Pe Calea Dorobanților din București, de la Piața Lahovari până la Piața Charles de Gaulle, sunt 25 de clinici de chirurgie și medicină estetică. Practic, bulevardul este un adevărat Fifth Avenue al industriei de frumusețe din România. Un estetician care a experimentat “vadul” de Dorobanți este medicul Florin Juravle. Diferența dintre clinica lui, Statera, și celelalte clinici este o altă abordare a lucrului cu pacientul. În cinci ani, de la deschiderea clinicii, cifra de afaceri a crescut de 10 ori. Totul a început în 2011.
Medicul estetician Florin Juravle mă întâmpină la recepția clinicii, care are o atmosferă caldă și prietenoasă. Mergem în cabinetul lui, unde observ, pe o masă vreo duzină de “sâni”, iar chirurgul mă invită să îi ating. “Soluție salină?”. “Nu, este silicon, cele mai moderne și mai căutate soluții pentru mărirea de sâni. Puteți să puneți mâna. Fără probleme!”, mă asigură medicul, văzând că ezit să testez naturalețea sânilor artificiali.
Începuturi grele
Anul 2010 îl prindea pe Florin Juravle la Spitalul Clinic de Urgență Floreasca, unde avea deja 10 ani de chirurgie plastică, reconstructivă și estetică în spate, sub îndrumarea profesorului Ioan Lascăr. Știa că poate susține un business propriu, dar nu și-a imaginat că începutul poate fi atât de dificil. “M-am lovit de toate piedicile posibile. De la birocrație și cozi interminabile, până la lipsa de acces la credite bancare”, își amintește chirurgul.
A început în 2011, ca PFA, apoi, cu aproximativ 20.000 de euro, și-a asigurat șase luni de activitate în zona Dorobanți și a cumpărat câteva aparate. “Făceam de toate: operam, țineam contabilitatea, mă duceam la ANAF. A fost greu, dar rezultatele încurajatoare au apărut încă de la finalul primului an de activitate independentă”, spune Florin Juravle. Chirurgul crede că perioada în care a învățat să facă totul singur i-a prins foarte bine în ceea ce avea să urmeze în business: să ajungă în top 20 chirurgi esteticieni din România, un domeniu unde și-au găsit loc mulți profesioniști, inclusiv din țări arabe sau Turcia și unde competiția este acerbă.
În acest moment, clinica Statera furnizează un pachet integrat de servicii, în care sunt incluse toate procedurile de înfrumusețare non-chirurgicală, chirurgicală, medicală și reparatorie. Activând într-o industrie cu cerere mare, în creștere, dar care nu poate garanta succesul și sustenabilitatea unei afaceri, doctorul Juravle spune că ingredientul principal în businessul lui este sinceritatea.
“Nu poți clădi o carieră de succes fără sinceritate. Trebuie să-l informezi pe pacient cu privire la toate aspectele unei intervenții și să-i spui care sunt urmările. Chirurgia estetică e o treabă alunecoasă. Te poți păcăli și ca medic, și ca pacient. Însă niciodată cel din urmă nu trebuie să sufere din cauza lipsei de sinceritate a medicului. Am renunțat la pacienți care nu înțelegeau că intervenția dorită nu este oportună. Că nu-i va ajuta, ba mai mult, le va pune viața în pericol. Ca medic estetician trebuie să ai această responsabilitate”, este convins chirurgul.
Între profit și sănătate
Florin Juravle mai spune și că frumusețea fără sănătate nu înseamnă nimic. “La capătul relației cu pacientul trebuie să existe garanția că acesta este mulțumit de rezultatele obținute, că este în siguranță și că este sănătos. Eu sunt, în primul rând, medic și abia apoi antreprenor. Dacă ajungi să vezi pacienții ca pe niște numere, ca pe niște conturi, nu ai ce să cauți în meseria asta”, mă lămurește chirurgul. Cât privește mersul afacerii, mai există piedici și probleme și după ce ai un business profitabil. Iar multe dintre aceste piedici sunt independente de competențele tale profesionale sau modul în care gestionezi afacerea.
Planurile chirurgului, pe termen mediu, includ deschiderea unei noi clinici. După 15 ani de practică în chirurgia estetică și reconstructivă și cinci de antreprenoriat, Florin Juravle este mândru de spiritul de aventură de care a dat dovadă. Și pentru faptul că a avut curajul să spună nu atunci când alții ar fi spus da, în ciuda evidențelor. “Facultatea de Medicină, din păcate, nu cultivă spiritul antreprenorial. Cei care vor să-și construiască un business propriu în domeniu trebuie să aibă mult spirit de aventură”. Și, după cum a experimentat orice om de afaceri autohton, nici România nu cultivă spiritul antreprenorial. Dar chiar și așa, profesioniștii cu inițiativă dovedesc zilnic că există business și după cozile de la Fisc.
În premieră pentru România, Code for Romania inaugurează un spațiu fizic dedicat monitorizării și înțelegerii alegerilor prezidențiale și parlamentare. „Elections…
Lockheed Martin și compania românească Sinteza S.A. au semnat astăzi o scrisoare de intenție pentru licențierea producției de electrolit negativ…
Grupul DIGI a demarat campania „Fiecare copac, o schimbare”, primul proiect de împădurire al companiei, derulat în colaborare cu Asociația…
Jason Silva este speaker, futurist, storyteller și realizator de film, dar cel mai cunoscut este pentru rolul de prezentator al…
Mai mult de un sfert (27,51%) dintre respondenții unui sondaj realizat la solicitarea Ariston România plănuiesc să achiziționeze o pompă…
Rompetrol Rafinare, companie membră a Grupului KMG International (Rompetrol), a înregistrat, în primele 9 luni din 2024, o cifră de…