Gabriel Eremia, Arctic: Autenticitate și sustenabilitate
Reading Time: 2 minuteÎn ultimul an, Arctic a intrat pe o nouă direcție de comunicare, axată pe sustenabilitate. Gabriel Eremia, Marketing and Product Management Director al Arctic, detaliază cum cel mai puternic brand românesc gândește și construiește viitorul.
Ce înseamnă pentru brandul Arctic prezența în Times Square de 1 Decembrie?
Prin prezența în Times Square chiar de Ziua Națională ne-am dorit, în primul rând, să onorăm relația specială pe care o avem cu România. Arctic este un brand matur, indisolubil legat de societatea românească și de tradiție, dar, în același timp, unul care s-a reinventat în ritm alert.
Astăzi, Arctic este sinonim cu dezvoltarea de produse sustenabile și cu modalități inovatoare de producție, fiind un pionier în propagarea tehnologiilor Industry 4.0. În calitate de cel mai puternic brand autohton și cel mai vândut brand de electrocasnice de mari dimensiuni din țară, am vrut să dăm înapoi românilor din aprecierea pe care ne-au oferit-o timp de atâția ani.
Pentru că se vorbește foarte mult despre mândrie națională, ce înseamnă mândria națională din perspectiva unui brand ca Arctic?
Din punctul nostru de vedere, acțiunile sunt cele care contează. Arctic este un brand cu un mindset în care inovația și autenticitatea primează. Am construit la Ulmi una dintre cele mai verzi fabrici Industry 4.0 din lume. Pentru noi, sustenabilitatea nu înseamnă doar grija pe care o acordăm reducerii emisiilor de carbon, ci și un brand purpose care presupune asumarea responsabilității în alte arii-cheie, cum ar fi implicarea în comunitate sau educația pentru sustenabilitate.
Începând cu campania „Forgotten”, premiată anul acesta cu Gold Effie la categoria Durables, ne-am asumat o nouă direcție de comunicare pentru brandul Arctic, una axată pe încurajarea consumului responsabil. Pentru că vorbeam despre fapte, aceasta este una dintre direcțiile noastre majore de a aduce schimbarea – să îi încurajăm pe români să fie sustenabili, prin acțiuni mici, dar cu impact mare.
Prin „Forgotten – Redescoperă-ți garderoba cu tehnologia ExtraSteam”, i-am invitat să dea o nouă viață hainelor uitate în șifonier, dezvoltând ulterior campania prin prima noastră participare la un festival, o activare imersivă la Nostalgia.
În urmă cu un an am lansat campania „Mâncarea de la producătorii locali merită electrocasnicele încorporabile Arctic”, continuată recent prin primul nostru show culinar online, proiectul de digital edutainment „Tradiții culinare sustenabile” realizat cu Marius Tudosiei. Acesta își propune să aducă în prim-plan rețete românești mai puțin știute, cu ingrediente de sezon, locale, abordând sustenabilitatea într-o manieră ușor de înțeles și practică.
Cât de mult cântărește în rândul consumatorilor faptul că un produs este made in Romania?
Faptul că un produs este made in Romania începe să cântărească din ce în ce mai greu. Arctic este lider de piață în România pe segmentul de electrocasnice mari, reușind să rămână pe primul loc într-o competiție în care există mulți jucători globali foarte puternici. Este o poziție care ne onorează, dar nu a venit de la sine, ci a presupus investiții masive și un efort susținut de a ne conecta la cele mai noi tendințe din tehnologie pe plan mondial. Românii vor să vadă că brandurile locale țin pasul cu cele internaționale sau chiar le depășesc, atât când vine vorba de calitate, tehnologie, fiabilitate, design, cât și de valori – sustenabilitate, conexiune emoțională, implicare în comunitate.
Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 379 (15 decembrie 2023 – 15 februarie 2024). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz