Grupul Ascendis, o companie de training și consultanță în domeniul dezvoltării profesionale din România, a încheiat anul 2023 cu afaceri de aproximativ 11 milioane de euro, în creștere cu 5% față de anul 2022. Anul trecut a fost cel mai bun an din istoria de 26 de ani a companiei.
„Vânzările din Republica Moldova și din Ucraina au mers foarte bine anul trecut, cu o creștere de 25% an/an, iar veniturile generate acolo au ajuns la nivelul de dinainte de război. La începutul anului 2023, anticipam o creștere remarcabilă a business-ului Ascendis, după o creștere de 30% a vânzărilor grupului în primul trimestru comparativ cu 2022. Totuși, pe parcurs, ritmul s-a temperat, iar unele fabrici din centrul și din vestul țării au suspendat temporar anumite proiecte de training și team building”
Andrei Goșu, Managing Partner al grupului Ascendis
Programele de management și cursurile de utilizare a noilor tehnologii au fost diviziile – vedetă ale anului 2023, cu cele mai mari creșteri ale cererilor din partea companiilor. De asemenea, anul trecut a marcat și finalul implementării, de către Ascendis, a celui mai mare proiect de transformare a culturii organizaționale într-o instituție publică.
”În 2024 ne concentrăm pe consolidarea echipelor de consultanți pentru proiectele din sectorul public și pentru cele din domeniul eficienței operaționale și a sustenabilității. Planul este să depășim pragul de 11 milioane de euro venituri anul acesta. Am crescut și echipa: am adus 2 oameni noi de vânzări și 6 traineri. De asemenea, avem o echipă de comunicare pe care o implicăm în proiectele de transformare organizațională în care suntem consultanți”
Andrei Goșu, managing partner al grupului Ascendis
Din totalul veniturilor de aproximativ 11 milioane de euro ale grupului în 2023, peste 9 milioane de euro au fost înregistrate pe Ascendis Consulting – programe de training, consultanță și evenimente corporate. Birourile din Republica Moldova și din Ucraina au generat vânzări de câte peste 400.000 de euro fiecare, iar 750.000 de euro au reprezentat veniturile din platforma de învățare digitală Code of Talent. Pe de altă parte, anul acesta Ascendis a luat decizia de a închide biroul din Serbia, pentru că nu a generat rezultatele dorite.
Piața de training de programe de tip soft skills, estimată la o valoare anuală de 30-40 de milioane de euro anual, va crește semnificativ în următorii ani, pe mai multe segmente. Există o creștere a cererii pentru programe de training susținute financiar de Uniunea Europeană, cu accent pe digitalizare. De asemenea, mai există solicitări pentru dezvoltarea competențelor de leadership în sectorul public și pentru programe menite să sporească eficiența operațională și conștientizarea asupra subiectelor legate de sustenabilitate.
Grupul Ascendis, fondat în 1997, este format din companiile Ascendis Consulting (training, team building și evenimente corporate, consultanță, servicii de evaluare, coaching, studii de piață), Code of Talent (platformă de învățare digitală realizată în parteneriat cu compania Co-Factor), Ascendis Moldova și Ascendis Ucraina.
Foto: © Dan Grytsku | Dreamstime.com
Leadershipul înseamnă să crezi în oameni, să le permiți să greșească și să învețe ceva din asta. Managerii buni mențin…
Campari lansează "We are Cinema", o campanie care recunoaște poveștile fiecăruia dintre noi ca sursă de inspirație pentru unele dintre…
MINA, Museum of Immersive New Art, unul dintre cele mai inovatoare spații culturale din România, anunță lansarea spectacolului „Revolta poveștilor”,…
„Ora de sănătate” oferă o experiență educațională derulată secvențial, pe parcursul mai multor ore de curs, și urmărește principiul applied…
Piața cripto este în creștere: Bitcoin a atins un nou record, cu altcoins și memecoins în creștere. Victoria lui Trump…
Ministerul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului (MEAT) intensifică promovarea României ca destinaţie turistică în Regatul Unit prin participarea la târgul internaţional…