Generația Z în izolare
Reading Time: 2 minuteCa urmare a măsurilor de combatere a răspândirii coronavirusului, milioane de tineri trăiesc în izolare și respectă regulile de distanțare socială. Nu este de mirare astfel că în această perioadă, în care foarte mulți oameni stau în casă, consumul media a crescut exponențial. Dar cu ce își ocupă tinerii timpul în izolare?
Studiul Global Web Index a descoperit că peste 80% dintre respondenți (din Marea Britanie și SUA) consumă mai mult conținut media de la începutul pandemiei, iar principalele surse sunt TV-ul și conținutul video de pe YouTube și TikTok. Tot sondajul Global Web Index mai arată că pentru reprezentanții generației Z – tinerii de până la 25 de ani – una dintre principalele activități din izolare este să asculte muzică (71% dintre răspunsuri) și să caute știri despre Covid-19. Peste jumătate dintre reprezentanții generației Z se uită la filme și emisiuni, 52% la clipuri video amuzante, 47 de procente se joacă pe mobil și doar 29% se joacă pe laptop sau PC.
Când vine vorba despre informare, doar 16% dintre tineri consumă știri sportive, 14% articole de business și finanțe și 25% dintre ei consumă știri despre celebrități. În coada clasamentului activităților preferate de generația Z se află citirea blogurilor (12%), accesarea stream-urilor sportive (14%), căutarea informațiilor despre vacanțe (11%) și accesarea webinariilor (9%). Doar 5% dintre tineri încearcă să stea cât mai mult offline în această perioadă.
O altă concluzie interesantă a studiului este că tinerii au mai multă încredere în informațiile din social media decât în cele transmise de paginile instituțiilor guvernamentale străine și chiar decât cele provenite de la prieteni și familie. Cu toate acestea, peste jumătate dintre cei din generația Z au încredere în siteul Organizației Mondiale a Sănătății și 36% în posturile de știri.
Dacă informarea în această perioadă de criză este extrem de importantă, păstrarea unui mindset pozitiv și abilitatea de a se deconecta îi ajută pe respondenți să facă față cât mai bine izolării. Astfel, aproape o treime dintre cei din generația Z care au participat la studiu iau în calcul să își facă abonamente la Netflix și nouă procente la Amazon Prime Video.
Foto: © Milkos | Dreamstime.com
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz