Fintech-ul Leanpay a atras în mai puțin de un an 100 de comercianți parteneri pentru soluția sa Buy Now Pay Later
Reading Time: 3 minuteLeanpay, unul din cei mai importanți furnizori de servicii Buy Now Pay Later 3.0 (BNPL) din Europa Centrală și de Est, prezent în România din luna mai anul trecut, după o investiție de 1 milion de euro, a atras un portofoliu de 100 comercianți online și offline.
Aceștia au raportat o creștere medie de 35% a valorii coșului de cumpărturi după implementarea soluției Verfică limita, serviciu dezvoltat și adaptat de Leanpay pentru piața din România, prin care utilizatorii finali au opțiunea de a afla, în avans, ce sumă pot accesa în mai puțin de 1 minut.
Leanpay România este parte din Grupul Leanpay, activ din 2018 și fondat de Miša Živić – CEO, Janko Medja – CBO și Tilen Zugwitz – CFO, ce oferă soluții de plată în rate pentru comercianți și consumatori, având peste 100 de mii de utilizatori finali, credite de consum emise în valoare de peste 170 milioane de euro și circa 800 de comercianți parteneri.
Leanpay România a început să opereze pe piața locală în mai 2023, iar până în aprilie 2024, compania a atras în portofoliu 100 de comercianți online și offline, din domenii precum IT&C, mobilier, optică, articole sportive, cât și cursuri de recalificare în zona de IT. Majoritatea businessurilor care au integrat Leanpay au cifre de afaceri de peste 10 milioane euro și au raportat o evoluție medie de circa 35% a coșului, după implementarea soluției BNPL.
”Leanpay este pionier în dezvoltarea unei soluții BNPL 3.0 cuprinzătoare, iar eficiența s-a resimițit imediat în vânzările partenerilor noștri. Plata în rate la comercianți este disponibilă utilizând un flux complet digital, rapid, simplu și transparent, responsabil față de client. În mai puțin de 1 an pe piața din România am ajuns deja la un portofoliu impresionant, care numără nume reprezentative pentru retail-ul online și offline, de la Flanco, la PC Garage, iStyle, Lensa, Rombiz, Bose, Staer, Klap.ro, GoIT, Premium Store.”
Vlad Răduțu, Country Manager Leanpay România
Potrivit Country Manager-ului Leanpay România, compania are ca obiectiv atragerea a până la 500 de comercianți parteneri la finalul lui 2024. Leanpay România a contribuit semnificativ și la evoluția volumului de credite acordate de grupul Leanpay în ultimul an, care s-a ridicat, per total la 170 milioane euro.
25.000 de clienți finali au interacționat cu serviciile Leanpay în primele 9 luni
În ceea ce privește utilizatorii care au folosit seviciile Leanpay România, peste 25.000 au accesat serviciul Verifică limita, iar cei care au ales să cumpere în rate cu Leanpay au raportat o plată medie la comercianții parteneri de 5000 de lei, achitată în 28 de rate.
”Primul trimestru al anului 2024 a început în forță pentru noi, atât în ceea ce privește rata de adopție în rândul comercianților, dar și a opțiunii de creditare pentru utilizatori. Primele trei luni ale anului au generat mai bine de 30% din totalul creditelor acordate de când am demarat activitatea în România. Este un indicator important care ne arată în primul rând că diferențiatorii soluției Leanpay sunt eficienți în rândul românilor. Mă refer aici în special la opțiunea de a afla, în avans, ce sumă pot accesa în mai puțin de 1 minut, prin serviciul Verifică limita. Astfel, înainte de achiziția finală, clienții au posibilitatea de a estima, într-un mod transparent, ce buget lunar pot aloca pentru achiziționarea produselor dorite. În plus, un client nou poate accesa o achiziție în rate în mai puțin de 5 minute, completând câțiva pași simpli, iar un client deja înregistrat în sistem poate accesa o nouă achiziție în rate fixe în mai puțin de 30 de secunde”, explică Vlad Răduțu.
Leanpay România face parte din Grupul Leanpay, deținut și coordonat de fondatorii Miša Živić, Janko Medja și Tilen Zugwitz, o echipă cu experiență vastă în antreprenoriat, management și servicii bancare. Leanpay este lider de piață al soluțiilor BNPL din Slovenia, cu o cota de piata estimată la peste 30%, fiind primul jucător care a implementat cu succes modelul BNPL 3.0: flux de cumpărare centrat pe experiența clientului, online sau direct în magazin, în același timp utilizând un model de creditare responsabil, prin verificarea cuprinzătoare a bonității utilizatorilor.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz