Germania vrea să nu mai folosească locomotive diesel din 2040
Reading Time: < 1 minutGermania plănuiește să nu mai folosească locomotivele diesel din 2040. Acestea vor fi înlocuite cu locomotive pe biocombustibil sau chiar cu hidrogen. Germania are acum aproximativ 3000 de locomotive diesel.
„Cele 3.000 de vehicule diesel din flota noastră vor fi transferate gradual spre utilizarea de combustibili alternativi, începând din acest an”, a declarat, duminică, directorul general de la Deutsche Bahn, Richard Lutz.
„Pe lângă trecerea la energie electrică verde în proporţie de 100%, eliminarea treptată a motorinei până în 2040 este unul dintre punctele principale ale planului nostru ecologic”, a adăugat Lutz.
Deutsche Bahn intenţionează să se bazeze pe biocombustibili, printre altele, care sunt produşi din resturi şi deşeuri, astfel încât producţia de biocombustibili să nu concureze cu producţia de alimente, conform Agerpres.
Cu privire la noile sale vehicule, Deutsche Bahn a precizat că, în viitor, va cumpăra doar locomotive care funcţionează cu hidrogen sau pe baterie.
Anterior, Deutsche Bahn şi-a anunţat intenţia de a investi 13,6 miliarde de euro în infrastructura feroviară din Germania în acest an. Operatorul feroviar german vrea să modernizeze 1.800 de kilometri de cale ferată, 2.000 de macazuri, 140 de poduri şi 800 de staţii.
În România operează DB Cargo Romania, membră a grupului Deutsche Bahn AG. Prezentă pe piaţa locală din anul 2000, DB Cargo Romania este alcătuită, în prezent, din peste 700 de angajaţi care asigură, prin cele 60 de locomotive şi peste 3.000 de vagoane dispuse pe întreaga reţea feroviară din ţară, transporturi naţionale şi internaţionale.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz