Featured

Gabril Makki, Sezamo: Cafea, ciocolată și leadership

Reading Time: 4 minute

De la începutul lunii septembrie, supermarketul online Sezamo, parte a grupului european Rohlik, are un nou CEO, pe Gabril Makki, care conduce și Kifli.hu, supermarket online parte din același grup. Misiunea lui este de a consolida performanța din România, după rezultatele excelente obținute în Ungaria.

Gabril Makki ne-a vorbit despre planurile sale pentru piața din România, dar și despre pasiunile pe care le are atunci când nu îmbracă „costumul” de CEO. 

Ați fost numit CEO al Sezamo România la începutul lunii septembrie. Cum a fost această perioadă pentru dumneavoastră ca CEO?  

Au fost zile emoționante, intense și pline de învățăminte. Învăț mult și mă apropii de clienții din România, am întâlnit o mulțime de oameni fantastici din echipele noastre și cele ale furnizorilor și îmi place la nebunie să descopăr secretele retailului românesc. Până în prezent, am avut parte numai de experiențe cu energie pozitivă și sunt o mulțime de oportunități de explorat în următoarele săptămâni.  

Ultimele luni au fost marcate de lansarea Baby Club Sezamini și Sezamo Premium. Ne puteți spune câteva cuvinte despre aceste servicii? 

Au fost lansate ca să aducem cea mai bună experiență Sezamo clienților noștri. Sezamini este un club unic dedicat familiilor cu copii, prin care acoperim nevoile celor mici din perioada sarcinii până la vârsta adolescenței. Facem aceasta prin alimentație sănătoasă care este livrată la domiciliu, într-un interval orar cu o precizie de până la 15 minute, ca aceștia să se bucure de timp alături de familie și să lase partea dificilă a cumpărăturilor pe seama noastră. Este o categorie largă în care punem la dispoziție de la alimente proaspete și sănătoase până la produse pentru bebeluși. Serviciul Premium este menit să uimească clienții cu o ofertă unică de produse și se adresează atât celor interesați de reduceri de costuri asociate de obicei cu taxele de livrare și cu pragul minim de comandă, dar și pe cei care își prețuiesc timpul, vor să comande oricând doresc în timpul săptămânii și să primească prioritate.  

Care sunt planurile pe care le aveți ca CEO al Sezamo România?  

Ne-am construit operațiunile asfel încât să servim clienții din România și să le oferim o experiență care le transformă viața prin acces facil la alimente proaspete și de calitate. În următorii ani, ne vom concentra pe îmbunătățirea gamei de alimente proaspete, love brands și pe dezvoltarea flotei auto pentru îmbunătățirea procesului de livrare. Obiectivul este să oferim fiecărei familii din zona noastră de acoperire ocazia să încerce Sezamo. Vedem cum clienții răspund pozitiv la propunerile noastre din categoria „diete speciale”, prin care ajutăm românii cu restricții alimentare sau pe cei care creează programe prin care să ofere angajaților o alimentație sănătoasă în timpul programului de lucru.  

Aveți o experiență bogată pe piața din Ungaria. Cum este piața one stop shop din Ungaria comparativ cu cea din România?  

Este un concept similar care se concentrează pe a oferi clienților o experiență excelentă și o sortimentație unică și grozavă. Diferența constă în gama de produse, care, în proporție de peste 80%, sunt locale în ambele piețe, fiind achiziționate de la fermieri, măcelari și brutari locali, dar și de la branduri cunoscute și îndrăgite la nivel internațional. Clienții din ambele piețe sunt uimiți de cât de grozave pot fi băcăniile online, iar creșterea noastră în ambele piețe vine în principal din recomandările personale și de la clienții care își împărtășesc experiențele.  

În România, multe companii întâmpină dificultăți în recrutarea și retenția celor mai buni angajați. Care este strategia Sezamo în ceea ce privește atragerea talentelor?  

România are o plajă largă de talente și oamenii cu care am interacționat pun foarte multă pasiune și sunt dedicați misiunii noastre. Este adevărat că natura afacerii noastre necesită un profil special de talent – nu doar angajați, ci oameni care cred în ceea ce facem și își doresc să se alăture misiunii noastre de a transforma piața alimentră. Ne selectăm cu atenție viitorii colegi care trebuie să demonstreze o potrivire a valorilor cu ceea ce reprezintă cultura Sezamo.  

Când nu lucrați ca CEO al Kifli și Sezamo, ce vă place să faceți? 

Îmi place să învăț lucruri noi, să petrec timp cu familia și prietenii. Cum cei trei copii ai noștri sunt încă mici, este o bucurie să fiu alături de ei și să îi văd explorând lumea. Ca pasiuni, îmi place să predau managementul afacerilor și să lucrez cu tineri antreprenori care explorează mediul de business.  

Cum reușiți să echilibrați viața profesională cu cea personală?  

Cred mai degrabă în integrarea celor două decât în echilibru. Munca este o parte importantă a vieții și un factor important al dezvoltării personale, cu condiția să o faci cu pasiune și  
cu oameni care îți împărtășesc viziunea. Cel mai bun mod de a evita burnoutul este să adaugi lemne la foc pentru ca acesta să ardă în continuare.  

Ce profesie credeți că ați fi avut în altă viață? De ce? 

Foarte probabil aș fi făcut o muncă foarte aproapiată de cea de astăzi, dar cu grupuri diferite. Aș fi lucrat cu copii și tineri pe care să îi ajut să își descopere și să își atingă potențialul. Sunt fascinat de talentul pe care îl au cei mici care pot face miracole dacă acest talent este îngrijit – similar adulților pasionați care își lasă talentul să explodeze. 

Ce plăceri vinovate aveți în timpul liber, când nu purtați „costumul” de CEO?  

O ceașcă de cafea bună și o ciocolată neagră sunt decorul perfect care îmi permite să aprofundez zonele despre care îmi place să învăț. De curând îmi place foarte mult să observ afacerea de la distanță, în orele de după programul de livrare, să aprofundez informații despre clienți, date operaționale, valori și tendințe pentru a înțelege mai bine felul în care sistemul se comportă și răspunde clienților. În zilele următoare, voi căuta să adaug acestor sesiuni de seară, unele specialități de dulciuri românești pentru a face din asta o plăcere vinovată foarte autentică.  

Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 377 (10 octombrie – 6 noiembrie 2023). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.

Ovidiu Neagoe

Recent Posts

Utilizatorii plătesc în medie 12 abonamente pentru serviciile online

În medie, utilizatorii plătesc 12 abonamente online, inclusiv Netflix, Spotify și YouTube Premium – cele mai populare servicii din întreaga…

3 ore ago

Ce cred angajații despre companii. Care sunt cele mai apreciate firme din 2024

JYSK, Phillip Morris, Deichmann, dm drogerie markt și Starbucks sunt cele mai apreciate companii de către propriii angajați, conform “Top…

3 ore ago

Cegeka: Companiile IT trebuie să schimbe mentalitatea și să atragă parteneriate strategice

Piața IT din România trece printr-o perioadă de transformare, iar modelul tradițional de outsourcing, bazat pe externalizarea resurselor umane, începe…

4 ore ago

Danone susține centrele E.G.A.L. care oferă mese calde pentru copiii din zone defavorizate

Danone România s-a alăturat susținerii centrelor de zi E.G.A.L. dezvoltate de Societatea Națională de Cruce Roșie, susținând continuarea activității din…

4 ore ago

Libra Internet Bank pregătește Red&Black Friday pe 8 noiembrie. Oferte la credite

Libra Internet Bank a lansat ofertele promoționale pentru Red&Black Friday, campania care va avea loc vineri, 8 noiembrie 2024. Doar…

4 ore ago

Un nou spațiu de coworking în București la Business Garden

Vastint România anunță un nou parteneriat strategic cu grupul IWG, liderul global în segmentul spațiilor de lucru flexibile, care va…

4 ore ago