Un cadou simplu poate contribui la o relație de lungă durată. Fie că e vorba de proprii angajați sau de parteneri. Dar în business cadourile nu sunt atât de simplu de ales sau de trimis, așa că au apărut specialiștii care au grijă ca în mediul corporate să fie construite relații trainice cu ajutorul unor daruri inspirate și de calitate.
Cosmin Poenaru povestește pentru Biz cum a luat naștere și cum a evoluat Gift Idea, devenit acum cel mai mare furnizor de coșuri cadou corporate din România.
Am lansat Gift Idea în 2012, când, împreună cu asociatul și partenerul meu, Vlad Prioteasa, pe atunci și colegul meu de bancă, am decis să dezvoltăm o afacere axată pe livrarea cadourilor corporate pentru că am avut această intuiție a cererii în piață a unui astfel de serviciu. Viziunea noastră a fost de a deveni liderul segmentului corporate pe piața cadourilor pentru companii. Încă de atunci ne-am dorit să oferim produse de calitate și să ne concentrăm pe personalizare și unicitate.
Am reușit să ne dezvoltăm considerabil și să înregistrăm o creștere de aproximativ 35% a cifrei de afaceri, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, ajungând la 17 milioane lei. Creșterea vânzărilor și a portofoliului de clienți reprezintă un vot de încredere din piață care certifică și reiterează calitatea produselor si serviciilor oferite de noi. Astfel, am dezvoltat relații solide cu clienții noștri prin oferirea de produse de calitate superioară, servicii personalizate și răspuns prompt la cerințele și solicitările lor. Am avut în vedere nevoile și comportamentul de consum al companiilor, adaptându-ne continuu pentru a rămâne relevanți și competitivi pe piață.
În plus, am investit și într-un depozit ultraperformant și am dezvoltat capacități solide în ceea ce privește stocarea, producția și livrarea produselor noastre. Așa am reușit ca într-un timp relativ scurt să dobândim o reputație solidă și să devenim lideri în furnizarea de cadouri corporate pentru companii. Iar pentru a ne menține poziția de lider de piață continuăm să ne extindem și să inovăm în domeniul personalizării și al experiențelor unice, reușind astfel să obținem o creștere constantă.
Pe lângă know-how-ul și experiența îndelungată pe piață, am câștigat încrederea clienților noștri prin oferirea de produse de calitate superioară, fiind recunoscuți pentru profesionalismul și integritatea noastră. Știm deja că nevoile și preferințele companiilor sunt diferite, așa că realizăm cadouri personalizate, care să reflecte identitatea și valorile fiecăreia. Investim în inovație și creativitate, ca să putem oferi experiențe unice care să depășească așteptările.
Echipamentele moderne și procesele tehnologice de ultimă generație ne permit să gestionăm volumul mare de comenzi într-un mod eficient, astfel încât să putem livra în timp util, oferind clienților noștri servicii de calitate superioară. În plus, oferim consultanță personalizată și suntem mereu deschiși la feedback și sugestii.
Ne adresăm segmentului B2B, iar clienții noștri sunt companii ce activează în diverse industrii. Ne adresăm în principal firmelor mari, cu o cifră de afaceri de peste 1 milion de euro.
Avem clienți din diferite sectoare industriale, cum ar fi industria auto, bancară, IT, farmaceutică și multe altele cu nevoi și cerințele diverse, iar noi suntem pregătiți să le oferim soluții personalizate și adaptate specificului fiecăreia. Colaborăm cu firme care înțeleg importanța acordată angajaților și partenerilor lor și care doresc să ofere cadouri de înaltă calitate pentru a le arăta aprecierea și recunoștința.
La Gift Idea suntem pregătiți să răspundem în orice moment volumului mare de comenzi și cerințelor specifice.
Perioada premergătoare Crăciunului este, cu siguranță, cea mai aglomerată pentru noi. Avem o politică de discount pentru precomenzi. Astfel cu cât se plasează comanda mai rapid, cu atât noi obţinem discounturi de la furnizori şi putem acorda reduceri la rândul nostru clienţilor, în funcţie de suma totală. Pentru noi octombrie și noiembrie sunt lunile în care primim cel mai mare număr de comenzi de cadouri corporatie, majoritatea companiilor planificând deja cadourile angajaților și partenerilor pentru sărbătorile de iarnă.
Gestionarea stocurilor și livrărilor în perioadele cu cerere crescută este o provocare, dar așa cum aminteam mai sus ne-am pregătit în mod corespunzător pentru a face față acestui volum mare de comenzi. În ceea ce privește livrările, avem o echipă bine organizată și o rețea extinsă de transportatori de încredere. Ne planificăm din timp atât resursele și activitățile de producție cât și programarea livrarilor, astfel încât să putem răspunde prompt și eficient cererilor în perioadele aglomerate.
Avem peste 3.500 de clienți, companii din diverse domenii, cărora le oferim produse de cea mai bună calitate. Depozităm produsele în siguranță, conform legislaţiei în vigoare specifice anumitor tipuri de produse, iar pentru a ne asigura că le alegem pe cele mai bune, colaborăm cu specialiștii din domeniu. De exemplu pe segmentul băuturilor alcoolice fine precum vinul, șampania și Prosecco, completări grozave pentru un coș de Crăciun personalizat, colaborăm cu un consultant în domeniu.
Piața cadourilor corporate are perspective promițătoare în următorii ani. Vorbim aici de o piață care nu a atins încă un nivel de saturație. În contextul actual al afacerilor, companiile înțeleg tot mai mult importanța de a-și răsplăti angajații și de a consolida relațiile cu partenerii lor prin intermediul cadourilor personalizate.
Ne angajăm să fim mereu în fața tendințelor și să aducem inovații în segmentul nostru de piață. Vom continua să lansăm noi idei de cadouri unice și creative, care să ofere o experiență memorabilă prin monitorizarea tendințelor de consum, a preferințelor clienților și a comportamentului de cumpărare. Astfel, reușim să ne adaptăm în mod continuu și să rămânem în pas cu nevoile și dorințele clienților.
Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 376 (16 septembrie – 16 octombrie 2023). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.
Edenred, în colaborare cu Organizația Patronală a Hotelurilor și Restaurantelor din România (HORA), lansează “Țara lui Mai Bine”, primul proiect…
Fondatorii ar trebui să se concentreze pe obținerea de venituri, mai degrabă decât pe creșterea cu orice preț și ar…
Agridrone România, un start-up specializat în distribuția și consilierea pentru achiziția dronelor agricole, anunță cu mândrie că a fost desemnat…
Consumatorii români caută din ce în ce mai mult o experiență de cumpărături online mai bogată, personalizată și inovatoare atunci…
Internetics, festival de tradiție organizat de The Institute încă din 2001, a devenit o scenă de referință pentru performanțele și…
Angela Galeța, director al Fundației Vodafone România a vorbit, pe scena Zilelor Biz, la conferința de sustenabilitate din data de…