Companii Business Interviuri Tech

Georgian Roșu, Pluriva: În luptă cu giganții software-ului de business

1 dec. 2022 4 min

Georgian Roșu, Pluriva: În luptă cu giganții software-ului de business

Reading Time: 4 minute

Un sistem ERP bine ales contribuie la creșterea gradului de digitalizare a unei companii, aspect devenit mai mult decât evident în perioada pandemică. Despre importanța soluțiilor de tip ERP pentru un business solid am stat de vorbă cu Georgian Roșu, General Manager la Pluriva. 

Cum reușește o companie româ­nească, dezvoltatoare de software, să se dueleze cu giganți din domeniu, precum SAP, Oracle sau Microsoft ?

Uneori, clienții au impresia că prețul și poziționarea de piață sunt singurele avantaje competitive ale unui sistem ERP românesc în comparație cu soluțiile oferite de companiile internaționale. Noi ne adresăm companiilor medii și mici, iar soluțiile internaționale vizează companiile mari. În momentul în care înaintăm în discuțiile de evaluare a posibilelor soluții ERP disponibile și clienții ajung să cunoască soluția noastră, ei identifică toate avantajele noastre. Concret, au fost situații în care Pluriva s-a regăsit pe lista scurtă a posibililor furnizori alături de acești giganți din domeniul ERP. Am putut livra clienților argumentele ne­cesare astfel încât să fim noi soluția câștigătoare.

Avantajul echipei locale de programatori este viteza cu care livrăm soluții actualizate ce includ noutățile aduse de modificările legislative. Nu în ultimul rând, oferim încă din 2012 un model de livrare a soluției ERP în cloud, validat de clienți în sute de proiecte livrate. Similar cu alte servicii de tip abonament, clienții plătesc o taxă lunară și beneficiază de funcționalitățile ERP online, ofe­rite ca serviciu. În această variantă de licențiere, noi suntem responsabili de infrastructura pe care este găzduită aplicația, de securitate și de back-up, iar clientul se concentrează pe obținerea beneficiilor maxime din utilizarea aplicației.

Care este în prezent gradul de conștientizare a nevoii unui sistem ERP în companiile românești?

Rezistența la schimbare și teama de soluții prea complicate sunt factorii care scad gradul de adopție a soluțiilor ERP în România. Perioada pandemică și provocările aduse de aceasta au accelerat deciziile managerilor de lansare a proiectelor de digitalizare și automatizare a afacerilor, prin implementarea unui sistem ERP. Companiile care își planificaseră ca într-un orizont de 3-5 ani să caute și să își implementeze un sistem ERP au decis să facă acest lucru într-un timp mult mai scurt, pentru a beneficia de funcționalitățile de organizare și control al afacerii aduse de astfel de soluții.

Majoritatea companiilor din România își doresc eficientizarea proceselor interne prin utilizarea instrumentelor IT și a noilor tehnologii disponibile. În lipsa unui sistem ERP performant la zi, din punctul de vedere al tehnologiilor disponibile, companiile pot întâmpina probleme. Spre ­exemplu, firmele în care infrastructura software și hardware nu le permite să pună în practică ideile de dezvoltare a afacerii pierd oportunități de venituri. Sunt anumite inițiative de dezvoltare a companiei care necesită existența unei platforme IT flexibile, care să poată fi personalizată și adaptată pentru a pune în practică ideile. În lipsa unui astfel de sistem, companiile sunt nevoite să renunțe la anumite proiecte de dezvoltare a afacerii.

Care au fost cele mai importante proiecte în acest an?

La o analiză rapidă a portofoliului de proiecte noi, predomină firmele ce desfășoară activitate duală: fie distribuție de produse și service echipamente, fie distribuție și producție. Dacă privim noile proiecte din 2022, din punctul de vedere al verticalelor din care provin clienții, se detașează domeniul medical, în care livrăm proiecte de distribuție și vânzare.

Tot în acest an, am început să folosim din plin noua metodologie de livrare a proiectelor către clienți. Metodologia Pluriva de implementare ERP folosește fluxuri preconfigurate, ce urmăresc activitatea departamentelor cheie din organizație și oferă cele mai bune practici ale organizării activității în departamentul respectiv. Cu ajutorul noii metodologii, am redus cu peste 60% timpul de livrare a soluției software.

Obiectivul este ca la fiecare proiect de implementare ERP, beneficiarul proiectului să obțină cât mai repede toate avantajele organizării activității cu ajutorul unui sistem ERP, să câștige productivitate în toate departamentele organizației și să folosească la maximum automa­tizările aduse de implementarea unui program ERP. În portofoliul nostru se regăsesc atât companii mari cu mii de angajați și cifră de afaceri de peste 100 milioane de euro, cât și companii de talie medie și companii mici cu 3-4 utilizatori.

Ce estimări de business aveți pentru finalul acestui an?

Estimăm o creștere de 25% în acest an față de anul 2021, cea mai mare creștere din istoria companiei, ajungând la o cifră de afaceri de peste 11 milioane de lei. În anul 2022, în România s-au concretizat trei noutăți legislativ-fiscale, despre care se vorbește în spațiul public de mai mulți ani: SAF-T, eFactura și eTransport. Aceste modificări au mai fost anunțate că intră în vigoare în România, dar obligativitatea lor s-a tot amânat. Iată că în 2022, în cele din urmă au devenit realitate toate aceste trei actualizări.

Obiectivul nostru, la fiecare astfel de upgrade, este să avem actualizată aplicația și să ne informăm deschis clienții cu minimum câteva săptămâni înainte de intrarea în vigoare a modificărilor. Pentru finalul acestui an și pentru 2023, ne așteptăm la o creștere semnificativă a cererii pentru proiecte de implementare ERP, grație lansării oficiale a programelor de finanțare europeană pentru proiecte de digitalizare a afacerii. Pe de altă parte, 2023 se anunță imprevizibil, cu multe variabile sub semnul întrebării, în care prudența este cuvântul de ordine dar în care există și motive de optimism.

Se vorbește foarte mult despre automatizarea proceselor, despre fluxuri de lucru, dar ce înseamnă acestea în mod concret, din perspectiva Pluriva?

În domeniul distribuției, spre exemplu, prin automatizarea fluxurilor de preluare, procesare și livrare co­menzi, companiile reduc la minimum inter­valul dintre primirea comenzii de la client și încasarea facturii și își optimizează stocurile de marfă în funcție de cererea din piață.

În livrarea de servicii, automatizarea proceselor înseamnă productivitate maximă pentru angajați: task-urile repetitive, consumatoare de timp se automatizează, iar angajații au timp pentru activitățile generatoare de profit pentru firmă.

În activitatea de producție, fie că vorbim de producție de serie, unicat, pe stoc sau la comandă, automatizarea fluxurilor permite crearea unei companii cu adevărat eficiente, în care angajații au acces la informațiile relevante pentru a lua decizii cu privire la planifica­rea si execuția producției. Fluxul de producție automatizat înseamnă că echipamentele de producție, materia primă și resursa umană sunt utilizate cu eficiență maximă.

Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 368 (17 noiembrie – 18 decembrie 2022). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: