Stiri

Generația Tech: program național de educație digitală

Reading Time: 2 minute

Digital Nation lansează programul de dezvoltare regională Generația Tech, ce se adresează tinerilor de 15-24 ani din România interesați să-și dezvolte competențele digitale. Programul, în premieră la noi în țară, este realizat cu susținerea organizației internaționale Google, care oferă o finanțare de 500.000 de dolari pentru primul an de proiect. Obiectivul proiectului este ca peste 300 de tineri să participe la cursul Generația Tech și să dobândească abilități practice, necesare pe piața muncii. Proiectul se bucură de sprijinul Ministerului Educației Naționale.

Programele Generația Tech demarează în iulie 2019, iar tinerii de 15-24 ani se pot înscrie la una din cele două specializări de 12 luni:  IT Literacy și Learn to Code.  În primul an, programele vor fi accesibile în 3 orașe, iar participanții se vor putea conecta în Campusul digital sau vor putea accesa hub-urile locale înființate prin program, cu scopul de a ajuta comunitatea să se cunoască și să interacționeze. Participanții vor urma ore interactive online, vor fi mentorați de specialiști din Cluj, Iași, București și din toate marile centre dezvoltate digital și se vor reuni  la evenimentele locale Digital Nation. La finalul programului, tinerii vor parcurge o etapă de facilitare a angajării în roluri digitale, la nivel local și regional.

Înscrierile la specializările Generația Tech sunt deschise în perioada mai-iunie 2019, pe site-ul comunității.  Programul își propune să pregătească 300 de tineri, prin cursuri digitale și mentorat. În plus, programul va oferi echipamente hardware în cazul în care tinerii selectați au această nevoie.

Programele Generația Tech sunt dezvoltate folosind metodologii de predare ale Digital Nation, comunitate născută în București, care experimentează și inovează în sfera educației din 2013 .

Programul a fost lansat printr-o conferință de presă, care a avut ca subiect de dezbatere competențele digitale de viitor în rândul tinerilor, modul de deprinde a acestora și rolul pe care diferiți actori sociale îl au în sprijinirea acestui demers.

În cadrul discuțiilor,  Liza Belozerova (Program Manager EMEA, Google.org), Elisabeta Moraru (Country Manager, Google România),  Paul Apostol (fondator Digital Nation) și Lucian Ghindă (Head of Mentors, Digital Nation) au vorbit despre strategiile propuse și impactul prevăzut al programului, precum și despre alegerea României în contextul acestei investiții.

Loredana Sandulescu

Recent Posts

Emisiile asociate AI ar putea crește de peste 10 ori până în 2030

Doar una din șase (16%) dintre cele mai mari companii din lume este, în prezent, pe drumul corect pentru a…

3 ore ago

Guvernul a semnat acordul pentru achiziția a 32 de aeronave Lockheed Martin F-35

Guvernul României a confirmat intenția sa de a achiziționa 32 de aeronave Lockheed Martin F-35 Lightning II de generația a…

5 ore ago

Gala The Culture of Luxury, organizată de revista Haute Culture sub forma unui bal mascat ca în Micul Paris de odinioară

Evenimentul emblematic al revistei Haute Culture, Gala The Culture of Luxury, în cadrul căreia sunt celebrate personalități și proiecte remarcabile,…

5 ore ago

Un an de cashback cu Salt Bank: Cum îți pot aduce prietenii până la 2.400 de lei

O recomandare care să-ți aducă înapoi 5% din valoarea cumpărăturilor la POS timp de o lună? Da, dar numai cu…

6 ore ago

În ce condiții se pot prelungi contractele de servicii de telefonie, internet sau televiziune

După expirarea perioadei inițiale a unui contract încheiat cu un furnizor de servicii de comunicații electronice, utilizatorii finali pot opta…

6 ore ago

Peste 1300 de ONG-uri cer partidelor politice să-și facă publică poziția față de facilitățile fiscale pentru sponsorizarea societății civile

Peste 1300 de organizații neguvernamentale active din România au adresat astăzi o scrisoare deschisă partidelor politice, solicitându-le să își asume…

6 ore ago