La început de 2023, Glovo, unul dintre cei mai importanți jucători din lume pe zona de livrare din mai multe categorii, a realizat o analiză la nivel global și local a preferințelor consumatorilor săi în ultimul an.
Conform datelor, românilor le-a intrat în obișnuință să comande mai mult decât mâncare prin Glovo, categoria de produse sport și articole sportive cunoscând o creștere semnificativă, de 4511%. Utilizatorii Glovo au citit mai mult în 2023, numărul de comenzi de carte crescând cu 280% în ultimul an.
În 2022 s-a putut evidenția o creștere de 177% în comenzi programate, iar numărul comenzilor plasate de utilizatorii cu abonament Glovo Prime a crescut cu peste 90%.
În ceea ce privește mâncarea, românii au continuat să comande cel mai des burgeri, șaorma și pizza. Cu toate acestea numărul comenzilor de mâncare asiatică și mexicană a cunoscut creșteri semnificative – doar categoria de sushi a cunoscut o evoluție de 92%. Un alt trend ascendent definitoriu pentru anul 2022 este și preferința pentru mâncarea vegetariană, numărul comenzilor din această categorie crescând cu 53%. Românii aleg mâncarea fără carne, în mare parte, pentru masa de prânz.
O analiză a celor mai consumate preparate din bucătăria tradițională românească arată că bucureștenii preferă micii, clujenii ciorba de burtă, iar ieșenii ciorba rădăuțeană.
Datele arată că pe data de 8 martie, de Ziua Femeii, s-au înregistrat cele mai multe comenzi pe platforma Glovo, iar cea mai mare comandă realizată în 2022 a fost în valoare de aproximativ 7000 lei pentru produse de la un supermarket. În 2022, circa 15% dintre utilizatorii Glovo au plasat cel puțin o comandă de la supermarket. Cel mai fidel utilizator de anul trecut a comandat în medie de peste trei ori pe zi, plasând peste 1140 de comenzi.
Conform analizei Glovo, România se află printre țările care dăruiesc cele mai multe flori, comenzile din această categorie crescând cu 68% în 2022. Cele mai comandate flori rămân lalelele roșii, urmate de lalelele albe și de hortensii. Pe lângă flori, articole sportive, electronice și mâncare, utilizatorii Glovo din România au plasat o serie de comenzi inedite de pe Glovo.
Printre cele mai neobișnuite cereri înregistrate în categoria “Orice” din aplicație se numără: lozuri câștigătoare, 100 de conserve de hrană pentru pisici și 60 de plicuri de hârtie pentru nuntă.
„Pentru noi 2022 a continuat să fie un an cu multe oportunități. Analiza noastră relevă informații extrem de importante referitoare la evoluția pieței de consum, dar și la modificările din comportamentul consumatorilor, cu focus pe preferințele acestora. În continuare, vom adapta planul nostru de creștere pe aceste tendințe, astfel încât să ajungem cât mai aproape de nevoile utilizatorilor noștri, oferind în același timp cel mai bun serviciu disponibil pe piață”, a declarat Iustinian Belghir, General Manager Glovo România și Moldova.
Glovo este o aplicație de livrare din mai multe categorii și una dintre cele mai importante platforme de livrare din lume. Fondată în Barcelona, în 2015, compania operează în Europa de Sud-Vest, Europa de Est și Africa Subsahariană. Cu ajutorul aplicației, utilizatorii pot cumpăra, colecta și trimite oricând orice produs în orașul lor.
O singură zi înseamnă luni de pregătire pentru mulți dintre selleri din eMAG Marketplace. Pentru Kettler România Wellness Solutions pregătirile…
Leadershipul înseamnă să crezi în oameni, să le permiți să greșească și să învețe ceva din asta. Managerii buni mențin…
Campari lansează "We are Cinema", o campanie care recunoaște poveștile fiecăruia dintre noi ca sursă de inspirație pentru unele dintre…
MINA, Museum of Immersive New Art, unul dintre cele mai inovatoare spații culturale din România, anunță lansarea spectacolului „Revolta poveștilor”,…
„Ora de sănătate” oferă o experiență educațională derulată secvențial, pe parcursul mai multor ore de curs, și urmărește principiul applied…
Piața cripto este în creștere: Bitcoin a atins un nou record, cu altcoins și memecoins în creștere. Victoria lui Trump…