Gap the Mind Escape Rooms: Evadare în antreprenoriat
Reading Time: 4 minuteCu o investiție de 25.000 de euro, cinci antreprenori au lansat în plină pandemie Gap the Mind Escape Rooms, o afacere clădită în jurul jocurilor de tip escape rooms. La scurt timp după ce au lansat Project Selena, o experiență în care jucătorii trebuie să aselenizeze în siguranță, antreprenorii au în plan expansiunea: de la lansarea unui joc de tip Escape at Home și realizarea unui Treasure Hunt în București până la crearea unor experiențe personalizate pentru sectorul corporate.
Ce v-ați dorit să vă faceți când erați copil? Dacă răspunsul la această întrebare este astronaut, încă puteți să vă îndepliniți cumva acest vis. Dacă vă face cu ochiul această idee, este bine să știți că puteți face parte, fără să părăsiți Bucureștiul, din primul echipaj de „astronauți” români care se pregătește de lansare, la bordul unei rachete ce are ca misiune aselenizarea. Ideea aparține unui grup de antreprenori care au lansat, chiar în perioada de pandemie, Gap the Mind Escape Rooms, un business cu jocuri de tip escape room unde pasionații de astronomie și nu numai pot experimenta o misiune spațială românească. Jucătorii au la dispoziție 80 de minute să pună cap la cap o serie de indicii și să rezolve puzzle-uri, astfel încât să aselenizeze în siguranță și să ducă steagul României pe Lună.
Pentru crearea Project Selena, antreprenorii au investit mai bine de 25.000 de euro și au lucrat în jur de un an la crearea decorului și amenajarea camerei. Poate pare mult la prima vedere, însă nu este deloc așa. Camera este extrem de tehnologizată, iar din punct de vedere științific se respectă chiar etapele unui astfel de zbor.
„Ne-a plăcut mereu să descoperim încă un spațiu, încă un teritoriu. Am zis să ne orientăm pe tema spațiului pentru că doi din echipă sunt foarte pasionați de acest domeniu. Pe măsură ce am început să dezvoltăm partea de rachetă, am zis că trebuie neapărat să facem și luna. Ne-am gândit că va fi o experiență mai plină dacă oamenii vor avea bucuria de a ajunge undeva. Nu mai făcuse nimeni până acum o cameră pe tema aselenizării și am zis să reușim să fie cumva primul echipaj de astronauți români care ajung pe Lună.”, spune Isabela Ocrain, cofondatoare Gap the Mind.
Ideea din spatele Gap the Mind Escape Rooms le-a venit antreprenorilor în urmă cu doi ani, chiar înainte de debutul stării de urgență. Ca pasionați ai fenomenului escape rooms, după ce au terminat toate camerele deschise pe atunci în marile orașe din țară, antreprenorii și-au dorit o experiență la un alt nivel. Au ales Amsterdam, în care antreprenorii din domeniu investesc mai mult în tehnologie și au viziuni mai largi. „Imediat după ce am venit înapoi, ne-am zis să facem și noi ceva foarte tehnologizat”, își amintește Isabela Ocrain. „Am închiriat casa pe 1 iulie 2020, trecuse deja starea de urgență, dar oamenii erau încă foarte sceptici că apăreau noi valuri de infectări. A fost greu deși pe noi nu ne-a afectat atât de mult că am avut partea de construcție. Am deschis pe 1 iulie 2021. În tot timpul ăsta am construit. Și acum construim, lucrăm la cea de-a doua cameră”, adaugă cofondatoarea Gap the Mind Escape Rooms. Noua cameră va fi una horror, povestea fiind concentrată în jurul unui misterios pictor, jucătorii fiind nevoiți să rezolve puzzle-uri și să pună cap la cap indicii într-o investigație criminală.
Încurajați de succesul înregistrat anul trecut cu proiectul „Crăciun sub lupă”, antreprenorii plănuiesc să mai organizeze un treasure hunt în oraș și în vara acestui an. Tot pe agenda antreprenorilor se mai află și realizarea unui „Escape at Home”, o cutiuță cu mistere pe care pasionații le pot rezolva acasă, rețeta fiind deja testată cu succes de antreprenorii din industrie în perioada de pandemie, când jucătorii nu au mai fost la fel de deschiși ca în trecut să iasă din case. Un alt pilon pe care își doresc să construiască fondatorii Gap the Mind Escape Rooms este cel corporate, antreprenorii plănuind să construiască experiențe personalizate pentru companiile care doresc o astfel de activitate pentru proprii angajați. Jocurile de tip escape room pot avea și o aplicabilitate de marketing, un astfel de exemplu fiind cel care a însoțit albumul remasterizat „Sabotage” al trupei Black Sabbath, fanii trupei rock fiind provocați să rezolve câteva puzzle-uri înainte de a asculta formația preferată.
„Inițial, conceptul era să evadezi dintr-o cameră, dar ulterior a devenit cumva să evadezi din realitatea de zi cu zi și să intri într-o altă lume, măcar pentru o perioadă limitată de timp. Cred că oamenii au nevoie de un pic de divertisment și dacă este fizic integrat, imersiv este cu atât mai dorit. Are și o parte de dezvoltare a minții, a unor abilități. Asta am văzut că funcționează foarte bine la copii și adolescenți, i-am văzut foarte implicați”, spune Isabela Ocrain, cofondatoare Gap the Mind Escape Rooms care adaugă că printre abilitățile pe care le pot dezvolta jocurile de tip escape room sunt gândirea laterală,creativitatea, imaginea de ansamblu, curiozitatea, abstractizarea și focusul pe detalii.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz