Followership-ul creste implicarea angajatilor
Reading Time: 2 minuteProgramul Followership, impreuna cu managementul organizatiei, poate dubla nivelul real de implicare al angajatilor, estimeaza Qipa, companie de training și coaching cu abordare neconventionala.
Followership-ul are la baza identificarea effective followerilor (circa 30% din echipa), acele persoane care inteleg și iși asuma directia, care pot fi puntea de legatura dintre manager și restul echipei și care, la rândul lor, vor fi urmati de catre colegi in atingerea obiectivelor comune. Identificarea cu succes a acestor effective followeri il degreveaza pe manager de munca operationala și crește eficienta echipei, intrucât followerii vor crea un mediu propice implicarii totale a restului de angajati in proiectele companiei.
Potrivit studiilor, nivelul de implicare al angajatilor este in prezent de numai 20-30%, cu o tendinta de scadere.
Estimarea impactului acestui program de leadership are la baza experienta Votive LLP UK, compania partenera din Marea Britanie, precum și analizele interne realizate pe baza feedback-ului primit de la clienti – multinationale din IT&C, telecomunicatii, automotive și retail – pentru care Qipa a implementat acest program in ultimii doi ani, arata compania, intr-un comunicat de presa.
Programul adaptat pietei locale raspunde unor nevoi precum nivel de implicare scazut, rezultate slabe, in pofida potentialului ridicat, lucru in echipa deficitar, dar și management implicat prea mult in operational.
Provocarea generatiei millenials
“Managerii din România sunt, in continuare, mult prea ancorati in operational, in defavoarea rolului primordial de management. Astfel, aceștia intâmpina dificultati in a se pozitiona in fata angajatilor și a facilita lucrul in echipa, pe baza unor obiective comune asumate de fiecare membru. In cele din urma, relatiile deficitare dintre manageri și echipa lor determina un nivel scazut de implicare reala a angajatilor, mai ales in contextul generatiei millenials in mediul de business, un profil de angajat care nu are ca reper ierarhia sau vârsta”, explica Ioana Pielescu (foto), Managing Partner Qipa.
Qipa estimeaza ca, in prezent, ponderea programelor de leadership in bugetele de training ale companiilor este dedoar 15-20%, in conditiile in care relatia management-echipa reprezinta un vector important de performanta la nivelul organizatiei.
Totodata, tendinta pe piata programelor de leadership din România este ca acestea sa se adreseze nivelului de top management, deși ar avea impact major dacaar fi aplicate intregii organizatii.
“Inca suntem tributari <claselor sociale> din business, solicitarile companiilor in ceea ce privește programele de training variind in functie de nivelurile ierarhice. Companiile trebuie sa inteleaga necesitatea unei abordari la nivel de intreg atunci când vine vorba de programele de dezvoltare, o abordare care sa alinieze intreg personalul (de la top management la angajati) la obiectivele comune ale organizatiei și care sa genereze rezultate de business mai bune”, mai spune Ioana Pielescu.
Followership-ul este un program care se aplica la nivelul intregii companii, pe module diferite in functie de ierarhie, punând accent pe echipa și, in același timp, urmarind pozitionarea corecta dintre manager și subalterni. Programul este implementat de consultanti seniori, cu experienta directa de top management și dezvoltare de business și reprezinta o noua metoda de lucru cu angajatii și managementul.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz