Gestionarea datelor, o problemă pentru liderii IT
Reading Time: 2 minuteÎn medie, mai puțin de 40% dintre companiile din Europa, Orientul Mijlociu și Africa (EMEA) sunt convinse că își pot pune în valoare datele pentru business-ul lor – această valoare este determinată de gestionarea, securizarea și analiza datelor în vederea obținerii unor noi perspective de business și chiar a unei valori adăugate prin folosirea acestora în mod responsabil, potrivit unui studiu Oracle. În același timp, 42% dintre respondenți nu dispun de o strategie de gestionare a datelor.
Astfel, capacitățile unui business în aceste patru arii de dezvoltare nu sunt așteptate să crească în următorii trei ani. Acest lucru se întâmplă în ciuda faptului că respondenții au recunoscut valoarea atingerii excelenței în aceste arii de dezvoltare ale business-ului, primele trei beneficii fiind menționate ca influențând creșterea loialității clienților, a veniturilor și a valorii mărcii.
Când vine vorba să analizăm cine este răspunzător pentru securizarea datelor, pare să existe o confuzie cu privire la cine este îndreptățit să preia această responsabilitate. De exemplu, în timp ce aproape jumătate dintre toți factorii de decizie din sectorul financiar și IT declară că sunt responsabili pentru securizarea datelor în cadrul organizației din care fac parte, doar o treime dintre cei care folosesc în mod obișnuit aceste date – departamentele de marketing și resurse umane, cu precădere – au declarat că își asumă răspunderea pentru așa ceva.
În vreme ce 53% dintre respondenți, liderii de business din EMEA, au declarat că gestionarea în siguranță a datelor este foarte importantă pentru riscul reputațional, rezultatele arată că există multe comportamente cheie din interiorul organizațiilor, care compromit încrederea.
Un sfert dintre respondenți declară că cea mai mare îngrijorare în ceea ce privește securitatea datelor în interiorul organizației lor este cauzată de atenția scăzută privind confidențialitatea acestora, urmată de controale slabe asupra accesului la date (24%), de dorința de a gestiona date prin dispozitive mobile sau platforme sociale (23%) și de utilizare a dispozitivelor și conexiunilor nesigure (23%).
Aproximativ o cincime dintre respondenți (22%) afirmă, de asemenea, că printre comportamentele care compromit încrederea în modul în care sunt gestionate datele, se numără: ignorarea cu privire la modul în care datele ar trebui utilizate, utilizarea abuzivă a datelor sensibile și nerespectarea reglementărilor privind gestionarea datelor sensibile.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz