Fotbalul 2.0 – De la Liga I la Liga Campionilor in online
Reading Time: 2 minuteSe spune ca la politica si la fotbal se pricepe oricine. Cand vine vorba despre sportul cu balonul rotund, romanul este mare consumator, atat in fata televizorului, cat si in online. Transmisiuni ale meciurilor, talk-show-uri, homepage-uri ale site-urilor de specialitate, pagini de Facebook. Tot ce tine de fotbal inregistreaza cifre impresionante.
Folosind Zelist Industries si fbMonitor, am analizat cele 14 echipe din Liga I dar si cele 8 formatii care au ramas in cursa pentru trofeele Europa League si UEFA Champions’ League. La o prima vedere, putem spune ca cea mai populara echipa din Romania, FC Steaua Bucuresti, are 1.8 miloane de fani pe Facebook, echivalentul a 21% din numarul total al utilizatorilor retelei de socializare in Romania.
Anul trecut, despre cele 14 echipe din Liga I s-a scris de 3 ori mai mult decat despre 32 din cele mai importante banci din tara.
Cand vine vorba de fotbalul din strainatate, Real Madrid are mai multi fani din Romania pe Facebook decat Dinamo Bucuresti. Din randul semifinalistelor Europa League, Liverpool este cea mai apreciata echipa de catre romani, cu 185.000 de like-uri primite din tara noastra, de doua ori mai mult decat au strans la un loc Sahtior Donetk, Villareal si Sevilla.
Desi a fost eliminata din Liga Campionilor, FC Barcelona ramane cea mai iubita echipa straina de fotbal din Romania. 740.000 de utilizatori de Facebook din tara noastra sunt fani ai campioanei Spaniei.
Mai multe infografice puteti regasi aici.
Despre Zelist Industries
Zelist Industries este un tool care ofera overview-uri pentru peste 100 de industrii din Romania. Cu ajutorul Industries, utilizatorii pot vedea ce spun jucatorii, ce fac firmele, care sunt principalii publisheri pe fiecare industrie, care sunt stirile specifice de pe prima pagina si ce se scrie despre cei mai influenti oameni din domenii.. Platforma poate fi accesata pe zelist.ro/industries.
Despre fbMonitor
Platforma fbMonitor ofera companiilor posibilitatea de a determina care este eficienta demersurilor de comunicare in cadrul paginii proprii de Facebook, prezentand intr-un mod structurat metricele care reflecta eficienta comunicarii, atat in mod absolut, cat si prin raportare la concurenta sau la o perioada aterioara. Detalii, pe zelist.ro/fb.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz