Gabriel Eremia, Arctic: Evoluție pentru sustenabilitate
Reading Time: 3 minuteÎn ultimul an, Arctic a reușit să ducă la nivelul următor implicarea în inițiative de promovare a educației în sustenabilitate, prin campanii și noi tehnologii care fac ca brandul să devină un promotor al unui viitor mai bun, spune Gabriel Eremia, Marketing and Product Management Director, Arctic.
Cum s-a diferențiat brandul Arctic în piață în ultimul an și cum și-a menținut poziția de cel mai puternic brand românesc?
În ultimul an, am continuat să punem sustenabilitatea pe primul loc și am reușit să ducem la nivelul următor implicarea brandului Arctic în inițiative de promovare a educației în acest domeniu. Am dezvoltat, practic, direcția inovatoare adoptată începând cu campania Forgotten, prima noastră campanie majoră de brand dedicată consumului responsabil. Aceasta a scris istorie pentru Arctic, fiind premiată cu Gold Effie la Effie Awards România 2023, categoria Durables, și ajungând pe shortlist la Cannes Lions, la secțiunea Media, Excellence in Media – Use of Integrated Media în 2022. La acestea se adaugă și un aur la Internetics.
Anul 2023 a mai marcat două premiere pentru brand – primul proiect de edutainment în cadrul Destiny Park și prima participare la un festival, Nostalgia. Este cel de-al patrulea an în care Arctic se află pe primul loc în topul brandurilor românești, demonstrând din nou că este inovator, relevant și aduce plus valoare.
Cum se reflectă sustenabilitatea la nivel de produs în cazul Arctic?
Evoluăm împreună cu românii și ne adaptăm nevoilor lor, fiind atenți atât la cele mai recente schimbări ale modului de viață, cât și la alinierea cu cele mai noi standarde internaționale. În ce privește brandul Arctic, misiunea noastră este să democratizăm tehnologia și să facem sustenabilitatea accesibilă, prin produse inovatoare, cu raport calitate-preț cât mai corect.
De exemplu, tehnologia BlueTech, cu care sunt echipate combinele frigorifice Arctic, contribuie la reducerea risipei alimentare, prin simularea efectului de fotosinteză, astfel încât fructele și legumele se mențin proaspete mai mult timp.
Tehnologia AeroCooking cu care sunt prevăzute cuptoarele încorporabile Arctic oferă o distribuție optimă a aerului și o gătire precisă, reducând fluctuațiile de temperatură printr-un algoritm inovator, distribuind uniform căldura în interiorul cuptorului, ceea ce asigură un proces de gătire omogenă prin intermediul unui nou design al sistemului de ventilație, al creșterii fluxului de aer cald în interiorul cuptorului și al grill-ului cu putere și suprafață mărită.
ExtraSteam, tehnologia cu care sunt echipate mașinile de spălat Arctic, asigură o îngrijire delicată a hainelor, prelungind semnificativ durata lor de viață.
Tehnologia HomeWhiz – care permite monitorizarea și gestionarea electrocasnicelor din casă folosind telefonul, tableta sau televizorul smart, prin Bluetooth – ajută la optimizarea programelor de funcționare.
În plus, dezvoltăm deja produse care încorporează materiale reciclate sau alternative. Astfel, transformăm PET-urile și plasele de pescuit în materiale care sunt apoi folosite la fabricarea cuvelor pentru mașinile de spălat rufe, dar și pentru elemente exterioare ale cuptoarelor.
Care credeți că sunt cele mai eficiente modalități de a promova educația pentru sustenabilitate?
Din punctul meu de vedere, una dintre cele mai mari provocări cu care se confruntă brandurile este găsirea celor mai bune căi prin care să sprijine consumatorii să facă alegeri mai bune și să adopte comportamente mai sustenabile.
Love brand sau nu, avem puterea să oferim soluții, să schimbăm perspectiva, să educăm și să facem sustenabilitatea top of mind. În primul rând trebuie să decodificăm modul în care consumatorii ajung la decizii mai puțin sustenabile, după care să le propunem alternative viabile, care îi ajută să își schimbe aceste comportamente.
Este ceea ce Arctic și-a asumat prin campanii ca Forgotten sau Mâncarea de la producătorii locali merită electrocasnicele încorporabile Arctic. Am mizat pe research, pe mesaje de empowerment și pe autenticitate în comunicare.
Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 377 (10 octombrie – 6 noiembrie 2023). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz