Antreprenori

Fish to Door: Are balta pește și fructe de mare de 2 mil. euro

Reading Time: 3 minute

Cu o investiție de 80.000 de euro, antreprenorul Paul Nicolau, cunoscut pentru Taverna Racilor și prima piață de pește din București, a lansat în plină pandemie Fish to Door, un magazin online de pește și fructe de mare.

Acesta s-a bucurat cu rapiditate de succes în rândul românilor tot mai interesați de un stil de viață sănătos: în primul an a înregistrat mai bine de 23.000 de comenzi și venituri de peste un milion de euro.

În perioada de pandemie, un număr tot mai mare de români au adoptat un stil de viață mai sănătos și au renunțat la preparatele de tip fast-food în favoarea celor din pește și fructe de mare, tendință care a ajutat din plin la succesul rapid înregistrat de Fish to Door, un magazin online fondat în urmă cu un an de antreprenorul Paul Nicolau, în urma unei investiții de 80.000 de euro.

Chiar dacă lansarea magazinului online a avut loc în plină criză de sănătate publică, când restaurantele și taver­nele au fost mai mult închise, în primul an de activitate platforma Fish to Door a înregistrat mai bine de 23.000 de comenzi, care au generat o cifră de afaceri de peste un milion de euro.

Consumul de pește crește și în România de la an la an, pe măsură ce numărul românilor care fie adoptă o dietă sănătoasă, fie revin în țară și doresc să continue să mănânce aceleași produse cu care s-au obișnuit în perioada petrecută în țări precum Italia sau Spania, unde consumul de pește și fructe de mare este obișnuit, este în plină ascensiune. Dar, indiferent de motivele românilor, rezultatele magazinului online nu au întârziat să apară.

Paul Nicolau

„A fost un real succes încă din prima zi”, spune Paul Nicolau, fondatorul platformei Fish to Door, care este cunoscut și pentru deschiderea lanțului de restaurante ­Taverna Racilor. „Momentul nu a fost neapărat unul ales, să lansez în pandemie, ci așa s-a întâmplat. Provocarea a fost în managementul acestui nou business, deoarece veneau foarte multe comenzi și trebuia să le facem față. Am optimizat foarte bine tot procesul de la primirea comenzii, astfel că în acest moment sunt necesari doar cinci angajați”, continuă Paul Nicolau.

Ideea din spatele magazinului online cu pește și fructe de mare a luat naștere din dorința antreprenorului de a oferi românilor preparate de calitate la prețuri mici și, nefiind mulțumit cu ideea importului și a listării în marile magazine, Paul Nicolau și-a dorit să aducă produsele direct la consumatorul final acasă. Cumpărătorii care plasează o comandă în magazinul online al antreprenorului primesc produsele, ambalate în cutii termoizolante, în cel mult 48 de ore.

La un an de la deschiderea platformei online, antreprenorul a decis să lanseze și un abonament în valoare de 10 lei pe lună, prin care clienții beneficiază de o reducere de 25% la toate achizițiile. Ideea fondatorului Fish to Door a fost extrem de populară în rândul gurmanzilor, magazinul reușind să adune în timp scurt mai bine de 4.000 de abonați care au achiziționat din cele peste 100 de produse listate în magazinul online.

„De departe creveții sunt în topul preferințelor românilor. Românul este deschis la nou, la un mod de viață sănătos printr-o alimentație corectă. Se cunosc beneficiile consumului de pește și fructe de mare, piața cunoscând o creștere de la an la an. De la fructele de mare de larg consum, clienții încep să aibă cerințe din ce în ce mai exotice: homari, picioare de crab de Alaska, scoici Saint-Jacques.”, spune antreprenorul.

Dacă pentru anul acesta antreprenorul vizează venituri de peste două milioane de euro și trecerea pragului de 8.000 de abonați, din 2022 Nicolau plănuiește lansarea conceptului și în alte țări din Europa.

După ce a lansat o piață de pește în interiorul Pieței Obor, pe agenda lui Nicolau se află extinderea conceptului în mai multe zone din București și deschiderea unor piețe de pește concept similare, unde clienții pot alege peștele proaspăt care este gătit ulterior la fața locului. Antreprenorul a achiziționat deja două pescadoare în Marea Neagră și urmează să achiziționeze altele, iar în prezent lucrează la dezvoltarea primei burse de pește din România.

Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 356 (16 septembrie – 15 octombrie 2021). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.

Ovidiu Neagoe

Recent Posts

Telefoanele chiar ascultă conversațiile noastre? Mitul explicat de specialiști

Când prietenii se adună și vorbesc despre un anumit subiect, de multe ori descoperă că, la scurt timp după ce…

7 ore ago

O nouă ediție de Titluri de Stat TEZAUR cu dobânzi de 7%, disponibilă de luni

Începând de luni, 4 noiembrie, românii pot investi în titluri de stat TEZAUR cu maturități de 1,3 sau 5 ani,…

7 ore ago

Libra Internet Bank a lansat Live FX, o platformă pentru schimburi valutare non-stop

Libra Internet Bank oferă clienților business posibilitatea de a efectua schimburi multi-valutare în timp real, prin intermediul platformei Live FX,…

9 ore ago

Genesis Property a primit calificativul „Green Star”, în urma evaluării performanței factorilor ESG

Genesis Property, unul dintre cei mai importanți proprietari de clădiri de birouri din România, a devenit în 2024 prima companie…

10 ore ago

Mobilitatea pe două roți, încotro? Discuții la București cu Bolt, I’Velo, Splash și Lime

Săptămâna viitoare Bucureștiul va fi gazda celei de-a 4 a întâlniri de lucru din cadrul parteneriatului interregional al proiectului european…

10 ore ago

Hesburger deschide al cincilea restaurant din România, la Băneasa Shopping City

Hesburger, cel mai mare lanț fast-food din Finlanda și un brand renumit în toată Europa, a deschis un nou restaurant,…

10 ore ago