La galeriile Artmark s-a deschis cea mai mare expoziție de memorabilia din București, ce aduce laolaltă unele dintre cele mai importante nume din sport și din showbiz – în total peste 170 de exponate.
Evenimentul, intitulat „Legends”, este prilejuit de „Licitația Artmark de Sport, Muzică și Obiecte de Colecție Contemporane”, care va avea loc în data de 31 mai și care cuprinde și trei secțiuni caritabile: „Best of Brukenthal”, „Naționala Culturii” și „Ajută o mamă să se ridice din nou!”.
În anul în care Ilie Năstase „a debutat” pe marile ecrane în filmul-documentar realizat de Tudor Giurgiu, „Nasty”, prezentăm iubitorilor sportului alb câteva obiecte ce poartă autograful celebrului tenismen: fotografii de la Wimbledon, din 1980, racheta de tenis și o minge cu care a jucat la Roland Garros, un tricou Adidas – toate cu semnătura olografă a lui Ilie Năstase. O altă vedetă a evenimentului este o formidabilă bâtă profesionistă de baseball, model Babe Ruth, semnată olograf de șapte președinți americani (Richard Nixon, Grald Ford, Jimmy Carter, Ronald Reagan, George H. Bush, Bill Clinton, George W. Bush), ce intră în licitație cu prețul de 15.000 de euro.
Expoziția (și licitația) abundă în obiecte vestimentare-trofeu, ce au aparținut unor staruri naționale și internaționale (toate cu prețuri de pornire în licitație de câteva sute de euro, majoritatea acestora fiind puse în vânzare în scop caritabil): o pereche de sandale de scenă care au fost purtate de Loredana Groza, o jachetă personalizată, de scenă, a cântăreței Irina Rimes, unul din tricourile lui Gheorghe Hagi, purtat la un meci al Naționalei României (cu numărul 10), un costum de gimnastică purtat în cadrul câtorva competiții internaționale de către Larisa Iordache (cvadruplă medaliată mondială și de 12 ori medaliată europeană), o pereche de pantaloni de box, cu semnătura olografă a campionului mondial la box Mike Tyson, o gheată de fotbal Nike purtând semnătura olografă a lui Cristiano Ronaldo (din 2019), un tricou purtând semnătura olografă a lui Diego Maradona, din perioada în care juca pentru FC Napoli, o pereche de mănuși de pilot de curse purtate de Titi Aur în cadrul Campionatului Național de Raliu din 2018, de asemenea cu semnătura olografă, precum și tricoul de portar al lui Helmuth Duckadam, și el semnat olograf, o ediție specială Sevilla 1986.
Astfel, legende ale sportului românesc – precum Nadia Comăneci, Helmuth Duckadam, Ana Maria Brânză, Larisa Iordache, Violeta Beclea, Titi Aur – dar și muzicieni de renume – precum Grigore Leșe, Holograf, Horia Moculescu, Loredana Groza, Inna, Andra, Laurențiu Duță, Nicu Alifantis, Mircea Baniciu, Feli ori Marius Moga – au donat câte un obiect ce le poartă semnătura pentru a susține noua cauză a Fundației Inovații Sociale Regina Maria: „Ajută o mamă să se ridice din nou!”.
„Ajutăm mame sau bunici care nu beneficiază de asigurare medicală, care nu au venituri sau au venituri foarte mici. Suntem alături de ele, nu doar oferindu-le acces la servicii medicale, dar încercând să le redăm siguranța și demnitatea.
Mulțumim Casei de Licitații A10 by Artmark și ne exprimăm recunoștința către cei 21 de cantăreți și cei 14 sportivi celebri care ne-au donat obiecte importante, mărturii ale carierei lor. Invităm pe toată lumea să fie generoasă și să liciteze în data de 31 mai cât mai mult, pentru ca fraze precum «în fiecare zi mi-e frică că mama nu se va mai da jos din pat» să dispară nu doar din exprimarea, ci și din gândurile fiecărui copil a cărui mama ne este pacientă”, declară Cristiana Mateoiu, Director Executiv al Fundației Inovații Sociale Regina Maria.
Licitația „Legends” cuprinde și segmentele caritabile intitulate „Naționala Culturii” și „Best of Brukenthal”. Lansată de Ziua Națională a Culturii, la inițiativa Federației Române de Fotbal, în anul în care România reia participarea la Campionatul European de Fotbal, „Naționala Culturii” cuprinde 11 tricouri (o serie completă de tricouri din colecția „Euro 2024”) cu nume ale unora dintre cei mai importanți literați, intelectuali și artiști români – Eminescu (15), Brâncuși (19), Enescu (81), Grigorescu (38), Tonitza (86), Luchian (1), Cantemir (26), Blaga (9), Eliade (13), Caragiale (30) și Cioran (8).
Iar nu în ultimul rând – și în absolută premieră, 10 dintre cele mai importante capodopere ale Muzeului Național Brukenthal sunt disponibile în licitația „Legends” în variantă digitală NFT (Non-Fungible Token).
Minicolecția, intitulată „Best of Brukenthal”, include următoarele titluri: „Ecce Homo”, de Tiziano Vecellio (reintrat în patrimoniul Muzeului după „Jaful secolului” din 1968), „Bărbatul cu tichie albastră”, de Jan van Eyck (una din doar cele 20 de lucrări rămase de la artist astăzi), „Cap de țigancă”, de Nicolae Grigorescu, „Cap de copil”, de Nicolae Tonitza, „Mamă și fiică (Gătirea unei tinere săsoaice)”, de Robert Wellmann, „Fata în albastru”, de Mişu Popp, „Autoportret”, de Aelbrecht Bouts, „Masacrul inocenților (Uciderea pruncilor)”, de Pieter Brueghel cel Tânăr, „Portret de bărbat citind (Portretul lui Pieter Bultnyck)”, de Hans Memling și „Femeie în pădure”, de Ioan Andreescu. Pentru fiecare dintre acestea, prețul de pornire este de numai 100 de euro. Fondurile strânse din vânzarea lucrărilor de artă digitală în format NFT vor contribui la restaurarea unor piese din patrimoniul Muzeului Național Brukenthal.
Expoziția dedicată Licitației „Legends” este deschisă la Galeriile Artmark de miercuri 15 mai, vreme de două săptămâni, și poate fi vizitată, cu intrare liberă, în fiecare zi, de luni până duminică, în intervalul 10.00-20.00. Licitația va avea loc în data de 31 mai, exclusiv online, de la ora 12.00. Pot participa toți cei care și-au creat un cont activ pe site-ul www.artmark.ro – ori care au depus o ofertă în prealabil, la sediu ori pe site-ul case de licitație, pentru oricare dintre exponate.
Ministrul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului, Ştefan-Radu Oprea, şi cel al Cercetării, Inovării şi Digitalizării, Bogdan-Gruia Ivan, au semnat, marţi, un…
Agenția independentă de comunicare Pi2, cu birouri și filiale în Europa Centrală și de Est, a fost selectată să gestioneze…
În medie, utilizatorii plătesc 12 abonamente online, inclusiv Netflix, Spotify și YouTube Premium – cele mai populare servicii din întreaga…
JYSK, Phillip Morris, Deichmann, dm drogerie markt și Starbucks sunt cele mai apreciate companii de către propriii angajați, conform “Top…
Piața IT din România trece printr-o perioadă de transformare, iar modelul tradițional de outsourcing, bazat pe externalizarea resurselor umane, începe…
Danone România s-a alăturat susținerii centrelor de zi E.G.A.L. dezvoltate de Societatea Națională de Cruce Roșie, susținând continuarea activității din…