Antreprenori

Gradinita unde tehnologia se intelege, nu doar se foloseste

16 dec. 2015 6 min

Gradinita unde tehnologia se intelege, nu doar se foloseste

Reading Time: 6 minute

Teko Kindergarten este prima gradinita tech din Romania. Dincolo de aceasta pozitionare inedita, Teko este in primul rand un proiect care vrea sa revolutioneze sistemul de educatie din Romania. Cum? Invatandu-i pe copii ca tehnologia nu se rezuma doar la telefoane, tablete, laptopuri, ci inseamna mult mai mult de atat, este calea prin care pot sa inteleaga cum functioneaza lumea din jurul lor.

TE_M4117

Programa Teko respecta curriculumul romanesc pentru educatia prescolarilor, doar ca difera la nivel de structurare si implementare. Fiecare saptamana este dedicata unei teme si toate materiile de studiu sunt incluse in acea tema.

Activitatile matematice, educarea limbajului, educatia muzicala, activitatile artistico-plastice, educatia pentru societate, cunoasterea mediului, activitatile practice si chiar educatia fizica sunt integrate in structura temei abordate in perioada respectiva, iar pentru atingerea obiectivelor educationale, sunt folosite metode si mijloace care sa le ofere copiilor accesul la o invatare multisenzoriala.

In gradinita Teko tehnologia este un mijloc educational, nu un scop in sine.

Copiii au acces la laptop, tableta, videoproiector, bormasina, suruburi, becuri si baterii, cuie si ciocane si se folosesc de aceste instrumente in proiectarea materialului didactic. De exemplu, in abordarea subiectului istoria tehnologiei, copiilor nu le sunt prezentat pasiv informatiile. Ei sunt invitati sa vizioneze o prezentare despre istoria calculatoarelor, care este intrerupta des de intrebari si raspunsuri, de problematizari si de joculete prin care cei mici sa descopere informatia. Apoi, au de analizat doua modele de computere: un desktop si un laptop. Sunt rugati sa identifice asemanarile si deosebirile dintre cele doua, dupa care le folosesc pe amandoua ca sa-si caute informatii suplimentare pe internet. Dupa ce se informeaza, primesc o unitate centrala, surubelnite si manusi de protectie si pornesc in aventura din spatele unitatii centrale, care incepe cu desfacerea suruburilor. In timp ce observa, cu atentie, componentele, ei discuta despre rolul fiecarui element in parte si despre cum functioneaza el. In final, joaca un joc de rol in care codeaza un mesaj si interpreteaza parcursul informatiei in interiorul computerului, de la datele de intrare-tastatura, pana la datele de iesire, monitor, in cazul de fata.

“Curriculumul Teko Kindergarten inseamna o fuziune a disciplinelor. Activitatile, tot timpul practice, sunt gandite in asa fel incat sa combine mai multe obiective de dezvoltare a copilului. Astfel, obiectivele de dezvoltare (exersarea gandirii logico-matematice, dezvoltarea vocabularului, orientarea in spatiu, motricitatea fina si grosiera, dezvoltarea abilitatilor de comunicare si feedback, a abilitatilor sociale) sunt inglobate in activitati practice care apartin de proiecte si care se adauga la tema saptamanala studiata”, explica  Vlad Andrei, CEO al Teko Kindergarten.

Un alt aspect important pe care Teko il foloseste ca procedura standard este feedbackul personalizat zilnic, care contine observatiile educatorului si fotografii sau filme cu fiecare copil, astfel incat parintii sa poata urmari procesul de dezvoltare al celor mici.

Cum a luat nastere Teko?

Teko Kindergarten a fost lansata in urma cu doua luni, insa este rezultatul unui proces care a inceput acum patru ani, cand cei cinci fondatori (Vlad Andrei, Madalina Marinescu, Emma Vidaeff, Maria Varvaroi si Dumitrita Rosca) se intrebau daca informatia abstracta pe care o primesc oamenii in manuale nu poate fi incorporata si in diverse obiecte sau actiuni.

TE_M4110

Cei cinci au inceput prin a construi un model de casa pentru copii, pe care ei sa o poata asambla si dezasambla. Obiectivul lor a fost ca cei mici sa invete diverse lucruri atat din intregul proces, cat si din joaca de la finalul proiectului.

Patru ani mai tarziu, s-a conturat o echipa de oameni pasionati, peste 400 de ore de continut educational original, produs pentru copii cu varsta intre 3 si 10 ani si o recunoastere din partea Lego Foundation, care a plasat proiectul Teko ca fiind unul de pionerat in domeniul educatiei.

Investitia realizata pana in prezent in dezvoltarea proiectului s-a ridicat la 100.000 de euro, si urmeaza o investitie de inca 200.000 de euro in 2016. Cheltuielile se impart intre investitii si sustinerea cheltuielilor operationale.

“Ne dorim sa cream un mediu propice in care copiii sa inteleaga ca tehnologia trebuie folosita in mod constructiv, pentru invatare, si ca nu este un element care alieneaza social indivizii, daca este utilizata echilibrat si cu indrumarea adultului” – Vlad Andrei, CEO al Teko Kindergarten

Cine  sunt fondatorii Teko?

Teko Kindergarten a fost fondata de cinci oameni: Vald Andrei, Madalina Marinescu, Emma Vidaeff, Maria Varvaroi si Dumitrita Rosca. O parte dintre ei sunt si fondatori ai Ikedoo, un centru bazat tot pe educatie experientiala.

Vlad Andrei este CEO-ul start-up-ului si are o experienta de peste 10 ani in antreprenoriat, in special in zona programelor educationale. In urma cu patru ani a cofondat Ikedoo, iar in 2015 a cofondat Teko Kindergarten.

Psiholog, formator si terapeut, Madalina Marinescu are o experienta de 10 ani in lucrul cu grupuri de copii din diferite medii sociale. De asemenea, de sase ani creeaza programe educationale. Ultimul program creat de Madalina este curriculumul experiential care este predat la Teko Kindergarten, care se afla in etapa de implementare.

Emma Vidaeff a lucrat in vanzari si in Customer Relationship Management timp de opt  ani, dintre care cea mai mare parte in mediul corporate. A cofondat Ikedoosi, mai apoi, Teko Kindergarten, unde se ocupa de implementarea strategiei de marketing si comunicare.

Maria Varvaroi este pasionata de inovatie si de tot ce apare nou in lumea educatiei copiilor. S-a specializat in Customer Relationship Management si este responsabila de experienta pe care o au parintii care intra in contact cu gradinita.

Dupa ce a condus, timp de 15 ani, o institutie de invatamant privata, Dumitrita Rosca si-a folosit cunostintele acumulate anterior si a ajutat la punerea bazelor Teko Kindergarten, in cadrul careia este responsabila cu stabilirea parteneriatelor.

O zi in gradinita Teko

Programul incepe la 8.30. Copiii ajung, dupa care se schimba in haine comode, care sa le permita sa alerge, sa se catere si sa stea pe jos in timp ce afla lucuri interesante. Apoi, intra intr-un spatiu deschis, comun pentru toate grupele de varsta, dedicat familiarizarii cu provocarile din ziua respectiva. Este un spatiu de joaca in care copiii gasesc, in fiecare zi, indicii despre ce vor face in ziua respectiva. Materialele didactice de aici se schimba si se adapteaza in conformitate cu tema abordata. Daca li se vorbeste despre dinozauri, copiii vor gasi in open space dinozauri de plus, de cauciuc, de lemn, schelete, ustensile de paleontologi, carti magnetice despre dinozauri si dinozauri care eclozeaza daca ii pui in apa.

TE_M3898

Apoi, copiii iau micul dejun, adica aleg de pe masa mancarea pe care o doresc si in ce cantitate cred ei ca ar fi suficienta pentru ei. Dupa micul dejun, se discuta ce vor face in ziua respectiva si se incepe lucrul practic. Temele sunt abordate in moduri diferite si, pe parcursul unei zile, sunt momente cand copiii lucreaza in micorgrupuri, separate pe citeriu de varsta, alte momente cand lucreaza in macrogrup si cand participa impreuna, indiferent de varsta, momente cand se lucreaza in sali de curs si momente cand lucreaza in open space sau afara, in curte. Locul este ales in functie de subiectul abordat. Copiii au cel putin 45 de minute pe care le petrec in aer liber, indiferent de vreme.

La ora 11:00 li se serveste gustarea, adica fructe si legume proaspete. In fiecare zi, timp de o ora, copiii sunt implicati in activitati in timpul carora vorbesc limba engleza si care sunt coordonate de un profesor nativ. Si in timpul orei de engleza, copiii continua abordarea subiectului general, astfel incat sa favorizam fixarea informatiilor intr-un vocabular nou.

La 13:00 iau pranzul si apoi urmeaza perioada de odihna. Unii copii aleg sa doarma si merg in spatiul special amenajat pentru somn, unde asculta cateva povesti inainte de a adormi. Cei care aleg sa nu doarma, isi petrec timpul cu activitati pe care si le aleg singuri.

TE_M3759Dupa perioada de odihna, se serveste gustarea si se continua activitatile sau cursurile optionale. Cei care sunt inscrisi in programul lung, pana la 18:00, au incluse in oferta patru cursuri optionale: limba engleza, Tekoneko (un curs cu 9 module, in timpul caruia copiii sunt familiarizati experiential cu subiecte precum exprimarea prin arta, constructiile sau neurostiinta), educatie fizica si educatie posturala (programe dezvoltate de un specialist kinetoterapeut, care ii invata pe copii despre postura corecta, cum poate fi mentinuta, care e modalitatea potrivita de a merge, de a cadea, cum iti protejezi coloana de eventualele deformari si o multime de alte informatii despre sanatatea lor corporala).

In ultima parte a programului, copiii au activitati liber alese, pe care si le proiecteaza singuri sau in timpul carora participa la diferite centre de interes.

 

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: