GRAMMA Wines lansează etichete noi bazate pe NFT-uri din colecţia „Strămoși“ lansată pe Elrond
Reading Time: 3 minuteProducător de vinuri GRAMMA Wines, din Iași, a achiziționat de curând 27 de NFT-uri (non-fungible tokens) din colecţia „Strămoși“ lansată pe Elrond, pe care le-a transformat în etichete fizice într-una dintre edițiile limitate de sticle de vin.
Colecția „Strămoși“ lansată ca NFT pe rețeaua românilor de la Elrond reprezintă o colecţie de imagini inspirate din folclorul românesc, iar o parte din fondurile primite din vânzarea colecției vor fi folosite pentru a promova turismul românesc, o componentă pe care și GRAMMA Wines o explorează o dată cu lansarea conceptului de locuire în vie.
„Am integrat desenele achiziționate în eticheta unuia dintre vinurile din ediție limitată. Arta digitală va face parte din viitorul vinului, iar noi facem primii pași în această lume. Colecția pe care am achiziționat-o se potrivește atât cu linia noastră de comunicare vizuală, cât și cu ideea de promovare a turismului local, o inițiativă pe care o explorăm la GRAMMA Wines.”
Marian Olteanu, general manager GRAMMA Wines
În acest moment, colecția limitată de vinuri este disponibilă cu patru dintre desenele achiziționate în sistem NFT, iar primii clienți au fost cei din comunitatea pasionată de tehnologie și blockchain.
„Noi credem foarte tare că GRAMMA este una dintre cramele vizionare din România, care reușește să se adapteze cerințelor pieței, fie că vorbim de pachete personalizate de autoizolare sau recent lansatele NFTs. Am reușit astfel să aducem ceva din viitor, virtual – un NFT, alături de ceva tradițional – cum este vinul, și să oferim astfel o experiență ca o călătorie în timp. Dacă plasăm în timp cele două elemente, vinul și NFT-urile, ne vom da seama că ele sunt așezate diametral opus, la o distanță de peste 6000 ani, însă ne bucurăm de amândouă acum,” adaugă Marian Olteanu.
Comunitatea crypto a primit cu entuziasm colecția limitată de vinuri GRAMMA x Strămoși, iar până acum, s-a epuizat 20% dintre pachete, ceea ce transformă crama într-una dintre puținele companii care au găsit o utilitate practică a NFT-urilor, dincolo de a fi un early adopter pentru o tehnologie nouă.
O altă premieră oferită de GRAMMA Wineries este și faptul că începând din 9 decembrie 2021, pachetele ediție limitată GRAMMA X Strămoși vor putea fi cumpărate și de către ceilalți pasionați de vin, din magazinul online al cramei, astfel încât oricine să beneficieze de opțiunea de a avea o lucrare de colecție pe o sticlă de vin în ediție limitată.
În 2021, producătorul a plantat pe lângă Aligote, Fetească Regală şi Fetească Albă, şi Fetească Neagră, Busuioacă de Bohotin, Cabernet Sauvignon sau Sauvignon Blanc. Recolta de anul aceasta a însumat aproximativ 90.000 de litri, echivalentul a 120.000 de sticle, din cele 15 hectare de viță de vie a companiei.
Până în acest moment, GRAMMA a înregistrat o creștere a cifrei de afaceri de peste 50% față de 2020, când a încheiat cu 1,4 milioane de lei, iar estimările pentru profit se ridică la 300.000 RON. Luna decembrie va aduce o creștere a vânzărilor pe toate canalele companiei, mizând în special pe pachetele corporate, unde se poate personaliza inclusiv eticheta.
Nu în ultimul rând, proiectul dedicat turismului viticol în stil minimalist pentru retragerea din cotidian rămâne o prioritate pentru GRAMMA Wines. Locuințele de tip tiny homes premium vor avea fiecare o suprafață de 24 de metri utili și vor fi așezate în via recent plantată. Proiectul cuprinde în această fază opt tiny homes, cu dotări exclusiviste precum piscină, spațiu de dormit sau cameră de zi și dispune de spații vitrate generoase. Căsuțele sunt izolate una față de cealaltă, ceea ce oferă intimitate, confort și interacțiune minimală între turiști.
Crama GRAMMA Wines mizează pe o cifră de afaceri de peste 350.000 euro pe an. Via deținută de companie produce aproximativ 100.000 de litri de vin pe an, iar GRAMMA scoate pe piață circa 11 sortimente diferite, dintre care cel mai bine vândut este vinul Aligote.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz