Google redefineste alfabetul
Reading Time: < 1 minutGoogle este de ieri doar a saptea litera din alfabetul unei noi companii. Nu, gigantul internetului nu a fost cumparat de nimeni, doar ca fondatorii Larry Page si Sergey Brin au decis o reasezare si redefinire a businessurilor pe care le-au generat si le vor genera de acum inainte.
„Aceasta noua structura ne va permite sa continuam sa ne concentram pe oportunitatile extraordinare pe care le avem in cadrul Google”, spune Larry Page intr-o postare de pe blogul oficial al Google.
Noua entitate, denumita Alphabet, il are pe Page in functia de CEO si pe Brin in cea de presedinte. Google, parte a Alphabet, il are ca CEO pe Sundar si include partea de cautare, publicitate, harti, aplicatii, YouTube si Android.
Alphabet este, dupa cum spune chiar Page, o „colectie” de companii, cea mai mare dintre acestea fiind, evident, Google. Din documentele depuse de Google la SEC, organismul care supravegheaza bursele americane, mai aflam ca literele din noul Alphabet includ Calico (companie care deruleaza cercetari in domeniul longevitatii), Fiber (serviciu de internet si televiziune prin fibra optica), Life Sciences, Nest (compania de termostate inteligente achizitionata anul trecut), Ventures (zona de investitii) sau X lab (incubatorul care deruleaza cercetari in domeniul dronelor).
Separarea businessurilor Google permite companiei sa se aventureze in domenii noi fara a angrena direct businessul online bazat pe veniturile din publicitate. Noua structura corporatista ofera o flexibilitate mai mare pentru a putea aborda piete noi. Iar eforturile companiei au fost directionate in ultima vreme destul de mult in zona offline (citeste mai multe pe aceasta tema aici si aici). In acelasi timp, Google incearca sa se scuture de imaginea de monopol si gigant greoi pe care i-a adus-o succesul urias alimentate de motorul de cautare care a cucerit online-ul.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz