Florin Talpes te invata cum sa te extinzi la nivel international
Reading Time: 2 minute<p> Florin Talpes, fondatorul BitDefender, prezent la Zilele Biz, e de parere ca sansa antreprenorilor romani de a se extinde pe o piata mai dezvoltata sta in focalizarea pe nisa pe care o cunosc cel mai bine.</p> <p> </p> <p> Potrivit antreprenorului, mirajul Silicon Valley creeaza false asteptari, iar tinerii antreprenori treuie sa se uite la propria specializare pentru a sti spre ce nisa trebuie sa se orienteze. "Cel mai bine e sa te uiti la istoria ta, sa pleci de la zona in care ai know-how. E o regula a matematicienilor, conform careia odata la zece ani trebuie sa schimbi domeniul, insa vorbim despre domeniul de matematica; la baza folosesc aceeasi specializare", explica Talpes. Antreprenorul atrage atentia asupra faptului ca firmele romanesti dezvoltate pe mai multe niveluri au tendinta de a ataca pietele dezvoltate pe toate segmentele, insa pentru a putea fi competitive, este nevoie ca de focalizare pe nisa in care compania este cu adevarat competitiva.</p> <p> </p> <p> De asemenea, Talpes e de parere ca intre Romania si pietele vest-europene exista un decalaj de pana la zece ani, iar oamenii de afaceri romani pot invata urmarind pietele mai dezvoltate, dar similare din punct de vedere a culturii. In acest sens, CEO-ul BitDefender a optat pentru accelerarea procesului de inovare, pe fondul unui comportament unitar al companiilor tehnologice din Vestul Europe si din SUA.</p> <p> </p> <p> Totusi, antreprenorii romani s-ar putea lovi de un adevarat zid cultural, in cazul in care ar tinti extinderea i state foarte dezvoltate, cu piete mature. " Intre Romania si Cehia e un decalaj de 7-8 ani. Piata maghiara era cu 4-5 ani in fata. Piata poloneza e la 3-4 ani distanta. Daca incerci sa inveti de la o piata foarte matura, s-ar putea sa nu poti aplica lectiile in propria piata, intrucat in regiuni precum SUA, vestul Europei sau unele piete asiatice, evolutiile sunt total diferite", a completat el.</p> <p> </p> <p> Pe fondul unor culturi diferite, solutiile gasite de companii pentru a atrage clienti difera de la o piata dezvoltata la una in curs de dezvoltare. " Piata romaneasca a inceput cu lipsa de respect a proprietatii intelectuale. Sistemul comunist ne-a format astfel, nu puteai importa tehnologie, asa ca ea se copia. De aceea suntem caracterizati de o rata foarte mare de piraterie. Insa in zona software, pirateria a fost inlocuita de zona free. Sunt companii care au creat produse specifice pentru piete gen Romania sau China. E un model freemium, pe piete care evolueaza total diferit. In timp, trebuie sa ii aduci pe consumatori spre produsul platit", explica Talpes. </p>
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz