Categories: Good NewsStiri

Fundația Lavazza își continuă angajamentul față mediul înconjurător printr-o serie de proiecte în Peru și Cuba

Reading Time: 3 minute

Cu ocazia Zilei Internaționale a Mediului, sărbătorită în data de 5 iunie, brandul Lavazza prezintă două dintre cele mai importante proiecte desfășurate de Fundația Lavazza, care marchează anul acesta 20 de ani de la înființare

Reîmpădurirea, o temă centrală pentru viața fiecărei specii de pe această planetă, necesită acțiuni imediate, în special din partea brandurilor precum Lavazza, a căror activitate principală este strâns legată de sol.

De mulți ani, Fundația Lavazza desfășoară acțiuni pentru a îmbunătăți randamentul și calitatea producției de cafea, promovând antreprenoriatul inclusiv și susținând prosperitatea comunităților producătoare, prin programe internaționale de dezvoltare și educare. Astfel, producătorii își pot folosi know-how-ul și pot răspunde eficient efectelor schimbărilor climatice.

Înființată în 2004,  Fundația Lavazza a sprijinit îm cei 20 de ani de activitate peste 50 de proiecte la nivel mondial, coordonând și implementând proiecte de sustenabilitate socială, de mediu și economice în comunitățile producătoare de cafea. În prezent, susține și finanțează 33 de proiecte în 20 de țări de pe 3 continente, având aproximativ 190.000 de beneficiari.

În parteneriat cu organizații non-guvernamentale, instituții internaționale și locale, Fundația este acum activă în mai multe țări. Până în prezent, Fundația Lavazza a facilitat plantarea a peste 15 milioane de plante de cafea.

„Prin Fundația Lavazza, dezvoltăm proiectele de reîmpădurire care au un impact pozitiv asupra oamenilor și a mediului. Cafeaua este un produs al solului și, la fel ca și solul, este amenințată de efectele schimbărilor climatice. În plus, nu putem uita că milioane de fermieri din peste 40 de țări sunt implicați în cultivarea cafelei: Fundația Lavazza dorește să colaboreze cu ei pentru a atenua efectele schimbărilor climatice, a promova bunele practici agricole și a sprijini dezvoltarea socială durabilă”

Mario Cerutti, reprezentant al Fundației Lavazza

Dintre proiectele actuale, două se remarcă prin angajamentul lor puternic față de protejarea mediului: Forest Guardians, în Peru, și BioCuba Cafè, în Cuba.

Forest Guardians din Perù

În inima pădurii tropicale amazoniene, Fundația Lavazza este implicată într-un proiect de mediu care vizează conservarea și gestionarea durabilă a pădurilor de nuc amazonian și dezvoltarea comunităților native. Lucrând în colaborare cu CESVI, Ministerul Mediului din Peru și comunitățile locale, prin programul de reîmpădurire Fundația se angajează să promoveze conservarea patrimoniului forestier existent prin acțiuni directe ale comunităților, care astfel devin adevărați „gardieni ai pădurilor”.

Nucul este un copac străvechi, printre cei mai înalți din pădure, atingând până la 60 de metri. Din 2020, au fost plantați peste 5.200 de nuci, reprezentând o resursă de mediu extrem de valoroasă, deoarece captează aproximativ 64.000 kg de CO2 pe durata vieții lor. În plus față de nuci, au fost plantați peste 15.000 de pomi fructiferi pentru a oferi comunităților locale o sursă de venit și autosusținere.

Până în prezent, prin reîmpădurire au fost recuperate 700 de hectare de pădure primară și s-au îmbunătățit condițiile socio-economice pentru peste 660 de membri ai populației indigene.

BioCuba Cafe în Cuba

Programul cubanez a luat naștere în 2018, când Grupul Lavazza a lansat un proiect de dezvoltare sustenabilă prin Fundația Lavazza, în colaborare cu Ministerul Agriculturii din Cuba, GAF (Grupo Empresarial Agroforestal), OXFAM și AICEC Torino (Agenzia di Interscambio Culturale ed Economico con Cuba).

De atunci, Fundația Lavazza a lucrat cu 170 de fermieri din zonele Santiago și Granma pentru a readuce la viață în această țară cultivarea cafelei, redusă drastic prin defrișările de la sfârșitul secolului al XIX-lea și începutul secolului al XX-lea. Proiectul contribuie la programul de reîmpădurire aflat în desfășurare, la recâștigarea calității cafelei verzi cubaneze la nivelurile de excelență care au făcut-o faimoasă în întreaga lume, creând astfel valoare de-a lungul lanțului de producție, începând cu îmbunătățirea condițiilor socio-economice ale comunităților locale, cu un accent special pe femei și tineri.

Proiectul face parte dintr-un context promițător, în care Cuba și-a lărgit suprafața împădurită de la 13% în 1959 la 43% în 2022. În prima fază a proiectului (2018 – 2021), obiectivul principal a fost contribuția la reluarea cultivării cafelei, pe baza principiilor durabilității și egalității de gen, iar în a doua fază (din 2022) a fost reinstituirea statutului cafelei cubaneze ca o excelență locală.  

Ovidiu Neagoe

Recent Posts

Neoversity, o nouă platformă educațională, caută să rezolve criza orientării în carieră a Gen Z

Pentru tinerii din România, incertitudinea în carieră începe devreme: peste 40% dintre elevii de 15 ani nu au un plan…

6 ore ago

Maxim istoric de Black Friday 2024 prin canalele Băncii Transilvania

Numărul tranzacțiilor realizate prin canalele Băncii Transilvania – cu cardurile BT și la POS-urile băncii – a ajuns la maxim…

o zi ago

Black Friday la eMAG cu rezultate impresionante. Creștere de 22%, vânzări de aproape 900 milioane lei

A 14-a ediție de Black Friday la eMAG a stabilit noi recorduri, când peste 647.000 de clienți au comandat 3,2…

o zi ago

Românii au comandat de peste 800 de milioane de lei de pe eMAG până la 19:30

Cea de-a 14-a ediție de Black Friday la eMAG a depășit toate estimările. Până la ora 19:30, 566.000 de clienți…

2 zile ago

Hidroconstrucția se pregătește de ieșirea din insolvență

Hidroconstrucția, cel mai mare antreprenor român în domeniul construcțiilor hidroenergetice, anunță că se indreaptă pe drumul spre redresare prin definirea…

2 zile ago

Aproape 900.000 de tranzacții în magazinele online de Black Friday. Plăți de peste 550 milioane lei

PayU GPO România, unul din principalii procesatori de plăți online a organizat și anul acesta, de Black Friday, un eveniment…

2 zile ago