Gaudeamus, caci profit exista!
Reading Time: 2 minute<p> Ingineri, doctori sau avocati, toti absolventii de facultate isi vor aminti peste ani, fara doar si poate, noptile albe din sesiune, profesorul "rau" ce pica jumatate din serie si celebrele chefuri din camin. Si ceremonia de absolvire – momentul acela emotionant de la finalul facultatii, aparent bine gandit si pus in scena dupa un tipar extrem de riguros, cu mereu acelasi Gaudeamus cantat in cor de parinti si studenti. Pentru cei aflati in sala de festivitate lucrurile sunt cat se poate de simple, doar in spatele cortinei treaba se complica putin, cand, pe parcursul ceremoniei, incep sa iasa la iveala fie defectiunile de ordin tehnic, fie proasta organizare a multora dintre firmele angajate pentru astfel de servicii.</p> <p> </p> <p> Tot din spatele cortinei a observat si Mihai Putinelu, un tanar de 23 de ani, minusurile propriei festivitati de absolvire, in a carei organizare a fost implicat, si tot atunci a simtit prima data izul de business. De la idee pana la un start-up promitator n-a mai fost decat un pas si, un an mai tarziu, impreuna cu partenerul sau Florin Rusu, a pus bazele businessului Robeabsolvire.ro.</p> <p> </p> <p> Obiectul de activitate? Robe, togi, esarfe, insigne, diplome, adica toate ele mentele obligatorii pentru organizarea unei festivitati de absolvire reusite. Promovarea s-a facut prin canalele accesibile unor tineri antreprenori dornici sa-si faca businessul cunoscut, mai exact prin afise, bannere, discutii directe cu posibilii clienti si desigur prin mediul online. "Nu ne-am dat deo parte de la nicio munca, impanzind zonele vizate cu afise ce promovau site-ul, mergand din facultate in facultate, ba chiar din oras in oras", rezuma Mihai Putinelu strategia lui elementara de marketing. Rezultatele n-au intarziat sa apara, firma inregistrand profit inca din primul an de activitate.</p> <p> </p> <p> Putinelu spune ca recesiunea a adus, totusi, o schimbare puternica de atitudine in randul potentialilor clienti, care au inceput sa nu mai priveasca festivitatea ca pe o necesitate, ci ca pe un moft. "Am fost obligati sa jonglam mult mai mult cu ofertele si cu preturile, oferind discounturi si pachete pentru diferite cazuri sociale. Au fost situatii cand am organizat o festivitate cu un profit minim, doar pentru ca ne doream sa castigam un client important in portofoliul nostru, practic, am incercat sa gandim pe termen lung", spune tanarul antreprenor. Iar cele 60 de festivitati organizate in 2009, cu 20% mai multe ca anul trecut, fac dovada vorbelor sale.</p> <p> </p> <p> Privind spre viitor, Mihai Putinelu afirma fara ezitare ca vreasa continue sa faca business pe aceasta nisa, dar vrea sa-si dezvolte serviciile pe toate ramurile evenimentelor dedicate tinerilor: petreceri studentesti cu tematica sau banchete pentru elevii de liceu. Mai in gluma, mai in serios, Putinelu dezvaluie si propriul indicator de masurare a succesului peste cativa ani: ar vrea sa organizeze si nuntile celor carora le coordoneaza acum festivitatile.<br /> </p>
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz