Footshop: De la vis la o companie listată la Bursă
Reading Time: 3 minuteCum a ajuns Footshop, de la un depozit cu 50 de perechi de sneakerși, la un lider regional care oferă colecții exclusive pentru milioane de oameni din toate colțurile lumii
De la visul unui băiat la o companie listată la bursă, recunoscută la nivel global și un suporter al manifestărilor urbane de prestigiu sau de nișă. Când Peter Hajduček avea doar 11 ani, și-a cumpărat cu toate economiile sale o pereche de sneakers Osiris D3. Deja era pasionat de skateboard și grafitti de 2 ani. A început să se familiarizeze cu webdesign-ul lucrând cu clubul de skate local. În curând, avea să organizeze zeci de concerte de hip hop.
În 2008, s-a mutat la Praga pentru studii de online marketing. În 2011, din toată experiența acumulată, și-a combinat pasiunile, înființând Footshop – o companie care nu comercializa doar încălțăminte sport, ci și creativitate și stil de viață urban promovand ideea de a vinde lifestyle, nu doar încălțăminte de skateboard, așa că au fost adăugate în portofoliu branduri ca Adidas, Nike, Asics și multe altele.
În 2015 avea loc un salt spectaculos în universul magazinelor premium de articole sport, deoarece Footshop devenea parte din familia adidas Consortium, astfel căpătând acces la colecții limitate Adidas, inclusiv YEEZY by Kanye West. Vans, Reebok, Puma și multe alte branduri continuă să ofere distribuția globală pentru Footshop pentru colecții capsulă sau de sezon.
Dincolo de aspectul comercial, Footshop colaborează atât cu artiști locali din țările în care e prezent, cât și cu lideri globali de streetwear, pentru crearea unor evenimente urbane de excepție, de la expoziții de artă la festivaluri de muzică. Dar susținerea unui stil de viață nu se oprește la fashion și artă, ci înseamnă responsabilitate socială. Footshop militează pentru libertatea de exprimare, comunitatea LGBTQA+, sustenabilitate pe scară largă și respect față de oameni și mediu. Crescând într-o cultură urbană, Peter a continuat să susțină talentul în numeroase domenii și genuri. Parte din profitul companiei se întoarce întotdeauna în comunitate, pentru a descoperi și crește viitoare legende.
Iată, pas cu pas, cum a ajuns Footshop de la un depozit cu 50 de perechi de sneakerși la un lider regional care oferă colecții exclusive pentru milioane de clienți mulțumiți.
2011 – un om, 50 de perechi de sneakerși, un vis, urmând ca in 2013 – un depozit spațios, care avea și rol de birou. O echipă care încerca să determine furnizorii să acorde acces la colecții exclusive, nu doar articole de serie.
2014 – se deschide magazinul fizic din Praga, care prezintă triumfal o colecție de Vans pictați manual și colecția extravagantă adidas by Jeremy Scott. În vârtejul emoțiilor, nimeni nu se gândește că un magazin are nevoie de casă de marcat și casier. În îmbulzeala primului val de clienți, dispar cinci perechi de pantofi.
2015 – după numeroase negocieri și întâlniri, Footshop devine parte din adidas Consortium, privilegiu deținut doar de câteva magazine din întreaga lume. Prima colaborare care se acordă noului partener este colecția adidas Ultra Boost Uncaged X HYPERBEAST. În decembrie, Footshop primește undă verde pentru distribuția faimoasei linii Yeezy. În același an, au loc primele evenimente culturale organizate de Footshop: workshopuri, expoziții, concert în aer liber.
2016 – Mutarea celor 25 de angajați în birouri adevărate, acumularea de noi branduri de top în portofoliu, numeroase evenimente culturale, prima linie vestimentară proprie și deschiderea celui de-al doilea magazin fizic la Bratislava.
2017 – Magazinul începe să intre în circuitul internațional de evenimente și festivaluri, colaborează cu artiști și branduri celebre pentru crearea de noi linii vestimentare proprii.
2018 – Prima colecție sustenabilă ZERO WASTE, urmată de participări la festivaluri internaționale de fashion, artă și cultură. Se dechide cel de-al treilea magazin în Budapesta.
2019 – Continuă implicarea socială odată cu lansarea colecției Tolerance și transformarea depozitului central într-un showroom. Se deschide un nou magazin în Cehia și se organizează evenimente stradale sau în spații neconvenționale atât în locații celebre, cât și în orașe mici. În același an, se lansează magazinul din București printr-un eveniment la care participă rapperi, artiști și influenceri români.
2020 – Anul pandemiei cu restricțiile de rigoare îndeamnă la un discurs de compasiune, evenimente cu mesaj, dar și aducerea în portofoliu a unor branduri premium exclusive și exclusiviste.
2021 – Cel mai bun an financiar de până acum și achiziția competitorului local Queens.
2023 – Footshop intră într-o nouă eră, fiind listat la Bursă. Portofoliul său se extinde semnificativ. Se lansează aplicația de mobil, pentru o experiență cât mai plăcută cu magazinul.
Viitor – magazinul început cu 50 de perechi de pantofi este și va deveni tot mai mult un hub internațonal, cu colecții exclusive, experiențe culturale și inițiative sociale din ce în ce mai ample și de impact.
Footshop.ro este astăzi o destinație de top pentru pasionații de sneakers și modă. Cu o gamă atent selecționată de încălțăminte, îmbrăcăminte și accesorii de la branduri de top, Footshop.ro este angajată să aducă cele mai recente tendințe și stiluri clienților săi.
Descoperă-ti stilul unic la Footshop.ro și in magazinul Footshop de pe Str. Ion Câmpineanu nr. 10, București.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz