Stiri Analize Lifestyle Tech

Google trece prin stomac: peste 4 milioane de căutări pentru pizza, burgeri, shaorma și sushi

8 mart. 2021 2 min

Google trece prin stomac: peste 4 milioane de căutări pentru pizza, burgeri, shaorma și sushi

Reading Time: 2 minute

Lucrul de acasă a venit la pachet cu noi obiceiuri alimentare. O analiză a căutărilor făcute pe Google arată ce au preferat românii în primul an al pandemiei.

Cei care optau pentru takeout la birou, au continuat să o facă și lucrând de acasă sau au preferat să caute rețete pe Google și să economisească niște bani? Izolarea ne-a făcut să ne refugiem în „comfort food” și am comandat McDonald’s, KFC sau Starbucks? Ce servicii de livrare ne-au adus mâncarea la ușă? Acestea au fost întrebările de la care a pornit analiza făcută de Bookingham, împreună cu echipa SRD Media.

Topul căutărilor pe food delivery

În topul preferințelor culinare ale românilor este pizza. Numărul accesărilor pentru acest fel de mâncare în regim takeout a crescut cu 33% față de anul precedent, de la aproape 1,7 milioane de căutări la aproape 2,26 milioane.

Locul al doilea confirmă că românilor le plac burgerii, drept pentru care i-au comandat și acasă. Anul 2020 a înregistrat o creștere de 146% pentru numărul de căutări al acestui fel de mâncare, până la peste 520.000 de căutări.

Deși în scădere cu 5% față de anul 2019, „meniul zilei” s-a păstrat în top 3 căutări ale românilor când și-au comandat de mâncare în 2020. Aproape 500.000 de români au căutat meniul zilei, lucru facilitat și de ofertele, promoțiile și variațiile de business lunch pentru food delivery oferite de restaurante.

Shaorma și sushi au urcat în topul preferințelor românilor pentru livrările la domiciliu. Datele arată că 68% mai mulți au căutat shaorma în regim takeout în 2020, comparativ cu 2019 (261.590 versus 440.080). Cuvântul „sushi” a avut un boom și mai mare, fiind accesat de 83% mai mulți români, ajungând la 376.850 de căutări în 2020.

Au fost și doritori de bucate tradiționale pe platformele de comenzi de mâncare, fiind înregistrate aproape 100.000 de căutări pentru keyword-ul „mâncare gătită”.

Căutare20192020Diferența an-la-an
Pizza1,692,4902,258,26033%
Burger211,750520,330146%
Meniul zilei522,300497,490-5%
Shaorma261,590440,08068%
Sushi206,180376,85083%
Mancare gatita70,31095,74036%
Total2,964,6204,188,75041%

Egalite între KFC și McDonald’s

Analiza citată arată că mâncarea de tip fast-food rămâne în topul preferințelor românilor, indiferent de vremurile în care trăim. Mai mult, pandemia și lockdown-ul din 2020 au contribuit la creșterea comenzilor de mâncare tip fast-food în regim takeout.

Bătălia pentru locul fruntaș la numărul de căutări s-a dat între giganții din industrie – KFC și McDonald’s – care au înregistrat împreună peste 5,66 milioane de căutări pe food delivery.

KFC a arătat o creștere de 51% în 2020, cu aproape 2,88 milioane de căutări, în timp ce McDonald’s a fost cu 49% mai căutat de români, cu aproape 2,79 milioane de căutări.

O mare parte din comenzile pentru pizza au fost pregătite de Pizza Hut, care s-a situat pe locul 3 în acest top, cu aproape 720.000 de căutări.

Căutare20192020Diferența an-la-an
KFC1.911.0502.878.13051%
McDonald’s1.872.3002.788.00049%
Pizza Hut868.020719.510-17%
Starbucks363.480674.72086%
Burger King179.030343.87092%
Spartan199.060222.58012%
Taco Bell224.490207.130-8%
Subway161.040167.8504%
Salad Box161.460103.740-36%
Noodle Pack69.58099.80043%
Mado31.33032.4904%
Total6.040.8408.237.82036%

Bătălia livratorilor

Cum numărul comenzilor de mâncare a crescut, inevitabil au apărut și tot mai mulți livratori pe piață, care să facă față cererii extinse.

Servicii de food delivery precum Glovo, Tazz by Emag, Uber Eats (care între timp s-a retras din România) sau Bolt Food au făcut curse între restaurantele preferate și casele românilor pe tot parcursul anului 2020, inclusiv în cadrul stărilor de alertă și urgență. 

Cel mai căutat serviciu de livrare mâncare a fost de departe Foodpanda, care a înregistrat în anul 2020 aproape 1,5 milioane de accesări pe Google, cu 54% mai mult decât în anul precedent.

Nu departe s-a situat Glovo, cu peste 1,1 milioane de căutări, cu 136% mai mulți români fiind interesați de serviciile lor.

 

Photo 209745076 © PrykhodovDreamstime.com

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: