Ford a prezentat modelul full electric Puma Gen-E, care este asamblat la uzina companiei din Craiova, folosind propulsorul electric produs la fabrica din Halewood, Marea Britanie.
Ford produce modelul Puma la Craiova din octombrie 2019, iar acum aduce aici și producția versiunii electrice a acestuia. În primăvara acestui an, Ford Otosan Romania, subsidiară a grupului turc Ford Otosan AȘ, a încheiat un contract de credit în valoare de 435 de milioane de euro pentru finanțarea producției noilor modele la uzina de la Craiova, printre care și Puma Gen-E. Uzina Ford-Otosan din Craiova a produs în primele zece luni ale anului 207.000 de automobile.
Motorul electric folosit de Puma Gen-E oferă o autonomie la drum lung de până la 376 km cu bateria încărcată complet, iar în oraș Ford spune că autonomia poate ajunge și la 523 km. Încărcarea 10-80% durează 23 de minute, iar mașina accelerează de la 0 la 100 km/h în 8 secunde.
Spațiul de depozitare MegaBox al portbagajului Puma a fost îmbunătățit pentru a deveni GigaBox, oferind până la 574 de litri de spațiu pentru bagaje cu scaunele din spate la locul lor. Mai mult, cum motorul electric este mult mai compact, mașina are și sub capota din față un spațiu de 43 de litri pentru depozitare.
„Puma este o poveste de succes, iubită pentru designul său sportiv și caracteristicile de conducere combinate cu caracterul practic unic și spațiul de stocare de vârf din clasă. Puma Gen-E este cel mai model Puma al nostru din istorie, cu cea mai distractivă experiență de condus de până acum, combinată cu un motor electric incredibil de eficient din punct de vedere energetic.”
Jon Williams, general manager Ford Blue și Model e, Europa
Designul exterior surprinde spiritul ultimei generații Puma cu elemente distinctive care îi conferă personalitate modelului electric și îl fac mai aerodinamic. Grila față a fost înlocuită cu un „scut” inspirat de la SUV-ul electric Ford Mustang Mach-E. Spoilerul spate sportiv și designul jantelor din aliaj ajută și ele la un coeficient aerodinamic mai bun pentru noua Puma electrică.
La interior, șoferul are acces la două ecrane de înaltă definiție, unul în spatele volanului, în locul panoului de instrumente, și celălalt în dreapta, pentru a controla totul cât mai simplu. Sistemul de infotainment SYNC 4 de la Ford are navigație conectată la cloud, cu Apple CarPlay wireless și Android Auto, ceea ce înseamnă accesul la aplicații și sincronizarea informațiilor între smartphone-uri și mașină fără a utiliza cabluri. Alexa Built-in permite șoferilor să folosească comenzi vocale pentru a afla când restaurantul lor preferat este deschis sau pentru a adăuga articole la lista de cumpărături.
Noua consolă centrală înălțată oferă spațiu de depozitare suficient și mașina oeră încărcarea wireless a telefonului.
Puma Gen-E beneficiază de un schimbător de viteze electronic simplificat în spatele volanului, care permite comutarea între drive, neutru și marșarier cu vârful degetelor. Conducerea cu o singură pedală ajută mai ales prin traficul citadin, indiferent de care dintre cele patru moduri de condus disponibile.
Folosind funcțiile Intelligent Adaptive Cruise Control, Stop & Go și Lane Centring, accelerarea și frânarea sunt mai line și mai naturale. Predictive Speed Assist poate fi folosit pentru a regla viteza de croazieră pentru curbele de pe drum, sensuri giratorii și la intrarea sau la ieșirea pe autostrăzi. În oraș, sistemul de camere oferă vedere la 360 de grade.
Tehnologia opțională Dynamic Matrix LED pentru faruri folosește Predictive Dynamic Bending Light pentru a monitoriza drumul din față și pentru a lumina mai intens unde este nevoie.
Noul Ford Puma Gen-E este disponibil pentru comandă începând de astăzi, cu livrări începând din primăvara anului 2025, prețurile pornind de la 23.900 de euro (TVA inclus) pentru varianta Select, respectiv de la 27.100 de euro pentru varianta Premium.
Asociația Analiștilor Financiar-Bancari din România (AAFBR) a ales un nou Consiliu Director pentru un mandat de doi ani, respectiv până…
Ioana Zamfir, CCO al MRM România, este singura reprezentantă a României în recent anunțatul Grand Jury al Gerety Awards 2025,…
Violența împotriva femeilor rămâne o problemă majoră în România, reflectată de statistici alarmante. În 2022, au fost raportate peste 26.000…
Cel mai recent studiu realizat de Reveal Marketing Research a analizat atitudinile și preferințele românilor referitoare la produsele în ediție limitată de Crăciun, evaluând factori…
În 2024, românii au preferat să își facă mai des cumpărăturile casnice online, comenzile de la supermarket crescând cu 40%…
Vernisajul Vinului, unul dintre cele mai așteptate evenimente atât de către profesioniștii din domeniu, cât și de către publicul larg,…