Giganții care au anunțat că implementează permanent lucrul de acasă
Reading Time: 3 minuteDacă pandemia de COVID-19 a obligat multe companii să găsească diverse soluții pentru lucrul de acasă, unele par decise să îmbrățișeze pentru totdeauna această formulă de muncă.
Sunt deja mulți giganți, în special din domeniul tehnologiei, care au anunțat că le vor permite angajaților să lucreze tot timpul de acasă, chiar și după pandemie. Iată pentru ce companii work-from-home devine noul normal.
Chiar fondatorul și CEO-ul companiei, Mark Zuckerberg, a anunțat că până la jumătate dintre angajații Facebook ar putea lucra de acasă în următorii 5-10 ani. „Vom fi poate cea mai mare companie care se va baza pe o scară atât de mare pe lucrul în regim remote în perioada următoare, dar o vom face măsurat, gândit și responsabil”, a spus Zuckerberg.
În acest moment, peste 95% dintre angajații companiei lucrează în regim remote și deja Zuckerberg anunțase anterior că până la sfârșitul lui 2020 acest lucru va continua.
„Cum majoritatea dintre noi lucrăm deja la distanță, nu are sens să ne limităm la angajat oameni care se întâmplă să locuiască lângă birouri în care oricum nu pot veni”, a spus Mark Zuckerberg într-o transmisie live de pe contul său de Facebook.
Conducerea companiei a anunțat la jumătate lunii mai că angajații Twitter vor putea lucra de acasă „pentru totdeauna”. „Ultimele luni au arătat că putem munci de acasă, în bune condiții. Deci, dacă angajații noștri se află într-o poziție și o situație care să le permită să lucreze de acasă și vor să continue acest lucru pentru totdeauna, noi le vom permite asta”, au spus oficialii companiei.
Desigur, angajații pot reveni la birou dacă își doresc, dar compania va aplica o serie de măsuri de siguranță și igienă, conform cu noile reglementări în vigoare, adaptate de la țară la țară. În orice caz, birourile nu se vor deschide până în luna septembrie. Twitter, cu sediul central în San Francisco, are 4.000 de angajați, la nivel global.
Square
Cum și această companie este condusă de Jack Dorsey, CEO al Twitter, era logic ca și Square să permită angajaților să lucreze de acasă și după pandemie. Potrivit declarațiilor oficiale ale companiei, aceasta dorește ca angajații să poată lucra în mediul care li se potrivește.
„De acum înainte, colegii din Square vor putea lucra permanent de acasă, chiar dacă vom începe redeschiderea birourilor. Am învățat multe în ultimele săptămâni în legătură cu ce le trebuie oamenilor să fie eficienți lucrând în afara birourilor și vom continua să învățăm lucruri noi”, a spus un purtător de cuvânt al Square pentru The Verge.
Shopify
A fost suficient un tweet din partea lui Tobi Lutke, CEO al Shopify, ca angajații companiei și nu numai să afle că felul în care muncim s-a schimbat definitiv.
As of today, Shopify is a digital by default company. We will keep our offices closed until 2021 so that we can rework them for this new reality. And after that, most will permanently work remotely. Office centricity is over.
— Tobi Lutke ???? (@tobi) May 21, 2020
„Lumea care are biroul în centrul ei s-a terminat. De astăzi, Shopify este o companie cu adevărat digitală”, a scris acesta pe Twitter pe 21 mai.
Lutke a adăugat că Shopify, platformă de e-commerce pentru companii mici, va ține oricum birourile închise până în 2021, pentru a le putea adapta pentru noua realitate a spațiilor de lucru. După aceea, majoritatea angajaților vor lucra permanent în regim remote.
„Până de curând, munca se făcea la birou. Am avut dintotdeauna oamenii care lucrau de la distanță, dar foloseau internetul ca o punte către birou. Acum, situația va fi exact pe dos. Biroul viitorului va fi o cale de acces către același loc de muncă digital pe care să-l poți accesa lucrând de acasă”, a mai scris Tobi Lutke.
Groupe PSA
O surpriză mai mare a venit, însă, din partea producătorului auto francez PSA (care include mărcile Peugeot, Citroën și Opel/Vauxhall). Acesta a anunțat că, după experiența pozitivă și eficiența măsurilor luate în contextul crizei COVID-19, a decis să pună accentul pe telemuncă și să o folosească pentru toate activitățile care nu sunt direct legate de zona de producție.
În plus, grupul va regândi birourile, transformându-le în spații colaborative „care vor pune accentul pe interacțiuni care adaugă valoare și sporesc energia colectivă”.
Tranziția se va face în etape. Prima a început deja pe 11 mai, când grupul a început redeschiderea birourilor cu respectarea regulilor de siguranță. Apoi, în mai-iunie, va continua accelerarea digitalizării în funcție de specificul locurilor de muncă, redefinirea regulilor pentru lucrul la distanță și redesenarea birourilor și spațiilor de lucru pentru noua realitate.
În ultima etapă, în vara acestui an, toate aceste schimbări vor fi implementate în spații-pilot din Poissy, Vélizy, Carrières și Sochaux. Ulterior, proiectul va fi extins către toate activitățile grupului care nu se ocupă direct de producție, fiind deja înființate grupuri de lucru în acest sens în Orientul Mijlociu, Africa și America Latină.
Foto: © Piyamas Dulmunsumphun | Dreamstime.com
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz