Fotografia inteligentă
Reading Time: 4 minuteCând lucrezi cu milioane de imagini, sortarea, etichetarea și editarea acestora nu e simplă. Însă, din 2017, Dreamstime folosește un sistem proprietar de inteligență artificială pentru acest lucru și acum oferă aceeași tehnologie și pentru alte companii.
PhotoEye, tehnologia lansată de Dreamstime, folosește inteligența artificială pentru a ajuta companiile să găsească, să filtreze și să editeze conținut cu ajutorul instrumentelor inovatoare de evaluare și optimizare. Dreamstime, cea mai mare comunitate din lume în ceea ce privește stocul de fotografii, a dezvoltat acest AI care merge dincolo de a identifica o anumită fotografie, având în vedere că poate să unească metadatele cu contextul respectivei imagini. Astfel, se va aplica în arii multiple în cadrul procesului de trimitere a fotografiilor, de exemplu utilizatorii vor fi notificați pentru copyrightul unui logo care apare într-o fotografie.
Sistemul are capacitatea să detecteze diverse caracteristici din imagini care duc la respingerea unor imagini și folosește aceeași inteligență pentru a eticheta și a localiza fiecare fotografie. Acest nou mod de lucru de nouă generație nu doar că recunoaște un subiect dintr-o anumită fotografie, dar poate să îl pună în contextul său compozițional și comercial. Tehnologia folosește algoritmi sofisticați pentru ecranarea și optimizarea imaginilor și, în același timp, învață automat în vederea îmbunătățirii capacităților proprii.
118 milioane de imagini sunt oferite de Dreamstime către 27 de milioane de utilizatori, cea mai mare bază de clienți din lume
Ajunsă acum și la îndemâna altor companii sau organizații, PhotoEye oferă utilizatorilor filtru de conținut, detecție de drepturi de autor și logo, număr de acorduri de publicare, sugestie automată de cuvinte cheie, decupaj inteligent, instrumente de confidențialitate și scalabilitate. Toate aceste atuuri ajută foarte mult companiile care lucrează cu multe fotografii, cum sunt agențiile de publicitate, care pot astfel oferi clienților soluții mult mai bune.
Tehnologia dezvoltată de Dreamstime oferă un avantaj față de alte asemenea aplicații, pentru că se bazează pe inteligență artificială, care îi permite să învețe permanent, în urma feedbackului primit de la editorii umani de fotografii, iar acest lucru îi oferă un avantaj, deoarece se adaptează direct conținutului vizual. Acest feedback reduce numărul de falsuri pozitive semnalate în procesul de screening, ceea ce conduce la îmbunătățirea performanței aplicației.
“Inovăm constant și căutăm noi modalități de a contribui la îmbunătățirea și creșterea industriei. Inteligența artificială nu este doar cel mai recent moft tehnologic; are un real potențial în ceea ce privește modelarea viitorului aproape în fiecare aspect al vieții și are un potențial imens, mai ales în domeniul stocului de fotografii”, a spus Șerban Enache, CEO și cofondator al Dreamstime. “Noi lansăm acest instrument pentru ca și alte companii să le folosească, astfel încât acestea să poată profita de aceleași avantaje pe care le-a oferit companiei Dreamstime.”
Tehnologia, la un clic distanță
Companiile pot economisi timp prin implementarea acestei soluții avansate, ceea ce conduce și la o regândire a sarcinilor, având în vedere că oamenii care petreceau ore în șir să eticheteze fotografiile manual vor putea face altceva. Cu un proces de căutare și editare mai eficient, PhotoEye are capacitatea de a îmbunătăți campaniile și proiectele de marketing sau publicitate cu ajutorul mai multor caracteristici utile. Toate aceste motive au făcut ca două mari companii de tehnologie din top Fortune 500 cu care Dreamstime are parteneriate extinse să ia în calcul încorporarea lui PhotoEye ca un plugin pentru alte aplicații foto.
Printre funcțiile importante ale PhotoEye se numără un filtru de conținut. Tehnologia filtrează și semnalizează orice conținut media sensibil, având un motor bazat pe învățare automată, care este de opt ori mai precis în ceea ce privește filtrarea conținutului cu potențial ofensiv, inclusiv nuditatea, abuzul de substanțe și violența, comparativ cu alte instrumente de detectare, cum ar fi Google Vision. PhotoEye oferă o potrivire de 61%, spre deosebire de o potrivire de doar 20% oferită de Google Vision, conform testelor efectuate de editorii de la Dreamstime și de ingineri din domeniul Inteligenței Artificiale.
Apoi, tehnologia detectează drepturile de autor și logo-uri, indiferent de scară, astfel încât sunt evitate încălcările drepturilor de autor. Inteligența artificială PhotoEye organizează și optimizează căutările filtrate de model, prin asocierea acordurilor de publicare și prin detectarea persoanelor din conținutul vizual. Evident, instrumentul dezvoltat de Dreamstime a învățat, de asemenea, din miliarde de imagini și cuvinte cheie, oferind sugestii automate de cuvinte cheie, etichetând conținutul foto rapid și eficient, economisind timp și îmbunătățind biblioteca de imagini.
Ceea ce este demn de reținut este că PhotoEye a fost dezvoltat ținându-se cont în primul rând de confidențialitatea utilizatorilor. Tot conținutul filtrat prin PhotoEye este doar pentru PhotoEye. Imaginile și videoclipurile sunt evaluate și optimizate printr-un filtru obiectiv, întrucât orice informație colectată de instrument este anonimizată și nu poate fi urmărită – cu toate că PhotoEye este alimentat cu datele utilizatorului, utilizatorul individual nu va fi niciodată urmărit.
În era digitală în care încărcarea și găsirea de conținut sunt mai ușoare ca niciodată, Dreamstime se străduiește să ofere soluții inovatoare și ușor de utilizat pentru a face conținutul utilizatorilor să iasă în evidență. Cei care doresc să pună PhotoEye la treabă pot accesa site-ul Dreamstime pentru o demonstrație live gratuită.
Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 339 (20 ianuarie – 17 februarie 2020). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz