GfK: Creste bugetul pentru cumparaturi
Reading Time: < 1 minutEvolutia pozitiva a salariilor si scaderea ratei inflatiei in comparatie cu anul anterior au condus la cresterea puterii de cumparare, tendinte care au un impact sesizabil si in business, arata raportul de cercetare GfK Pulse care a analizat evolutiile pietelor de FMCG si bunuri tehnologice, alaturi de principalele tendinte macro-economice in 2014 fata de 2013.
Cifrele GfK arata ca evolutia pietelor de FMCG si electro-retail este promitatoare. Piata bunurilor de folosinta indelungata a incheiat ultimul trimestru cu o valoare a vanzarilor de 723 milioane euro – o crestere de aproape 14%, comparativ cu aceeasi perioada a anului 2013. In acelasi timp, studiile GfK care monitorizeaza consumul casnic arata o crestere in valoare cu 2% a cosului de cumparaturi pentru produsele FMCG anul trecut fata de 2013.
“Climatul este favorabil pentru consum. Venitul extra pe gospodarie are sanse mai mari sa fie cheltuit, decat sa fie destinat economisirii”, arata Gfk, intr-un comunicat de presa. Totusi, chiar si cu un buget de cheltuieli mai mare, consumatorii vor continua sa se concentreze pe strategii de prioritizare a achizitiilor pentru a exploata la maximum finantele de care dispun.
Indicatorul de incredere a consumatorului raportat de GfK Romania catre Comisia Europeana are de asemenea o evolutie buna, alaturi de alti indicatori care masoara perceptiile fata de viitor.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz