Business Lifestyle Special

Frumusețea adaptării

31 dec. 2019 2 min

Frumusețea adaptării

Reading Time: 2 minute

Într-o țară unde industria de cosmetice și operații estetice reprezintă o piață de peste 40 de miliarde de dolari, Codruța Ursu și-a găsit stabilitatea profesională la o corporație coreeană specializată în celule stem umane și cosmetice cu celule stem.

 A venit în Coreea în 2015, cu trei geamantane și 500 de dolari în buzunar. Și-a dat demisia de la firma la care lucra în București, o afacere de familie, și a riscat totul pentru a reuși în țara a cărei scriere – hangul – a învățat-o în trei ore, în perioada facultății (Ecologie și Protecția Mediului). “La început am stat într-un guest house, o cămăruță, pentru că nu am vrut să stau pe banii părinților aici și nici ca ei să-mi trimită bani lună de lună, eu dorind să reușesc aici pe picioarele mele. Am început să îmi caut locuri de muncă, pe Facebook, pe Craigslist. Primul loc de muncă a fost la o companie de trading, unde eu mă ocupam de exportul de cosmetice coreene, aici am stat doi ani de zile, apoi am lucrat la alte două companii aproximativ doi ani și în cele din urmă la Miracell”, spune Codruța Ursu.

La actuala companie, Codruța ocupă funcția de International Business / Marketing Manager, Miracell fiind o corporație specializată în celule stem umane, produce separatoare de celule stem, cosmetice cu celule stem și recent au pornit un parteneriat global cu clinicile Cellpia, pe baze de celule stem, unde sunt tratate diverse afecțiuni cu celule stem. “Mă ocup de import-export și marketing internațional. Importăm dispozitive și produse medicale din Europa și SUA și le punem la dispoziția pacienților noștri din Coreea si de asemenea, exportăm separatoarele noastre de celule stem și cosmeticele cu celule stem. Împreună cu echipele mele, dezvoltăm Cellpia Global Platform, un parteneriat de clinici Cellpia, de pe urma cărora partenerii nostril beneficiază de marketing local și international, training cu doctorii noștri specializați în terapii cu celule stem, customer database etc. Este un job foarte complex care mă ajută, mă forțează zi de zi să trec peste limitele mele și mă scoate din zona mea de confort”, spune Codruța Ursu.

Despre coreeni spune că respectă regulile și chiar dacă ei sunt foarte individualiști, tot ce fac, fac pentru familie, comunitate, societate și țară. “În Coreea te lovești de bariera culturală, lingvistică, rasială și dacă nu ești flexibil și nu vrei să te adaptezi, o să îți fie greu sau poate chiar, imposibil, dar în momentul în care ești adaptat, este o țară care îți oferă ceea ce mulți dintre noi nu avem parte: stabilitate financiară, un sistem medical bine pus la punct, oameni de calitate și manierați, siguranța pe stradă și în orice loc public”, spune Codi, după cum i se adresa chiar fondatoarea Miracell, o coreeancă prezentă la sosirea noastră la sediul companiei. În ceea ce privește businessul cu cosmetice, precum și obsesia coreenilor pentru operații estetice, aici există o piață de cosmetice de 13 miliarde de dolari, la care se adaugă o “industrie” a chirurgiei estetice de aproape 30 de miliarde de dolari, operații la care apelează inclusiv clienți din China, Japonia, Rusia.

Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 338 (15 decembrie 2019 – 15 ianuarie 2020). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: