Grupul City Grill: 42 mil. euro cifră de afaceri
Reading Time: 2 minuteCel mai mare angajator român din industria ospitalității, grupul City Grill estimează afaceri de 42 milioane euro și 5 milioane de clienți anul acesta.
Piața: creștere cu doi digiți în 2019
Piața restaurantelor din România se estimează că va ajunge anul acesta la o valoare de cca. 3 miliarde de euro, în creștere cu 12-15% față de anul precedent.
”Principalele evenimente care au marcat dinamica pieței restaurantelor –fiscalizarea, interzicerea fumatului și intrarea în Uniunea Europeană –au avut un impact pozitiv asupra dezvoltării industriei, prin diversificarea și creșterea numărului de restaurante. De asemenea, datorită turismului, clienții au început să aprecieze mai mult calitatea serviciilor, atmosfera și designul restaurantelor în care ies,” precizează Daniel Mischie, CEO, Grup City Grill.
Tendințele actuale arată dominația restaurantelor pentru prânz (convenience) și a restaurantelor eveniment (dinner), precum și a livrărilor. De asemenea, accentul s-a mutat de pe cantitate către calitate, iar preparatele cu ingrediente locale și proaspete sunt tot mai populare.
Studiul calitativ Quantix demarat de Grupul City Grill anul trecut în București arată că respondenții apreciază în egală măsură calitatea serviciilor (viteză, amabilitate), curățenia și atmosfera din restaurant și respectiv calitatea preparatelor (gustul, prospețimea și diversitatea meniului). Potrivit aceluiași studiu, preparatele tradiționale românești se mențin în atenția publicului, bucătăria românească fiind preferată de 66% dintre respondenți, în timp ce fripturile sunt preparatele consumate în oraș cel mai des de 65% dintre aceștia, urmate de mâncarea gătită, consumată de 59%.
”Masa de prânz este tot mai des servită la birou sau acasă, chiar dacă mâncarea este comandată de la restaurantele apreciate. Este un fenomen care va rămâne activ și care, din cauza traficului și provocării de a găsi loc de parcare, cumulate cu confortul de a mânca acasă sau în locurile special amenajate de la locul de muncă, va înlocui pe termen lung prânzul în oraș,” adaugă Daniel Mischie.
Fondat în 2004, Grupul City Grill operează în prezent restaurante și cafenele sub brandurile Caru’ Cu Bere, Hanu’ lui Manuc, Pescăruș, Hanul Berarilor, Trattoria Buongiorno, City Grill și City Café. Grupul are o echipă de 1350 persoane.
În 2012, Grupul City Grill a lansat programul de fidelitate Out4Food, care are în prezent aproape 115.000 membri. Prin intermediul programului, clienții pot economisi 10% din valoarea notei de plată. În 2018, clienții Out4Food au generat 40% din cifra de afaceri a Grupului și au vizitat restaurantele grupului în medie de 7.6 ori.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz