilor în primele nouă luni ale anului

Reading Time: 3 minute

Grupul Nestlé raportează vânzările pe primele nouă luni ale anului 2024 și anunță o creștere organică de 2,0%, cu o creștere internă reală pozitivă (RIG). RIG a fost de 0,5%, într-un mediu de scădere a cererii consumatorilor și de acțiuni întreprinse în al treilea trimestru pentru a reduce stocurile clienților. Pricingul au fost de 1,6%, în scădere în urma creșterilor fără precedent din ultimii doi ani. Vânzările totale raportate s-au ridicat la 67,1 miliarde CHF (9 luni-2023: 68,8 miliarde CHF), în scădere cu 2,4%. La nivelul întregului an 2024, compania se așteaptă să aibă o creștere organică a vânzărilor de aproximativ 2%.

Laurent Freixe, Nestlé CEO, a comentat: “Am înregistrat o creștere organică a vânzărilor, determinată de o creștere internă reală pozitivă. Cererea consumatorilor a scăzut în ultimele luni și ne așteptăm ca tendința să rămână aceeași. Având în vedere această context și acțiunile de reducere a stocurilor clienților în al patrulea trimestru, ne-am actualizat perspectivele pentru întregul an, și previzionăm o creștere organică a vânzărilor de aproximativ 2%, în linie cu primele nouă luni”.

Vânzări la nivel de grup


Creșterea organică a fost de 2,0% pentru cele nouă luni, similară cu 2,1% obținută în prima jumătate a anului. RIG a fost de 0,5%, afectat de cererea consumatorilor și de consecințele generate de tensiunile geopolitice. Pricingul fost de 1,6%, continuând să se normalizeze după creșteri fără precedent în ultimii doi ani. În al treilea trimestru, creșterile de prețuri la categoriile de Dulciuri și Cafea generate de costurile mai mari ale materiilor prime au fost parțial compensate de impactul activității promoționale în alte categorii precum Hrană pentru Animale de companie . Din punct de vedere geografic, creșterea organică a fost determinată de piețele emergente și Europa, care împreună au compensat o ușoară scădere în America de Nord. Pe piețele dezvoltate, creșterea organică a fost de 1,1%, cu pricing și RIG pozitive. Pe piețele emergente, creșterea organică a fost de 3,5%, condusă de pricing cu RIG pozitiv.

Zona Europa

  • 9 luni-2024: creștere organică de 3,3%: 0,8% RIG; Pricing de 2,5%.
 Vânzări 9 luni-2024Vânzări 9 luni-2023RIGPricingCreștere organică
Zona EuropaCHF 13,9 miliardeCHF 14,1 miliarde0,8%2,5%3,3%

Creșterea organică a fost de 3,3%. RIG a fost de 0,8%, devenind ușor negativ în al treilea trimestru, reflectând cererea consumatorilor și delistări temporare în retail. Pricing-ul a fost de 2,5%. Vânzările raportate au scăzut cu 1,8%, la 13,9 miliarde CHF. Zona a înregistrat câștiguri de cotă de piață la categoriile Hrana pentru animale de companie și Cafea solubilă.

În funcție de categoria de produse, cel mai mare contributor la creștere a fost Purina PetCare, care a înregistrat o creștere medie de o singură cifră, determinată de mărcile premium Purina ONE, Gourmet și Pro Plan. Categoria de Cafea a înregistrat o creștere medie de o singură cifră, condusă de cafeaua solubilă NESCAFÉ și produsele Starbucks. Categoria Dulciuri a înregistrat o creștere medie de o singură cifră, alimentată de impulsul continuu pentru KitKat și mărcile locale cheie. Nestlé Professional a înregistrat o creștere medie de o singură cifră, condusă de soluțiile pentru băuturi.

Rezultatele financiare ale Nestlé România pe primele nouă luni al anului 2024


„Pe primele nouă luni ale acestui an, Nestlé România a înregistrat o creștere organică de 5,7%. Ne dorim să ne consolidăm performanța de până acum și să marcăm al unsprezecelea an consecutiv de creștere, așa cum ne-am stabilit ca obiectiv la început de an. Sunt foarte mândră de echipa noastră și le mulțumesc pentru eforturile susținute pe care le fac în fiecare zi, pentru implicare și pentru că dovedim că suntem o echipa unită, puternică și performantă”, spune Silvia Sticlea Country Manager, Nestlé România.

Pe lângă rezultatele financiare, Nestlé România s-a implicat în proiecte educaționale în școli, care vor continua și din această toamnă, în campanii de comunicare cu privire la risipa alimentară și la importanța colectării selective a deșeurilor, dar și în donarea de alimente către partenerii de la Banca pentru Alimente, unde au fost duse 28 tone de produse în valoare de 134.504 CHF.

Cristi Dorombach

Recent Posts

Patria Bank și Patria Credit sărbătoresc implicarea micilor antreprenori din România de Ziua Europeană a Microfinanțării

Patria Bank și Patria Credit se alătură celei de-a 10-a ediții a Zilei Europene a Microfinanțării printr-o campanie ce susține…

10 minute ago

Sezamo împlinește doi ani în România. Doar în ultimul an, businessul a crescut cu 150%

Supermarketul online Sezamo sărbătorește doi ani de la lansarea oficială pe piața din România, timp în care a crescut cu…

18 minute ago

Telefonul Redmi 14C este acum disponibil în România

Noul Redmi 14C, disponibil de acum în România, îmbină designul elegant cu performanța impresionantă, pentru a îmbunătăți viața de zi…

28 de minute ago

Marketingul contextual și viața fără cookies

Industria de marketing începe să vadă cum targetarea contextuală devine rapid soluția de bază pentru o lume fără cookie-uri, moment…

o oră ago

Băneasa Shopping City, parteneriat cu prima ediție a Mercedes-Benz Bucharest Fashion Week

Interesul comun pentru modă, lux și lifestyle modern, a dus la un parteneriat care să sprijine și să promoveze tinerii…

o oră ago

Accenture Life Trends 2025: Cinci tendințe globale care vor redefini interacțiunile consumator-brand

Mai mult de jumătate dintre oameni pun tot mai des sub semnul întrebării autenticitatea conținutului pe care îl întâlnesc online,…

2 ore ago