Stiri

Glenn Tiffert, Hoover Institution: Rusia și China sunt implicate în acțiuni de dezinformare în social media, dar acționează în mod diferit

Reading Time: 2 minute

Dezinformarea și manipularea în social media, dar nu numai, trebuie privite din mai mai multe perspective, la un nivel holistic, iar soluţia pe termen lung este consolidarea democraţiilor, consideră Glenn Tiffert, cercetător în cadrul Hoover Institution.

Eu cred într-o societate deschisă şi susţin libertatea de exprimare. Soluţia la aceste probleme este să facem în aşa fel încât democraţiile noastre să fie mai sănătoase, să existe mai multă echitate, să fie satisfăcute nevoile societăţilor. Ar trebui să considerăm dezinformarea ca simptom al unor probleme ale societăţii: sunt oameni care se simt alienaţi sau care se simt excluși de creşterea economică de care se bucură alți semeni ai lor. Acesta este cel mai bun mod de a aborda dezinformarea: să fim democraţii mai bune, mai transparente, mai de succes„, a explicat expertul american.

Prezent pentru câteva zile în România, pentru o serie de discuții cu oficiali guvernamentali, cu mediul privat și universitar, ONG-uri, Glenn Tiffert a avut azi o întâlnire și cu câțiva jurnaliști, la sediul Ambasadei SUA de la București.

Influențe externe maligne

Potrivit lui Tiffert, Rusia este mai performantă, în SUA, în ceea ce priveşte acţiunile de dezinformare, decât China. „Referitor la China vorbim de un volum mai mare de informații, dar nu există înţelegerea adâncă a problemelor din societatea americană (…) Ruşii sunt mai buni în a şti pe ce butoane să apese, deci au mai mare succes în propagarea informaţiilor lor„, a precizat Tiffert. ”Când vine vorba de acțiuni ale chinezilor, aceștia o fac în stil antreprenorial, ca să le facă pe plac superiorilor”.

Glenn Tiffert este cercetător în cadrul Hoover Institution (filială Stanford), istoric și specialist în istoria Chinei. Este implicat în cercetare academică, corporativă și guvernamentală, cu proiecte legate de politica științei și tehnologiei, afaceri interne și internaționale ale Republicii Populare Chineze.

Totodată, expertul american a amintit și despre o dezbaterea actuală din SUA: dacă platforma TikTok ar trebui interzisă sau nu. Tiffert a fost de părere că informaţiile false sunt preluate şi pe alte platforme, deci, „dacă TikTok ar dispărea mâine, am avea practic aceeaşi problemă„.

Alex Rădescu

Recent Posts

CITR: Numărul companiilor de impact în insolvență iminentă crește cu 18%

Numărul companiilor de impact aflate în insolvență iminentă crește cu 18%, de la 6.949 la 8.190, iar cel al companiilor…

2 ore ago

România Digitală – 7 direcții strategice pentru revoluționarea economiei prin tehnologie

Asociația Patronală a Industriei de Software și Servicii lansează „România Digitală 2030", un manifest al industriei de IT prin care…

3 ore ago

Studiu VELUX: Jumătate din proprietarii de locuințe mansardate și-au schimbat ferestrele de mansardă

O locuință din 5 în România este dotată cu ferestre de mansardă și peste 50% dintre proprietarii acestor locuințe au…

3 ore ago

OMV Petrom își extinde activitatea de furnizare gaze naturale în Bulgaria

OMV Petrom, cel mai mare producător integrat de energie din sud-estul Europei, își extinde activitatea de furnizare gaze naturale pe…

3 ore ago

Cum și-a crescut brandul românesc de ochelari Lunet cifra de afaceri cu 72% în primul semestru din 2024

Lunet Studio, companie românească din domeniul opticii medicale, a înregistrat în primele șase luni din 2024 o creștere cu 72%…

3 ore ago

5 to go, locul 7 în topul celor mai importanți jucători din industria cafelei din Europa

Brandul românesc 5 to go, care a depășit recent borna de 600 de locații deschise, urcă pe locul 7 în…

3 ore ago