Gelateria italiană care cucerește lumea
Reading Time: 4 minuteUn business de familie produce de peste 60 de ani gelato italian autentic după rețete artizanale proprii, pe care le împletește însă cu inovația, tehnologia și know-how-ul industrial, pentru a fi la zi cu gusturile consumatorilor din toată lumea.
Claudia Cordenos, Export Director la G7 Srl, ne spune cum se adaptează businessul la noile realități ale pieței globale.
Cum a fost anul 2020 pentru businessul G7 și cum a fost acesta afectat de pandemie?
Consecințele pandemiei globale de COVID-19, care a schimbat radical obiceiurile de achiziție ale consumatorilor, ne-au afectat inevitabil vânzările în cursul anului 2020. Segmentul HoReCa, în special, a traversat în ultimele luni o perioadă foarte dificilă. Restricțiile impuse în mai multe țări la nivel național și actuala situație incertă încă împiedică restartarea acestei piețe, aceeași situație înregistrându-se și în cazul segmentului de catering pentru liniile aeriene, care înregistra creșteri încurajatoare până anul trecut. Pe de altă parte, însă, zona de retail a înregistrat performanțe bune, ca urmare a preferinței consumatorilor de a crește stocurile alimentare de acasă. Din punctul de vedere al companiei G7, urgența din domeniul sănătății a afectat întregul sector în prima fază, generând dificultăți în special pentru transporturile pe distanțe lungi, atât în ceea ce privește disponibilitatea vehiculelor, cât și monitorizarea și durata livrărilor. Astfel, au apărut numeroase întârzieri și anulări de rezervări. La toate acestea s-au adăugat întreruperile parțiale ale activității din cauza lockdown-urilor la nivel național, ceea ce a generat probleme pe întregul lanț de producție, de la achiziția materiilor prime, la gestionarea ambalării comenzilor. Încă avem dificultăți, dar situația pare să se fi stabilizat, chiar dacă viitorul este plin de dubii, temeri și provocări.
Care credeți că vor fi principalele provocări pentru businessul G7 în 2021?
Printre obiectivele pe termen mediu se numără consolidarea distribuției pe piețele pe care suntem prezenți și extinderea în alte țări. Vom acorda o atenție deosebită noilor canale de distribuție și digitalizării proceselor de vânzare în anumite zone, conform nevoilor piețelor internaționale moderne și a noilor obiceiuri de consum în era post-COVID-19. Pentru reluarea exporturilor este nevoie și de noi instrumente de vizibilitate și marketing, care să înlocuiască evenimentele tradiționale precum târgurile, care au fost anulate sau amânate și nu mai sunt fezabile sau măcar nerecomandate pe termen scurt și mediu.
„Maresi nu este un simplu importator, considerăm că este ambasadorul Siviero Maria Gelato în România. Echipa Maresi cunoaște piața și poate anticipa tendințele, ceea ce ne permite să oferim mereu noi arome de succes pentru consumatorii români”
Claudia Cordenos, Export Director G7 Srl
Care sunt principalele tendințe pe piața de gelato? Și-au schimbat consumatorii preferințele?
În prezent, exportăm produsele noastre în peste 60 de țări din toată lumea, oferind clienților noștri gelato fără gluten în diverse formate (de la minicutii inovatoare de 150 ml cu linguriță sub capac, la formatul tradițional al industriei alimentare de 4,750 litri), gelato cu frișcă, sorbet fără lactoză cu fructe sau ciocolată, gelato Clean Label, gelato vegan, gelato 100% organic în ambalaj 100% compostabil. Gelato-ul tradițional italian, umplut și decorat manual, reprezintă segmentul nostru principal, cele mai bine vândute fiind rețetele artizanale tradiționale cu fistic, tiramisu și Crema di Firenze. Segmentele organic și „free from” (fără anumite ingrediente, cum ar fi gluten sau lapte – n.r.) cresc, mai ales cele pentru consumatorii vegani.
Care sunt principalele piețe pentru businessul G7? Cât de importantă este piața românească?
Exporturile reprezintă peste 30% din cifra de afaceri anuală. Piața românească este strategică și importantă pentru noi. Grație colaborării îndelungate excelente cu importatorul nostru exclusiv, Maresi, am educat și crescut piața de-a lungul anilor. Maresi nu este un simplu importator, considerăm că este ambasadorul Siviero Maria Gelato în România. Echipa Maresi cunoaște piața și poate anticipa tendințele, ceea ce ne permite să oferim mereu noi arome de succes pentru consumatorii români.
Cum vă adaptați oferta pentru fiecare piață?
Am promovat încă de la început calitatea și inovația pentru a putea acoperi nevoile consumatorilor tot mai atenți și mai pretențioși. Investim continuu în cercetare-dezvoltare, nu doar pentru a ne extinde gama de produse, ci și pentru a ne adapta la cele mai noi tendințe globale, respectând în același timp mereu protocoalele naționale de siguranță și standardele de calitate. Oferim un sortiment larg nu doar în ceea ce privește aromele, ci și conceptul și caracteristicile produsului, pentru a putea răspunde nevoilor unei piețe internaționale în schimbare. Importatorii și distribuitorii locali joacă un rol crucial în procesul de dezvoltare de noi produse, prin sugestiile pe care le fac și prin rapoartele semestriale privind tendințele din piață.
Cum reușiți să inovați și să rămâneți în același timp credincioși tradiției?
G7 este o companie modernă, certificată la cele mai noi standarde, condusă de aceeași familie din 1958. Acest element de continuitate a îmbrățișat însă inovația, combinând tehnologia și know-how-ul industrial cu secretele cel mai bine păstrate ale tradiției artizanale. Recreăm valoarea artizanală originală pe liniile noastre de producție, prin umplerea și decorarea manuală a majorității produselor noastre. Alegem cu mare atenție materiile prime, cum sunt alunele de pădure PGI Piedmont, fisticul verde PDO din Bronte, laptele proaspăt de calitatea cea mai bună, esențial pentru a putea oferi mereu gustul nostru unic de gelato. Alegerea celor mai bune ingrediente ne permite să dezvoltăm în fiecare an rețete noi originale, a căror calitate a fost recunoscută și de experții și profesioniștii care ne-au acordat premii internaționale prestigioase (2020 SIAL Innovation Award, 2019 Italian Food Award). Tot noi producem și siropurile pe care le folosim în produsele noastre, după regulile stricte ale tradiției artizanale. Mai mult, protecția mediului este parte integrantă din misiunea noastră. Alegem ambalaje și inovații de produs care să ofere beneficii atât pentru consumatori, cât și pentru planetă. Am introdus primul nostru ambalaj 100% compostabil în 2017 (cutia și capacul sunt din bagasă, materialul fibros rămas după extragerea conținutului trestiei de zahăr) și recent am lansat un nou ambalaj 100% compostabil din bambus.
Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 350 (25 ianuarie – 1 martie 2021). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz