Companii Stiri Tech

Digi a avut venituri mai mari cu peste 20% în primul trimestru

15 mai 2019 2 min

Digi a avut venituri mai mari cu peste 20% în primul trimestru

Reading Time: 2 minute

Grupul Digi Communications NV, compania-mamă RCS & RDS, a înregistrat pe primele trei luni din 2019 venituri de 281,2 milioane euro, în creștere cu 20,8% față de aceeași perioadă din 2018, în timp ce EBITDA (profitul operațional) a crescut cu 17,1%, până la 90,7 milioane de euro.

România a rămas piața principală a grupului, generând 64,4 % din venituri, pe locul al doilea fiind Ungaria (cu 19,6%), urmată de Spania (14%) și Italia (2%). Pe toate aceste piețe, grupul a avut 15,2 milioane unități generatoare de venit (RGU) pe toate serviciile mai mult cu 13% față de sfârșitul primului trimestru din 2018. Grupul folosește în raportările sale termenul de RGU (unitate generatoare de venituri) pentru a desemna contul de abonat al unui client în legătură cu unul dintre serviciile companiei, astfel că un client poate reprezenta unul sau mai multe RGU-uri în funcție de numărul de servicii la care se abonează.

Pe piața din România, Digi Communications a avut creștere de 10,3 % a numărului de abonamente la serviciile de cablu tv (3,4 milioane RGU, la 31 martie 2019, față de 3,1 milioane RGU, la 31 martie 2018) și de 11,3 % la abonamentele pentru serviciile de internet fix (2,6 milioane RGU la 31 martie 2019 față de 2,3 milioane RGU, pentru perioada similară a anului anterior).

Pe zona de telefonie mobilă, Digi este lider la portări în primele 3 luni ale anului, cu circa 37,5% din piața portabilității, totalizând 84.419 numere portate în rețeaua Digi Mobil. Din totalul de peste 15.000 angajați pe toate piețele unde desfășoară operațiuni grupul Digi, 13.000 sunt în România.

Serghei Bulgac Digi
Serghei Bulgac, CEO al Digi Communications

„În România, vom continua extinderea rețelei de telefonie mobilă și întărirea poziției pe piața serviciilor mobile. În Ungaria, lansăm în curând serviciile de telefonie mobilă, pe o piață matură și într-un context competitiv complex. Ținând cont de nevoile în creștere ale clienților noștri și de evoluția generală a sectorului comunicațiilor electronice, ne dorim să menținem ritmul de dezvoltare din ultimii ani”, a declarat Serghei Bulgac, CEO al Grupului Digi Communications.

La nivelul întregului grup, televiziunea prin cablu a crescut ca volum cu14,1%  la 4,1 milioane RGU), serviciile de internet fix au înregistrat un avans de 19,2%, până la 3,3 milioane RGU), în timp ce, la 31 martie 2019, Digi Communications NV avea 4,9 milioane RGU pe segmentul serviciilor de telefonie mobilă, comparativ cu 4,4 milioane RGU la 31 martie 2018.

În Ungaria, veniturile filialei Digi Hungary (inclusiv Invitel) s-au majorat până la 55 milioane de euro, Digi fiind lider pe segmentul de servicii pay-tv. Pe segmentul serviciilor de internet fix, Digi este al doilea operator, în timp ce pe segmentul serviciilor de comunicații fixe (pay-tv, internet, telefonie fixă), Digi Ungaria înregistrează o creștere a RGU de 56% (la 2,1 milioane unități generatoare de venituri).

Spania și Italia au înregistrat o creștere de 42% a numărului de abonați la serviciile de telefonie mobilă, ajungând de nd la 1,2 milioane RGU. Digi Spania este cel de-al cincilea  operator de telefonie mobilă pe piața iberică, atrăgând în primul trimestru al anului aproximativ 89.000 de numere de telefonie mobilă prin portare. Pe aceste două piețe, serviciile Digi se adresează atât diasporei românești, cât și clienților locali.

 

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: