Nespresso va avea o amprentă de carbon neutră până în 2022
Reading Time: 6 minuteDe astăzi, Nespresso își ia angajamentul ca până în 2022 orice ceașcă de cafea Nespresso, atât din gama pentru acasă, cât și din gama profesională, să aibă o amprentă de carbon neutră. Acest nou obiectiv ambițios vine să completeze acțiunile pe care Nespresso le-a întreprins în ultimii 10 ani pentru a-și reduce emisiile de carbon și a le compensa pe cele rămase prin reîmpăduriri.
„Schimbările climatice sunt parte din realitatea pe care o trăim, iar viitorul depinde de accelerarea și lărgirea obiectivelor de sustenabilitate. Astfel, ne luăm angajamentul de a ne intensifica eforturile în așa fel încât să reușim ca nu mai târziu de 2022 să le oferim consumatorilor posibilitatea de a savura o cafea excepțională, cu o amprentă de carbon neutră. O cafea realizată folosind cele mai bune și mai rare boabe de cafea, obținute în mod sustenabil. Cred sincer că, atât afacerea noastră cât și industria cafelei, pot fi forțe ale binelui în ceea ce privește acest subiect urgent şi important”, a spus Guillaume Le Cunff, CEO Nespresso.
Compania și-a atins obiectivul de a neutraliza amprenta de carbon generată de procesele operaționale (categoriile 1 şi 2) încă din 2017, iar acum își îndreaptă eforturile către neutralizarea emisiilor de carbon care apar ca urmare a operațiunilor logistice și în ciclul de viață al produselor (categoria 3).
Pentru a neutraliza integral emisiile de carbon, Nespresso va accelera următoarele inițiative: va reduce şi mai mult emisiile de carbon, va reîmpăduri zone extinse în cadrul plantaţiilor de cafea și în împrejurimile acestora și va finanța și susține deopotrivă proiecte de înaltă calitate în ceea ce priveşte compensarea emisiilor de carbon.
Reducerea emisiilor de carbon
Un element esențial în viziunea Nespresso este eliminarea emisiilor de carbon din întreg lanțul operaţional. Acțiunile imediate în acest sens includ:
- Folosirea energiei sustenabile în cadrul tuturor operaţiunilor, cu ambiţia de a utiliza energie regenerabilă în proporţie de 100% în toate magazinele Nespresso şi creșterea proporției în care este folosit biogazul în procesele de producție
- Îmbunătățirea circularității produselor Nespresso și a ambalajelor acestora: folosirea plasticului reciclat în fabricarea espressoarelor Nespresso și a aluminiului reciclat, sau a aluminiului virgin obținut prin procese cu emisii de carbon reduse, în producerea capsulelor de cafea.
Plantarea copacilor în cadrul plantaţiilor de cafea și în împrejurimile acestora
- Copacii oferă cea mai eficientă metodă de absorbție a carbonului din atmosferă și totodată o modalitate de a investi în protejarea mediului înconjurător și de a construi un sistem regenerabil de agricultură. Plantarea copacilor poate oferi umbra necesară pentru a îmbunătăți calitatea și cantitatea recoltelor de cafea. Rădăcinile copacilor protejează solul de eroziuni și alunecări de teren și ajută la regenerarea acestuia. Cu ajutorul partenerilor de la PUR Projet, Nespresso va tripla numărul copacilor plantați în țările producătoare de cafea cum sunt Columbia, Guatemala, Etiopia și Costa Rica.
Accelerarea acțiunilor care au un impact pozitiv imediat (iniţiative de compensare exterioare)
- Nespresso va investi în proiecte menite să susțină conservarea și restaurarea pădurilor precum și proiecte prin care comunitățile de fermieri vor implementa soluţii energetice sustenabile și regenerabile.
Acest angajament de a neutraliza integral amprenta de carbon face parte dintr-o ambiţie mai mare pentru sustenabilitate ce va fi comunicată în viitorul apropiat: aceea de a proteja cafeaua de cea mai înaltă calitate, de a construi un sistem rezistent și sustenabil pentru agricultura cafelei și de a le oferi fermierilor premisele unui mod de viață sustenabil, ca parte dintr-un model de afaceri circular.
Noi ținte pentru Nespresso
Într-o scrisoare către clienți, Guillaume Le Cunff, CEO Nespresso mai spune că „în 2014 ne-am propus câteva obiective ambițioase, care vor fi atinse integral până la finalul acestui an: toată cafeaua noastră va proveni din surse sustenabile, operațiunile noastre vor avea o amprentă de carbon neutră și peste 90% dintre clienții noștri vor putea recicla foarte uşor capsulele de cafea utilizate. Şi, deşi toate acestea pot fi considerate deja un progres uimitor, eu le consider mai degrabă premisele unor noi ambiţii, mai mari şi mai îndrăzneţe.”
Oficialul companiei mai spune că există în continuare polemici legate de cafeaua ambalată în porții individuale. Trebuie amintit că sistemul cafelei porționate le oferă iubitorilor de cafea posibilitatea de a prepara băutura preferată utilizând exact cantitatea de resurse necesare (cafea, apă, energie electrică), fără nicio risipă. Este însă important ca fiecare porţie de cafea să fie ambalată în aşa fel încât cafeaua să îşi păstreze prospețimea și calităţile. Dar este încă şi mai importantă modalitatea prin care sunt gestionate aceste ambalaje şi le este asigurată circularitatea – reducând risipa, refolosind și reciclând.
Noi angajamente pe care Nespresso și le asumă se referă la impactul pozitiv asupra mediului înconjurător și asupra fermierilor de cafea cu care colaborează. Noua realitate determină compania să își amplifice eforturile, în aşa fel încât să atingă în cel mult 2 ani ceea ce, mai demult, și-au propus să realizeze într-un deceniu:
- În primul rând, Nespresso își angajamentul să își intensifice toate acțiunile pentru a reduce, a refolosi și a recicla resursele. Anul acesta au lansat deja primele capsule de cafea realizate cu aluminiu reciclat, ca o completare firească a sistemelor deja implementate pentru colectarea şi reciclarea capsulelor de cafea utilizate.
- În al doilea rând, un alt angajament se referă la faptul ca, până în 2022, orice ceașcă de cafea Nespresso să aibă o amprentă de carbon neutră.
- Al treilea angajament asumat este asigurarea de venituri stabile şi relevante fermierilor de cafea. Compania a construit cu fermierii de cafea parteneriate stabile şi îndelungate, care se întind pe mai mult de 20 de ani, plătind preţuri premium pentru cafeaua verde, instruindu-i și sprijinindu-i să utilizeze practici de agricultură durabilă. Împreună cu partenerii de Fairtrade, Nespresso va lucra pentru a mări procentul de cafele certificate, reducând riscurile generate de impredictibilitatea evoluțiilor economice și protejând astfel comunitățile de fermieri cu care colaborează.
Cat de mult investește Nespresso în acest plan de acțiuni pentru sustenabilitate?
Sustenabilitatea a fost în centrul afacerii Nespresso de mai bine de 20 de ani, iar compania este hotărâtă să investească timpul și resursele necesare pentru a-și ține promisiunile făcute.
În 2014, s-a decis un buget de 500 de milioane CHF pentru strategia de sustenabilitate pana în 2020. Acum vor investi pentru început în inovații care să ajute Nespresso să reducă amprenta de carbon și programe de compensare a emisiilor rămase. Acestea vor include plantarea a 3 milioane copaci din 2020 până în 2022 și alți 1,65 milioane de copaci anual, dupa 2022.
Ce este un model de afaceri circular?
Un model de afaceri circular urmărește eliminarea risipei, văzând resurse în materialele ajunse la finalul duratei lor de viață. Este un process regenerativ. Printre acțiunile care fac parte din strategia de sustenabilitate a Nespresso se numără:
- Anul acesta au lansat prima capsula de cafea din lume realizată în proporție de 80% cu aluminiu reciclat și până în 2021 toate capsulele de cafea vor fi realizate în acest fel.
- Din 2014 până în prezent au investit 185 milioane CHF în infrastructura de reciclare la nivel global, cu peste 100.000 puncte de colectare a capsulelor de cafea, în 57 de țări.
- Din 2015 au lansat proiectul “Second life” prin care crează produse noi din capsule Nespresso reciclate. Inventează în acest fel noi modalități prin care să încurajeze clienții să recicleze. Până acum au lansat bricege Victorinox din capsule reciclate, pixuri Caran d’Ache și biciclete Velosophy.
- Până la finalul lui 2022 reducerea emisiilor de carbon în operațiunile companiei va reprezenta 5% din totalul planului de a deveni neutri în ceea ce privește amprenta de carbon. Acțiunile interne vor reprezenta 25%, iar cele externe 70%. Pe măsura ce ne vom apropia de 2030, vom lucra pentru a îmbunătăți procentul de emisii de carbon reduse. Angajamentul asumat este de a reduce emisiile de carbon cu 5% până în 2022, 16% până în 2025 și 50% până țn 2030 comparativ cu 2018.
Planul acțiunilor pentru neutralizarea emisiilor de carbon până în 2022 este susţinut de membrii Comisiei pentru Sustenabilitate din cadrul Nespresso:
„Toate afacerile simt din ce în ce mai mult presiunea de a-și reduce amprenta de carbon. Nespresso cu siguranță și-a demonstrat voința de nestrămutat în ceea ce privește reducerea emisiilor sale de carbon prin implementarea unui program ambițios, menit să ducă la îndeplinire acest scop. În timp ce încă mai căutăm inovații tehnice care să reducă emisiile de carbon, este imperativ ca toate companiile să investească de asemenea în soluții pentru captarea emisiilor de carbon, pentru a echilibra balanţa cât mai repede cu putinţă”, a spus Tristan Lecomte, fondator Pur Projet și membru al Comisiei pentru Sustenabilitate din cadrul Nespresso. “Suntem mândri să fim alături de Nespresso în acest demers încă din 2014. De atunci am ajutat la plantarea a milioane de copaci în întreaga lume, în regiunile de cultivare a cafelei, în țări precum Columbia, Guatemala și Etiopia, ajutând la captarea emisiilor de dioxid de carbon din aer. Vom continua să lucrăm împreună pentru a tripla capacitatea acestui program de compensare a emisiilor de carbon, contribuind astfel la regenerarea ecosistemului de care depindem cu toții.”
Nestlé Nespresso este pionierul și punctul de referinţă pentru cafeaua de cea mai înaltă calitate ambalată în porţii individuale. Compania colaborează cu peste 110.000 de fermieri, în 14 țări, prin Programul AAA Sustainable Quality pentru a implementa practici sustenabile în cadrul plantaţiilor de cafea şi comunităţilor de fermieri. Lansat în 2003, în colaborare cu Rainforest Alliance, programul ajută la îmbunătățirea randamentului și a calității recoltelor, asigurând aprovizionarea sustenabilă cu cafea de cea mai înaltă calitate și contribuind la bunăstarea fermierilor și a comunităților locale.
Cu sediul central în Lausanne, Elveția, Nespresso își desfășoară activitatea în 84 de țări și are 14.250 de angajați. În 2019, rețeaua globală de retail propriu număra 810 magazine. În prezent există peste 100.000 de puncte de colectare a capsulelor de cafea utilizate, astfel încât peste 90% dintre consumatorii Nespresso le pot recicla cu uşurinţă.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz