Marketing

(G)localizare in cercetarea de marketing

6 feb. 2011 2 min

(G)localizare in cercetarea de marketing

Reading Time: 2 minute

<p> <strong>ISRA Center a devenit membra a celei mai mari retele de cercetare de marketing din lume – un pas important catre resurse si instrumente de lucru despre care oamenii de cercetare din Romania afla numai din carti.</strong></p> <p>  </p> <p> Dupa aproape zece ani de activitate pe piata romaneasca, ISRA Center a devenit membra a celei mai mari retele de companii independente de cercetare de marketing din lume, IriS – International Research Institutes. Reteaua de companii independente IriS este renumita pentru exigenta criteriilor de selectare a partenerilor, fiecare tara avand doar un singur reprezentant in cadrul acesteia. Procesul de selectie al ISRA Center a inceput in toamna anului trecut si a fost unul extrem de elaborat. Alice Mihai, Business Development Director, si Irina Craciunescu, Business Development Asso ciate Director la ISRA Center, au povestit pentru Biz care au fost pasii procesului de selectie si beneficiile pe care le implica apartenent a la o astfel de retea.</p> <p>  </p> <p> IriS are o politica de expansiune  foarte dinamica, dar totodata extrem de exclusivista. Politica IriS permite sa fie incluse numai companii indepen dente de cerce tare de marketing cu pozitii de lider pe piata in care activeaza si care fac dovada unei bune carti de vizita prin proiectele inter na tionale pe care le-au coordonat. Procesul de selectie a durat aproximativ o jumatate de an si a inceput efectiv in urma unei recomandari facute de un membru al board-ului IriS, ramas pana in ziua de azi confidential. Cei de ISRA Center nu stiu cine anume i-a recomandat si probabil nici nu vor afla, aceasta fiind de fapt procedura standard de recrutare.</p> <p>  </p> <p> Dupa ce au fost abordati de reprezentantii IriS, a urmat un interviu telefonic, au fost completate documente cu evolutia companiei. La final, a avut loc o vizita de trei zile la Genova, ocazie cu care compania a fost prezentata in fata board-ului. Acceptarea in reteaua IriS a fost anuntata dupa finalizarea votului secret, care a durat o luna. Ce inseamna aceasta afiliere pentru ISRA Center? “In primul rand o recunoastere a activitatii desfa surate pe piata locala, piata care a crescut mult fata de acum zece ani, dar care inca nu se afla la maturitate deplina”, povesteste Alice Mihai. Mai inseamna si acces la o multitudine de resurse, extindere internationala a ofertei de servicii, noi instrumente de cercetare si posibilitatea de a interactiona cu oameni care fac cercetare de marketing de zeci de ani de zile, ceea ce pentru o companie activa pe o piata cum este cea romaneasca nu este de neglijat.</p> <p>  </p> <p> Dupa un 2008 de glorie, in care Romania, o piata emergenta in cercetarea de marketing, avea cea mai mare crestere din Europa, cu un avans de 22%, au urmat timpuri mai grele, care se resimt si in prezent. Nu se poate spune ca s-a renuntat total la investitiile in cercetare de marketing. Acestea au fost mai degraba amanate”, consideraAlice Mihai. Fata de inceputul  anilor 2000, cand piata era in formare, atributul care caracterizeaza cel mai bine piata la ora actuala este adaptabilitatea. “Avem de-a face cu o piata «adaptata», capabila sa profite de oportunitatea globalizarii si sa gaseasca solutiile potrivite pentru fiecare client in parte”, crede Alice Mihai. </p>

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: