Antreprenori

Ghici cine aduce florile?

13 dec. 2017 3 min

Ghici cine aduce florile?

Reading Time: 3 minute
Bogdan Anghene
Bogdan Anghene, fondator, The Flower Guy / foto: Vali Mirea

De multe ori, o echipă mică poate face lucruri mari. O dovedește de aproape un echipă mică poate face lucruri mari. O dovedește de aproape un an de zile atelierul de design floral the flower guy, fondat de Bogdan Anghene.

După aproape șapte ani ca angajat în mai toate atelierele de design floral cunoscute din București și un bagaj de vise numit “Într-o zi, când o să am eu bani”, Bogdan Anghene a ajuns într-un punct al vieții în care a realizat că era momentul să treacă la fapte. Ceea ce a și făcut la începutul acestui an când a fondat The Flower Guy, atelierul floral care propune decorațiuni și aranjamente florale inedite, care își propun să transmit nu doar bucuria de primi o atenție, ci și emoția care se dorește a fi transmisă odată cu acest gest.

Acum, la câteva luni distanță de la acest demers antreprenorial pornit de la zero, recunoaște că pentru a lua o astfel de decizie a avut nevoie și de o doză de nebunie și de risc asumat, însă mai presus de orice a realizat că dacă îți dorești ceva cu adevărat, susținerea nu va întârzia să apară.

Pasionat încă din copilărie de grădina din fața blocului pe care o amenaja bunica sa, i-a plăcut din totdeauna să se ocupe de flori. Chiar dacă a lucrat și în alte domenii, acest lucru s-a întâmplat doar pentru perioade scurte de timp. Primul job în domeniu a dost la o florărie specializată mai mult pe plante decât pe flori tăiate, ceea ce a reprezentat un mare și prim atu, deoarece așa a reușit să-și formeze bazele într-un timp relativ scurt. S-a familiarizat cu domeniul treptat, începând de la îngrijirea florilor și ajungând în cele din urmă pe zona de creație florală. Cât despre ideea de a pune bazele unei afaceri și-a dat seama despre acest lucru în momentul când a constatat că nu este un simplu executant, ci era capabil să realizeze singur un eveniment cap‑coadă, de la concept până la implementare.

Arta designului floral a deprins-o puțin câte puțin din fiecare loc în care a lucrat, treptat a început să fie și mai curios și a început să studieze ce se întâmpla în afara țării. “În acest domeniu trebuie să fii artist, să aduci mereu concepte noi, să știi cum să îmbini diverse elemente astfel încât rezultatele să fie uimitoare”, crede fondatorul atelierului The Flower Guy. “Ceea ce înveți este doar baza pe care te dezvolți ulterior”, punctează el, numai că mai intervin și probleme, iar una dintre acestea ține de faptul că este greu de împăcat cererea din piață cu ideile inedite, deoarece clienții în general au tendința să ceară ceea ce au văzut pe internet sau la alte evenimente.

Ce încearcă The Flower Guy este să ofere produse de calitate la prețuri pe care să și le permită aproape oricine. Echipa atelierului se inspiră foarte mult din natură și știe că, cu creativitate, se pot reduce costurile unui aranjament sau ale unor buchete astfel încât clienții să nu se dezarmeze din cauza unor costuri prea ridicate. În ceea ce privește segmentul de piață pentru care oferă servicii, atelierul se adresează în primul rând segmentului privat, nunți și botezuri, dar nu refuză nici proiectele corporate deoarece le plac provocările. Până în acest moment, au lucrat cu toți furnizorii de pe piața bucureșteană, începând cu marile depo­zite și până la buni­cul din piață care vinde tărtăcuțe, bulion și câteva flori din grădina proprie. Doar ca să facă stocul de flori pentru un eveniment cu buget limitat au parcurs 100 de kilometri în jurul Bucureștiului și exemplele pot continua.

De ce fac asta? Deoarece își doresc ca rezultatele finale să fie deosebite, dar mai ales deoarece muncesc pentru fiecare eveniment în parte ca și cum ar fi evenimentul lor. Astfel, rezultatele nu au întârziat să apară. Din experiența de până acum, The Flower Guy nu a avut niciun proiect cu clienți nemulțumiți, din contră, reacțiile au fost: “A ieșit mai frumos decât am sperat”.

Ce își dorește Bogdan Anghene pe viitor? În mod evident, să crească businesssul, dar în aceeași măsură își dorește ca clienții să fie mai deschiși la idei noi și să aleagă să lucre cu profesioniști.

 

 

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: